griffenfeldt

Trenger råd ang sealer/coating

42 innlegg i emnet

Har til nå kun brukt voks som lsp, men har fått noen forespørsler av ett par mulige kunder om å bruke sealer/coating som en mer langvarig beskyttelse av lakken.

Hva anbefaler dere? Er Nanolex, gtechniq, polishangel e.l noe som er greit for en uten erfaring å legge på korrekt?

Hvis jeg skal bruke det er det nødvendig for meg å bare be kundene å fortsette med bilvasken som vanlig. Ikke noe slikt som krever spesialsåper og annet "dill" Da skremmer jeg bare folk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg Gyeon mohs er tingen for deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har såvidt hintet om en ekstra utgift på en Frognertier hvis jeg skal legge på en slik coating slik at jeg er innenfor med den ser jeg.

Må jeg hive kluter o.l med denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg slenger klutene i en bøtte med surfex og gtechniq w2. Deretter rett i vaskemaskinen :)

Hvor stor bil skal du legge på? 30ml holdt akkurat til en 3 serie sedan. Alt større bør du nok ha 50ml til

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hva slags bil det blir. Men 50ml til stasjonsvogner og suv og 30ml til sedaner bør være greit å huske på da.

Bestiller når den første orderen kommer. Det er ikke noe jeg kommer til å bruke på mine egne biler.

Takk for forslaget

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det på min egen bil, og lagt det på en kundebil og planer om flere så bare å spørre om du lurer på noe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt på mer enn 1000,-

Det går med mer tid når du legger coating itillegg så blir bilen stående en stund ekstra for å herde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Bernhard ja, så ikke den frognertiern hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt på mer enn 1000,-

Det går med mer tid når du legger coating itillegg så blir bilen stående en stund ekstra for å herde.

Joda. Jeg burdte nok ta litt mer, men hvermansen gidder knapt å betale det jeg allerede tar for å polere. Har en MEGET smal kundegruppe bestående av 8-10 kunder. Har til dags dato ikke polert en bil hvor jeg ikke er på fornavn med kunden.

Ergo den lave prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke C.Quartz (UK?) innenfor også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hva slags bil det blir. Men 50ml til stasjonsvogner og suv og 30ml til sedaner bør være greit å huske på da.

Bestiller når den første orderen kommer. Det er ikke noe jeg kommer til å bruke på mine egne biler.

Takk for forslaget

By the way: Det er ikke mer lakkerte flater på en stasjonsvogn kontra sedan... bare litt mer vindusflater. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke C.Quartz (UK?) innenfor også?

Må lese meg litt opp på den først.

Hva med denne evt? http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=viking&product_id=715

Da får du dratt ut en del av en boks derav slipper du å ta så mye ekstra betalt.

Den så absolutt ikke dum ut, men blir litt skeptisk når den dekker så mange biler. Alt skal jo være så smått og dyrt. Får litt " for godt til å være sant" følelse

Hvis den holder så lenge og gir den beskyttelsen som den lover så er den midt i blinken!

By the way: Det er ikke mer lakkerte flater på en stasjonsvogn kontra sedan... bare litt mer vindusflater. ;)

Du har nok rett på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polishangel Cosmic skal vist også holde til mange biler etter hva jeg forstår. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polishangel Cosmic skal vist også holde til mange biler etter hva jeg forstår. :)

Den ser jeg ikke i Scandicshine sitt utvalg. Ligger den prismessig over eller under Viking shield?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke for vanlig folk. Altså sertifisert for å bruke den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke for vanlig folk. Altså sertifisert for å bruke den

Nei? Må man det? Lå åpent i nettbutikken tidligere?

Sist det var fjernet var det vel bare utsolgt, tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei? Må man det? Lå åpent i nettbutikken tidligere?

Sist det var fjernet var det vel bare utsolgt, tror jeg.

Ja man må være det. Snakka med Johnny/ Alien og informerte han om det. Så sjekket han med Polishangel selv også deretter fjernet det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive