Johnchr

Garanti på LSP?

Noen her som gir garanti på LSP'en som legges på kundebiler?

Sjefen var hos et firma for å få et tilbud på å få fjernet holos og lagt en LSP. Jeg vet ikke hva de skulle legge på bilen, men han skulle få 6 års garanti. Og det var uten noen form for rebehandling. Prisen var 10k.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir ingen garanti, men forklarer at med rett vedlikehold kan behandlingen vare i inntil x år. :)

Edit: Siden jeg ikke har kontroll på hvordan kunde behandler bilen tør jeg ikke gi garanti. :)

Endret av DavidRS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er mitt spørsmål; garanti for/mot hva? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Ditec nærmest lover at man slipper å polere bil igjen. Rimelig kvass påstand?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Ditec nærmest lover at man slipper å polere bil igjen. Rimelig kvass påstand?

Mot at man rebehandler regelmessig, hvilket betyr ny polering/behandling/LSP

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mot at man rebehandler regelmessig, hvilket betyr ny polering/behandling/LSP

Det er akkurat det de gjør. Det de kaller rebahandling er et steg med maskinen og ny LSP.

Ved å legge nytt lag med voks hver 6 mnd. så kan man jo si at denne voksen varer evig så lenge jeg "rebehandler" den. Gjør kunden dette så vil han alltid ha LSP på bilen så sant voksen holder de 6 mnd (skulle jeg gjort en slik avtale så hadde jeg sagt hver 3. mnd).

Pga. man ikke vet hvordan bilen blir behandlet så ville jeg ikke gitt noen form for garanti, men heller lagt det fram slik at du bør legge voks på bilen om ca. 3 mnd. Ønsker du ikke gjøre det selv så kan du ta kontakt med meg igjen når den tid kommer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik garanti er selvsagt bare bullshit. Ingen problem å gi f. eks. 6 års garanti på blank lakk, så lenge bilen vaskes og avfettes riktig og ikke eier utsetter lakken for skadlig påvirkning. Tror jammen det kan gis garanti uten å gjøre noen ting som helst. :P Hva er grensen for blank lakk liksom? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke direkte unaturlig å gi garantier som egentlig ikke gir noe ekstra. Ditec er slett ikke alene der. Min oppfatning er at garantier som oftest er til for at en produsent/selger kan gi visse fordeler, men med sine helt egne forbehold. Da føler gjerne kunden at han eller hun sitter igjen med noe håndfast, et slags bevis på at arbeidet, tjenesten eller produktet er holdbart og at selger tror nok på det selv til å sette det på prøve. Det er også derfor reklamasjonsretten er fryktelig mye sterkere enn diverse vilkårlige garantier. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir ut-av-tunet-garanti, derfra er det eiers ansvar å få den til å vare så lenge som mulig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det til en liten gimmick å levere med 5 liter med surfex 1/30. Gir kunden beskjed om hva som er skånsom vask og hvilken produkter de bør bruke. Kannen koster 15 kroner på Biltema. Og surfexen er ikke dyr. 0,167 liter. Koster de en hundring extra, men de fleste er fornøyd med å slippe å bestille selv. Bruker 845 på kundebiler, gir ingen garanti, men sier de bør forvente 6 mnd. med riktig framgangsmåte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som nevnt mye humbugg! og blir jo ( jeg iallfall ) litt provosert av slike reklamer som lover gull og grønne skoger..

De nye coatingene skal jo ha god holdbarhet, men oftest med rebehandling, og da er det jo som å ta "ny" behandling;)

Jeg prøver å gi kundene mine best mulig råd angående temaet, og vil gjøre mitt for å holde debatten rimelig "edruelig.

Dette er en post jeg vil følge videre, håper det kommer flere gode innspil:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg oppgir forventet levetid basert på hvilket vedlikehold eier ser for seg å utøve :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også, derfor "ut-fra-tunet"-garanti. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjefen slo til på det tilbudet på 10k.

Det var visst 6 års garanti, men med rebehandlinger hver 18. måned til 2500 kr.

Da kan man ta opp igjen spørsmålet til knutis: garanti for/mot hva?

De hadde visst brukt 2 hele dager på lakken, så den bør være relativt strøken nå. Som jeg kunne se var det ikke behov for mye korrigering. Hvis garantien er at lakken er like fin om 6 år, så blir det artig å følge med på hvordan den ser ut fremover.

Han fikk ingen instrukser for riktig vask, men han måtte vente 2 uker til den var ferdig herdet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så han betaler 20 000kr, da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive