Gå til innhold

BSR PPC tuningkit Sommerkampanje -15%


Gjest

Recommended Posts

griffenfeldt

BSR tilbyr ikke tuning til Golf 7. Samme motorer i 6 utgaven som i 7. Eneste forskjell er lukket motorstyring. BSR har enda ikke funnet en måte å unngå hindringene på og tilbyr derfor ikke tuning, enda. BSR tilbyr motor og driverkgaranti på biler av nyere dato. For at det skal gjelde må en skifte olje og filter hver 15000 eller en gang i året. Hadde ikke stusset, hadde det vært tilgjengelig. På minn ville effekten vært 122 til ca 150 hk. Og ikke minst fra 200 nm til 250 nm. Ganske mye friskere:-)) Flere biler har det nye lukkede systemet, levert av bosch. Tipper derfor mange får nei på forespørsler på biler fra 2012 og nyere.

Så da blir det nok et nei på min forspørsel også tipper jeg..

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard S.

Hadde jo vært morro med litt justering av bilen. Fra 140 til 191hk/320nm til 431nm. Høres dog stress ut med det at merkeverksteder oppgraderer software osv. Noen som vet om Møller/VW gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSR tilbyr ikke tuning til Golf 7. Samme motorer i 6 utgaven som i 7. Eneste forskjell er lukket motorstyring. BSR har enda ikke funnet en måte å unngå hindringene på og tilbyr derfor ikke tuning, enda. BSR tilbyr motor og driverkgaranti på biler av nyere dato. For at det skal gjelde må en skifte olje og filter hver 15000 eller en gang i året. Hadde ikke stusset, hadde det vært tilgjengelig. På minn ville effekten vært 122 til ca 150 hk. Og ikke minst fra 200 nm til 250 nm. Ganske mye friskere:-)) Flere biler har det nye lukkede systemet, levert av bosch. Tipper derfor mange får nei på forespørsler på biler fra 2012 og nyere.

Får ikke PPC/bluefin tuning til min Citroen fra 2008 heller :P enda det er så og si samme maskin som i mondeo og kuga, kun bokstuning og OBD tuning via tuningforhandler :(

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Hørt noen historier om at BSR kjører litt vel aggressiv tuning som ikke motorer har hatt veldig bra av.. spesielt ang saab som nevnt tidligere ang topp som gikk føyken etc.

men igjen er jo det bare rykter :)

Men kan vel anbefale å sjekke litt rundt hva clutch tåler på papiret av NM før man vurderer en chip, spesielt automat kasser :)

Beste er nå ihvertfall å få programmert inn egen software kontra bokser vil jeg tro.

Angå regelverket er vel det ganske klart, men om jeg husker riktig har vel ikke Norge noen godkjent benk for testing, hvordan "biltilsynet" gjør det da er jeg usikker på, jeg har nå uansett en ekstra original hjerne ferdig programmert om skulle komme i ulykka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt noen historier om at BSR kjører litt vel aggressiv tuning som ikke motorer har hatt veldig bra av.. spesielt ang saab som nevnt tidligere ang topp som gikk føyken etc.

men igjen er jo det bare rykter :)

Men kan vel anbefale å sjekke litt rundt hva clutch tåler på papiret av NM før man vurderer en chip, spesielt automat kasser :)

Beste er nå ihvertfall å få programmert inn egen software kontra bokser vil jeg tro.

Angå regelverket er vel det ganske klart, men om jeg husker riktig har vel ikke Norge noen godkjent benk for testing, hvordan "biltilsynet" gjør det da er jeg usikker på, jeg har nå uansett en ekstra original hjerne ferdig programmert om skulle komme i ulykka :D

Er det ikke ny software man laster inn via OBD2 med disse boksene?

Er ihvertfall langt bedre enn alle disse boksene man skal koble inn mellom hjerner i motorrommet på dieselbiler, dette er kun motstander/resistorer som manipulerer/forvrenger signalene for å lurer bilen til å gi mer drivstoff.

Disse PPC3 boksene har brukt den originale programvaren som utgangspunkt, og du får et mer "helhetlig" resultat som tar høyde for alle parametre, ikke kun turbotrykk og drivstoff. Hva motoren har bra av eller ikke, kommer jo helt an på hvordan man bruker gasspedalen. Nå i voksen alder hadde det kun vært for å øke kjørecomforten, og for å skli enklere forbi vogntog på landeveien, noe som etter all sannsynlighet ikke hadde tatt livet av noe som helst. Hadde jeg vært 18 og med konstant tung gassfot, hadde jeg sikkert kjørt i stykker det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjørt ca 100k med BSR på en A6 2.7 tdi.

Ville ikke hatt bilen uten.

Det er ikke bare at du får mere hk, men det er hvordan den leveres og hvor lett bilen er å kjøre etter dette er på.

Dieselforbruket går ned, man slipper å jage på turtall på en stakkars "oljebrenner" da det er dreiemoment så det holder.

Totalt sett tror jeg at dette med holdbarhet ligger veldig mye på hvordan man kjører.

Er det full gass fra kaldstart og til tenninga vris av vil alt ryke.

Som sagt.... min går som en klokke og har nå gått snart 180k totalt.

Bruk vettet og hold seg til skiltinga på farten. Det er tross alt ikke farten jeg gjorde det for, den er hverdags bruken som ikke ble ergelig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Har en 04 Passat 1,9TDI 4m som har blitt BSR-tunet. Ble en helt annen bil med dette. Har hatt tuningen i ca 20k kilometer nå, og har vært grei skuring. Kjører riktignok aktivt, men er ingen svinekjører. Bilen har snart rundet 90 000km.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Kjøpte den fra forhandler for snart to år siden og da hadde bilen gått 33000km, men de kunne fortelle at det var noen lokale restauranteiere som hadde brukt bilen til og fra restauranten stort sett. Er snakk om maks 5km distanse en vei, dette.

Men den hadde ikke fått så mye "tlc" i deres eierskap da.. Noen bulker og skrammer her og der. Uansett, mye bil igjen her. :)

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Hørt noen historier om at BSR kjører litt vel aggressiv tuning som ikke motorer har hatt veldig bra av.. spesielt ang saab som nevnt tidligere ang topp som gikk føyken etc.

men igjen er jo det bare rykter :)

Men kan vel anbefale å sjekke litt rundt hva clutch tåler på papiret av NM før man vurderer en chip, spesielt automat kasser :)

Beste er nå ihvertfall å få programmert inn egen software kontra bokser vil jeg tro.

Angå regelverket er vel det ganske klart, men om jeg husker riktig har vel ikke Norge noen godkjent benk for testing, hvordan "biltilsynet" gjør det da er jeg usikker på, jeg har nå uansett en ekstra original hjerne ferdig programmert om skulle komme i ulykka :D

Jeg vil ikke si at de er så harde på denne tuningen. På min så tar dem ut 180hk og 380nm, mens kjent BMW tuner ESS tuning tar ut 180hk og 420nm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSR var lenge de som økte ladetrykket mest på flere programmer, bl.a til Vag's 1.8t.

Flere syns programmer fra MTM, Hohenester eller Oettinger gav økt kjørbarhet, men litt mindre effekt.

Ppc er et fint system der du selv chipper bilen din, og når du bytter bil kan du beholde Ppc'en og bare bytte programvare.

Bsr er en kjent aktør med mange år i bransjen, det er ikke et dårlig produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke har peil. Hva er "best"?

Det blir litt som å spørre om hva som er det beste dekkmerket. Det er forskjeller, men ikke nok til å si at noe er best. Selv har jeg brukt minst 5 forskjellige leverandører de siste 15årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Joda, men det må da være erfaringer eller "info" som tilsier at en eller annen leverandør om ikke er best, så kanskje har et bedre rykte?

En kompis av meg hadde BSR på sin tidligere Volvo, han var kjempe fornøyd med det. Han hadde de i to år uten problemer. Han hadde både steg 1 og 2 i løpet av den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat som er mekaniker hos BMW frarådet meg Hartge-tuning da jeg sa at jeg vurderte det, fordi folk kom visstnok til BMW for å få stilt bilen tilbake da de ikke var fornøyd med Hartge. Gikk hakkete, vanskeligere å starte, og gikk hvertfall ikke noe bedre enn før. BSR vet jeg dog ingenting om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært morro med litt justering av bilen. Fra 140 til 191hk/320nm til 431nm. Høres dog stress ut med det at merkeverksteder oppgraderer software osv. Noen som vet om Møller/VW gjør dette?

Ja, Møller oppdaterer også SW når det kommer nye utgaver. Alle seriøse tunere vil da flashe hjernen din igjen uten kostnad. TS-racing har i hvert fall gjort det for meg.

Joda, men det må da være erfaringer eller "info" som tilsier at en eller annen leverandør om ikke er best, så kanskje har et bedre rykte?

For å si det slik: jeg har bare positive erfaringer med Elkjøp, men du skal ikke lete lenge før du finner noen som er misfornøyd. :) Slik er det også med tuning.

Det jeg VET, er at mange av de nyere tilbyderne av chiptuning bruker ganske dårlige programmer. Jeg vet flere biler på nordvestlandet har vært hos ES-tuning og TS-tuning for å få nye programmer da de har fått tenningsbank og motorlampe med programvare fra Chipsenter-kjeden. Jeg kan med god samvittighet anbefale alle som har vært på markedet en stund: BSR, Oettinger, MTM, TS-racing, ES-tuning, Superchip's Bluefin-løsning (lik BSR ppc).

Mange tunere er i dag fillastere som kan litt med data, men ekstremt lite om motorer og hvordan de forskjellige parametrene påvirker motoren. Derfor en fordel å velge noen som har lang fartstid og gjerne utvikler egne programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...