Gå til innhold

BSR PPC tuningkit Sommerkampanje -15%


Gjest

Recommended Posts

Hmmm jeg hadde aldri startproblemer med Hartgeboksen på min 318d, men av og til litt rykking var det. Spesielt på temperatur rundt null.

Men det var god effekt i den boksen gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 months later...
Må bare få ut litt frustrasjon over hvor elendig service/kunnskap bsr-tuning.no (Bsr Norge)har, for å gjøre saken kjapp så klarte ppc3 boksen som ble kjøpt hos bsr-tuning.no på midtun å slette/ødelegge programmet på styreenheten i bilen etter at det ble lagt inn, dette skjedde selvfølgelig på en Lørdag og da begynte helvette.
(Detaljer om hvordan og hvor ++ kan fåes på PM :) )
Bruksanvisning ble fulgt .
PPC3 Boks får ikke kontakt med styreenhet slik at original program ikke kan ligges inn(noe som er hele vitsen med en slik boks) og bil blir så tauet til Bsr Norge slik at de kan få lagt inn original programvaren.
Dette var så gjort og ifølge Bsr-Norge så er det umulig at bsr programvaren kan ha ødelagt noe siden "Styreenhet er som en CD plate og når det først er skrevet på den kan ikke noe slettes" referat Stian Daglig leder der oppe, de konkluderer med at startsperren er slått inn p.g.a ødelagt nøkkel mottager som visst nok var et kjent problem på XC60.
De hadde ifølge daglig leder bedre utstyr til å programmere styreenheter enn Frydenbø.
Bil blir så fraktet til Frydenbø Minde som skal ta bil innimellom(må berømme de for kjapp og kjempe god service), de begynner på bil samme dag og på dette tidspunktet mistenker de at lynet (storm lørdag Nina) har tatt knekken på styreenheten siden de ikke får kontakt med den.(husk dette er den samme styre enheten som BSR Norge nettopp hadde lagt inn original programvaren igjen.)
Påfølgende dag ringer en hyggelig mekaniker ifra Frydenbø Minde og kan fortelle at nå er bil reparert og fungerer 100%, feil:Motorstyre program var slettet ifra styreenhet.(som igjen BSR-Norge sa at de hadde lagt inn(har også dette skriftlig)
Pris 4791kr i feilsøking og programmering av styreenhet.
javel da skulle man tro at dette var verdens enkleste sak , her har jo det kun vært ett produkt og tuklet med motorstyre enheten BSR PPC3 boksen, tar så kontakt med BSR Norge som igjen kommer med CD referanse og nekter at produktet deres kan ha hatt noe med dette å gjøre, men Daglig leder Stian skal ta kontakt med BSR Sverige og forhøre seg, ble da lovet at han skulle ta kontakt med meg samme dag etter lunch, vel lunch hos BSR varte i 3 dager skulle det vise seg.
Stian(Daglig leder) har da ifølge han ikke hørt noe ifra Sverige og jeg får beskjed om at han skulle purre de opp og jeg skulle høre ifra han senere samme dag og iallefall senest dagen etter.
Tar selv kontakt med BSR Sverige dagen etter da jeg ikke hørte noe ifra BSR Norge og Sverige kan fortelle at de ikke har fått henvendelse ifra BSR Norge i denne saken, de kan også fortelle at i ALLE tilfeller så skal BSR Norge kunne tilbakeføre motorstyre enhet til original da de har full backup av styreenheten så Sverige kunne ikke forstå hvorfor bil var fraktet til Volvo forhandler.
Ja vel da skulle jo saken være enkel og klar, og at BSR Norge dekket den regningen ifra Frydenbø som klart og tydelig sier at det eneste de har gjort fysisk med bilen er å legge inn original motorstyre program(slik som BSR Norge sa at de hadde gjort 2 dager før Frydenbø hadde gjort det)
Men neida så lett var det ikke, BSR Norge står fremdeles på sitt at det er ikke deres produkt det er noe galt med men det er ???? nei det kan de ikke forklare men det er iallefall ikke deres produkt.
BSR Norge mener også at de har full mulighet å ligge tilbake original programvaren hvis de tar ut styreenheten men hvorfor dette ikke ble gjort kan han ikke svare på.
Kommer så til en midlertidig løsning sammen med en Kim som jobber der at jeg skal få tilbake 960kr for en dekryptering av styreenheten som ble gjort i forkant av dette og at de lå inn progamvaren på nytt og at de sletter regning pålydene 500kr for å ha tilbakeført styreenhet til original, men etter samtaler med Stian(daglig leder) der jeg ikke synes dette er nok og at det er for jævlig at jeg måtte betale 4791Kr til frydenbø for en jobb de sier de har gjort og iallefall når Moderselskapet i Sverige sier at dette skulle vært unngått, så skal Stian og Kim snakkes sammen og at Kim skal ringe meg samme dag, dette skjer ikke og når jeg ringer opp 3 dager senere så er det mange unnskyldninger om sykdom, barnehage stengt++.
Får så snakket med Kim noen dager senere og han skjønner ikke hvorfor han skal ta en slik avgjørelse når det er Stian som må ta de. Jauda atter en gang er det Kunden det går ut over og jeg må vente enda lengre..
Til slutt tilbyr de meg 1500kr i gavekort på toppen av de 960kr som allerede var tilbudt.
Nå er jeg så lei av å ikke bli hørt at jeg bare sier OK.
Konklusjon på denne lange men egentlig enkle saken er at hold dere LANGT unna dette firmaet.
De virker meget oppegående og kunnskapsrike før man får ett problem da er de meget lite behjelpelig og skylder på alt og alle andre.
I etterkant av dette har jeg fått mange henvendelser ifra bekjente om historier om dårlig service, elendig tilbakemeldinger og latterlig lange leveringstider på produkter, dette kan også formidles hvis ønskelig.
Kan dokumentere alt hvis ønskelig.
Og den såklalte tuning garantien er en vits, når jeg konfronterte BSR Sverige om påstandene til BSR Norge(midtun) så plutselig ble det stille i Sverige og de henviste meg til Norge igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon på denne lange men egentlig enkle saken er at hold dere LANGT unna dette firmaet.
De virker meget oppegående og kunnskapsrike før man får ett problem da er de meget lite behjelpelig og skylder på alt og alle andre.

Kjenner flere med volvo som i det siste har vært borti lignende saker med BSR, kjempegod service helt til de ikke finner ut av ting, og da er det noe galt med alt annet enn BSR. Hos en startet ikke bilen etter programmering, og fikk ikke lagt inn originalprogrammet heller, da det er langt til nærmeste BSR senter ble det dyre besøk hos volvo. En annen måtte koble fra batteriet hver eneste gang bilen skulle startes etter programmering, fikk heller ikke lagt inn originalprogrammet, og ingen fikk noe som helst fra BSR da det ikke var noe galt med deres produkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere med volvo som i det siste har vært borti lignende saker med BSR, kjempegod service helt til de ikke finner ut av ting, og da er det noe galt med alt annet enn BSR. Hos en startet ikke bilen etter programmering, og fikk ikke lagt inn originalprogrammet heller, da det er langt til nærmeste BSR senter ble det dyre besøk hos volvo. En annen måtte koble fra batteriet hver eneste gang bilen skulle startes etter programmering, fikk heller ikke lagt inn originalprogrammet, og ingen fikk noe som helst fra BSR da det ikke var noe galt med deres produkt..

Nei det er rart hvordan de kan påstå at deres produkt er feilfritt men kan ikke si hva som er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da ble BSR Sverige informert og en dårlig omtale ble lagt på facebook siden deres, da tok det ca2 timer så var saken løst.
BSR SVerige beklaget alt sammen og innrømmet at dette var en sak som burde vært løst hos BSR Norge(midttun) med en gang bilen kom til de.
Fikk tilbake alle pengene for chip siden de ikke ville dekke frydenbø regningen.
Må si meg fornøyd med kundebehandlingen ifra Sverige, måtte selv ta kontakt med BSR Norge for å få en beklagelse og den satt laaangt inne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye dårlig reklame for BSR. Ble litt skeptisk her nå - og akkurat når det hadde kommet tuning til min bil:

VW Golf 1,4 TSI ACT 140hk med dsg. Kan omprogrameres til 170hk med ca 50 nm mer.

Kanskje jeg burde la det være..? Noen som kjenner til denne bilen og tuning?

//Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Mye dårlig reklame for BSR. Ble litt skeptisk her nå - og akkurat når det hadde kommet tuning til min bil:

VW Golf 1,4 TSI ACT 140hk med dsg. Kan omprogrameres til 170hk med ca 50 nm mer.

Kanskje jeg burde la det være..? Noen som kjenner til denne bilen og tuning?

//Stig

Jeg er meget fornøyd med selve produktet deres når det nå funker :) men det er jo kundebehandling som feilet totalt her..

Hvor i Norge holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

God erfaring jeg også. Kundeservice like så, men nå har jeg ikke hatt behov for KS pga noe som ikke virket som det skulle.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med selve produktet deres når det nå funker :) men det er jo kundebehandling som feilet totalt her..

Hvor i Norge holder du til?

Hei,

bor i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok flere fornøyde kunder enn missfornøyde, men det er klart at de som er missfornøyd med kundebehandlingen heller vurderer andre alternativer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Det er stort sett alltid tilfellet at folk gir beskjed når de er misfornøyd, men særs sjelden når de er fornøyd!

På 1,4TSI ville jeg fraråde deg på det sterkeste å chippe. Det er en dårlig motor, som ikke bør utsettes for mer enn originaleffekt. Søk litt rundt på div tuningforum så ser du. Vet selv om mange som har rast pga chip. Når det er sagt så ville jeg ikke valgt BSR på bakgrunn av vel hissig oppsett. Hvis du sammenligner tallene som er lagt til grunn for effekten, så oppgir ikke BSR snittet, men den høyeste effekten målt( 1 måling) sjekk mot feks Revo technik så ser du.

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett alltid tilfellet at folk gir beskjed når de er misfornøyd, men særs sjelden når de er fornøyd!

På 1,4TSI ville jeg fraråde deg på det sterkeste å chippe. Det er en dårlig motor, som ikke bør utsettes for mer enn originaleffekt. Søk litt rundt på div tuningforum så ser du. Vet selv om mange som har rast pga chip. Når det er sagt så ville jeg ikke valgt BSR på bakgrunn av vel hissig oppsett. Hvis du sammenligner tallene som er lagt til grunn for effekten, så oppgir ikke BSR snittet, men den høyeste effekten målt( 1 måling) sjekk mot feks Revo technik så ser du.

Hei, og takk for svar Punisher.

Har googlet, men finner ingen ting som tyder på at denne motoren er dårlig som du sier og at den ikke skal tåle 30 hk og 50 nm ekstra. Tvert i mot. Leser om flere typer tuning som har gitt bra resultat. En fin mellomting mellom GTD og original. Virker som det er DSG kassa som blir det største problemet over tid.

Kan du linke til kildene dine?

Som en skriver tidligere her: med grisekjøring ryker alt. Det er ikke planen min. Vil bare ha en litt mer "komplett" bil.

//Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste småmotorene til vag, som 1.4tsi og 1.6tdi har dessverre ikke forsterket rundt hull til krysspinne i råder slik som alle de andre motorene.

Det har derfor ved trim vært tilfelle at rådene har knekt akkurat der.

Når det gjelder dsg-kassa kommer det litt an på. Noen av de tåler ikke mer enn 250nm, det mener jeg er de med tørrclutcher, og da oftest i 7-trinns utgave.

Andre 6-trinns utgaver er veldig sterke faktisk, og takler fint chip. Det har også vært noe tull med topplokkshavari på 1.4 pga kjedestrammer. Merker det i forkant ved at det kommer en raklelyd fra toppen.

Personlig anbefaler jeg ikke å chippe 1.4tsi eller 1.6tdi uten at man vet hva man holder på med og ikke har noe imot å skru om noe ryker. Man flytter motorens toleransegrense ganske mye ift fabrikkspec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett alltid tilfellet at folk gir beskjed når de er misfornøyd, men særs sjelden når de er fornøyd!

På 1,4TSI ville jeg fraråde deg på det sterkeste å chippe. Det er en dårlig motor, som ikke bør utsettes for mer enn originaleffekt. Søk litt rundt på div tuningforum så ser du. Vet selv om mange som har rast pga chip. Når det er sagt så ville jeg ikke valgt BSR på bakgrunn av vel hissig oppsett. Hvis du sammenligner tallene som er lagt til grunn for effekten, så oppgir ikke BSR snittet, men den høyeste effekten målt( 1 måling) sjekk mot feks Revo technik så ser du.

Det virker som du har litt oversikt over VAG. Hva vil du anbefale slags tuningleverandør til en Audi A4 2.0TFSI med manuell? Vil gjerne ha ett map for 95 blyfri.

Jeg kommer selv fra BMW verden, og der er jo noen aktører man styre unna. Mens andre er seriøst og leverer solide produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Sjekk litt på VACN hvis du har mulighet. Har selv Revo på min med SPS( serial port switch)

Da kan du veksle mellom 3 step. Original, chippet program for 95okt og chippet program for 98okt. Revo Technik og Stasis er en og samme ting ( stasis revo group) i Usa kan du få nybilen din ferdig chippet fra forhandler med alle garantier, det er Stasis, nå Stasis revo group) som leverer dette. Derav følte jeg med tryggere for å velge dette samt gode tilbakemeldinger og erfaringer fra andre. Hvis du ser på sidene deres, så har de særdeles god kunnskap om VAG, da flesteparten av produktene deres omhandler dette. Til info, så selger jeg IKKE eller har noen relasjon til Revo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste etablerte merker funker bra. :)

Revo, ES-tuning, TS-racing, KRB er alle produsenter jeg har brukt på mine biler siste 10årene.

Jeg har programvare fra KRB i min S6 idag, kjører på 95oktan.

Tanken med Revo var at det er lokal forhandler av de. Dvs underforhandler av ES-tuning. :)

Men visst Revo regnes som en av de beste, så kan jeg jo bruke de.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...