Megaoctane

Ny hvit MB W205 - vedlikehold..

34 innlegg i emnet

Har nå fått min nye hvite Mercedes.

Hvor lenge skal man vente før man kan vokse bilen på nytt? Må vel ta full pakke, med prickbort og IronX før voks påføres?

Bruker Chemical Guys Citrus wash - er dette en grei såpe, eller burde jeg bruke noe annet?

Skal jeg bruke Prickbort ved hver vask?

Har litt mørke felger. Disse skades ikke av ironX eller lignende produkter, eller av P21S?

IMG_2020_zps75c9c51a.jpg

IMG_2017_zps93cac7e3.jpg

IMG_2014_zps396aa043.jpg

IMG_2023_zps3a7f94af.jpg

Endret av Megaoctane
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge skal man vente før man kan vokse bilen på nytt? Må vel ta full pakke, med prickbort og IronX før voks påføres?

Før man vokser på nytt? er bilen vokset av forhandler eller er den bare "klargjort"? dvs polert?

Skal du legge ny voks ville jeg nok godt over kjapt med maskin (finfin pute og produkt) om du ikke har dette fungerer det også med grundig vask (DCN style) Prickbort, ironx, surfex før voks kommer på :)

Bruker Chemical Guys Citrus wash - er dette en grei såpe, eller burde jeg bruke noe annet?

Skal være en bra såpe dette og blir brukt av mange her inne:) Pass på å ikke blande for sterk blanding da denne kan ta voksen!

Skal jeg bruke Prickbort ved hver vask?

Jeg bruker den litt etter behov. nå på sommeren bruker jeg den ca hver 3 vask, og jeg vasker bilen ca 2 ganger i uka. Litt smak og behag tror jeg. men er bilen skitten fyrer jeg løs:)

Har litt mørke felger. Disse skades ikke av ironX eller lignende produkter, eller av P21S?

Det skal ikke være et problem :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vaske bilen idet du kommer hjem fra fohandleren, egentlig. Lakken er ferdig herdet allerede, så den er klar for det meste.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Bilen er klargjort, så jeg får ta en grundig vask og legge på litt swissvax shield:)

Har ikke maskin, så det blir nok bare en grundig vask DCN style.

Hva er best å bruke på glass? Flere har brukt rain x tidligere, men ser at flere detailere bruker Gtechniq. Er dette bedre?

Endret av Megaoctane
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Rain-X og er storfornøyd med den. Den er grei å jobbe med samtidig som den varer lenge og er billig. Har lest om folk som har hatt litt problemer med skjolder, men jeg har ikke slitt noe med det selv.

Har fått inntrykk av at folk har forskjellige meninger om produkter og bruker det de liker best. ^_^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker g1 og g5. G1 er litt elbow grease, men holder meget lenge. G5 er nydelig å jobbe med men holder jo betraktelig kortere.

Blir å teste gyeon view i uke 42

Endret av polishduden
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker g1 og g5. G1 er litt elbow grease, men holder meget lenge. G5 er nydelig å jobbe med men holder jo betraktelig kortere.

Uke 42? Faen så langt frem i tid du planlegger a? :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uke 42? Faen så langt frem i tid du planlegger a? :P

Sånn er livet som små-tobarnsfar ;)

Endret av polishduden
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Rain-X og er storfornøyd med den. Den er grei å jobbe med samtidig som den varer lenge og er billig. Har lest om folk som har hatt litt problemer med skjolder, men jeg har ikke slitt noe med det selv.

Har fått inntrykk av at folk har forskjellige meninger om produkter og bruker det de liker best. ^_^

Bare for å ha nevnt det så er ikke G5 noe dyrere enn RainX. Jeg liker G5 pga. den er god å jobbe med.

Dette er som du sier en smakssak også. Slik er det med det meste her inne. Likevel er jeg sikker å at du hadde latt RX flasken stå hvis du hadde hatt G5.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha nevnt det så er ikke G5 noe dyrere enn RainX. Jeg liker G5 pga. den er god å jobbe med.

Dette er som du sier en smakssak også. Slik er det med det meste her inne. Likevel er jeg sikker å at du hadde latt RX flasken stå hvis du hadde hatt G5.

Jeg tviler ikke på at det finnes bedre produkter enn Rain-X, og kommer nok til å gå for en annen ruteforsegling når flaska er tom.

Jeg liker å prøve nye produkter samtidig som jeg liker å bruke opp det jeg har før jeg kjøper noe nytt. Da slipper ting å gå av skaftet og jeg slipper å få kjeft av Hallgeir på luksusfellen. ^_^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle for å ta seg tid til å svare. Grønn knapp trykket:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tilføye at det var en temmelig sexy bil! :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal snart teste ut Nanolex glass ultra. Tror at denne er meget holdbar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tilføye at det var en temmelig sexy bil! :)

Takk for det @Klykken. Er meget fornøyd med bilen.

Et spørsmål til folket.. hvordan holde støvet unna midtkonsollen? Denne er av typen blank/glatt pianolakk, og suger til seg støv.

Noen anti-statisk behandling mulig?

IMG_2051_zps4a8c4a02.jpg

Og hvordan behandles aluminiumen inne?

IMG_2035_zps1d68dab1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal snart teste ut Nanolex glass ultra. Tror at denne er meget holdbar.

Det er den :)
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu behandlet med SV Autobahn :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende dette er litt off topic, men hvor lenge har G1 vart hos deg? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja ca 10 måneder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gah! *sikle* W205 er så uforskammet nydelig. (Beklager, men jeg har ikke noe mer å bidra med) :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja ca 10 måneder

Hvordan klarer du det?

Har behandlet 3 biler til nå. Den ene var 100% fiasko.

De andre 2 hadde "repellant" i ett par uker...

Behandlet de 2 bilene med G4 og G5. (Vet G5 varer kortere, men to uker?)

FIaskoen ble ikke forbehandlet med G4.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive