Christer R

S&S Toyota Rav4

Denne bilen tilhører faren til en kamerat av meg,han hadde vært så uheldig å fått masse gulmaling fra midtstreken i veien oppover hele bilen.

Dette er noe som ble dekket av de som hadde ansvaret for veiarbeidet.

Jobben min var å fjerne malingen og polere bilen,var ikke planen å gå så grundig til verks som eg gjorde,men merkelig med det,man blir fort revet litt med :)

Har ikke så mye bilder av prosessen,hadde en uke på meg da de var i syden,og selfølgelig hadde vi ikke skikkelig syden temp her hjemme og,så ble ikke mye jobbing på dagtid. På det meste så var det 36 grader ene dagen. Men her kommer de eg har.

Eneste bilde eg har før eg begynte korrigeringsjobben,og man ser det er litt å ta tak i.

2014-07-07185653_zps9ed45efa.jpg

Og så går vi rett på en serie med 50/50 bilder. Her korrigert med blå mf pad fra Rupes og Rupes Duetto og mini der det var behov.

001_zps7359e775.jpg

002_zps03b3721a.jpg

003_zpsa8754920.jpg

005_zpsada9617a.jpg

010_zps2502c68f.jpg

012_zps88244b59.jpg

014_zps8fe6b320.jpg

017_zps473611e4.jpg

Lykter ble polert,men hadde ett belegg innvendig.

021_zpsfe4bd39d.jpg

50/50 av venstre fremskjerm.

025_zps33483d92.jpg

026_zps38d0993c.jpg

028_zps4ab629a2.jpg

029_zps3e2b2e19.jpg

Litt kvalitetskontroll med Rupeslykt.

033_zps46dd62ad.jpg

034_zpsc6aa18a4.jpg

Og det var det eg fikk tatt av bilder underveis,men dere forstår sikkert att eg prioriterte ikke så mye bilder,var alt for varmt,hadde mer enn nok med å jobbe og ta masse pauser :)

Denne skulle eg ha Gtechniq Exo v2,men det var som sagt skikkelig varmt og det ble bare fiasko,måtte polere oppigjen panser skjerm og en dør og bare gi tapt,fikk ikke buffet vekk rester etter v2. Uansett hva eg gjorde var det rester igjen som eg ikke fikk vekk.

Så valget falt på Crystal Rock på lakk,Endurance på felger og Pnau på dekk. Gtechniq på plast.

Og så noen ferdig bilder,har hatt en uke med blå himmel men i dag var det selfølgelig overskyet.

045_zps5a5f1d9b.jpg

046_zpsd35283d1.jpg

047_zps82c08fea.jpg

048_zpsbc31798a.jpg

050_zpsb3892bf9.jpg

051_zpsdbec1004.jpg

053_zps8b539b0b.jpg

054_zps2719da6a.jpg

055_zps307dba4c.jpg

056_zps1a96ac3a.jpg

057_zpsb92a90cf.jpg

058_zps291aca5d.jpg

059_zpscba2c67d.jpg

Takk for titten :)

21

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb i varmen. cred! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble som ny! Hva slags maskin brukte du? DA? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb i varmen. cred! :)

Takker :)

Bilen ble som ny! Hva slags maskin brukte du? DA? :)

Den ble veldig mye bedre enn det den var :) Brukte DA,Rupes Duetto og Rupes mini,korrigerer utrolig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper eier kvitterte med stående applaus etter det resultatet der. Blankt og pent! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper eier kvitterte med stående applaus etter det resultatet der. Blankt og pent! :thumbup:

Eier var superfornøyd,og vil behandle bilen fint fremmover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe resultat på en meget slitt lakk :) det vart jo en nydelig blank Rav som trilla ut tunet her ja :)

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba! Kjørte du finere steg etter blå rupes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luremus. Så for meg en fet S&S med heftige bilder av bilen full av malingsøl og en detaljert beskrivelse dokumentert med bilder fra prossesen med å fjerne malingen. Men grattis med flott resultat <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe resultat på en meget slitt lakk :) det vart jo en nydelig blank Rav som trilla ut tunet her ja :)

Cred!

Takk for det Andre :)

Bra jobba! Kjørte du finere steg etter blå rupes?

Takker,ja kjørte hvit rupes :)

Luremus. Så for meg en fet S&S med heftige bilder av bilen full av malingsøl og en detaljert beskrivelse dokumentert med bilder fra prossesen med å fjerne malingen. Men grattis med flott resultat <_<

Det var rett og slett for varmt til å ta seg tid til bilder under vaskeprosessen og malingsfjerningen,så kan leve med å være luremus ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gikk fra ekkel til ganske så deilig den fargen der.. Godt jobba, nok en fortjent cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gikk fra ekkel til ganske så deilig den fargen der.. Godt jobba, nok en fortjent cred :)

Takker :) Syns fargen var ganske så snasen,der har Toyota vært flink :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bilde i S&S`n sier jo sitt om lakktilstanden :mellow: Kjempe bra jobbet, denne fikk seg et solid løft :) Og ja temperaturen har jo vært sky høy til å være Bergen, jeg nøyer meg med 21-23 grader da er det perfekt, 30+ er altfor mye ;) Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive