Gå til innhold
Josruu

Wolfs Wp-3n og nxt2.0 eller UC,SRP og NXT2.0?

Recommended Posts

Josruu    40
Josruu

Bilen skal poleres på tirsdag og når jeg kjøpte da maskin av en her inne på forumet i fjor så fikk jeg med en flaske wolfs wp-3n medium polish. I følge o'store Internett så skal denne være såpass bra at jeg kan gå rett på med NXT 2.0 etterpå?

Eller ville der ha brukt først ultimate compound, så super resin polish og til slutt NXT 2.0? Dette er de produktene jeg har og har brukt før, derfor det står mellom de. Wp-3n har jeg aldri brukt før men lurer på å bruke den nå. Eller ville dere brukt den istedenfor UC og fortsatt med SRP og NXT?

Jeg tenkte å bruke maskin og bilen er en 04 mercedes e klasse som har gått 205k. Lakken er slettes ikke verst men ifølge forrige eier er det over ett år siden siste polering. Og selvsagt så er det noen småriper her og der.

Blåaktig farge hvis det har noe å si.

Og det er den 2 andre bilen jeg skal bruke maskin på, forrige var en sølvfarget passat og det gikk egentlig veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Og bare kutte ut SRP mener du? Er det polering i UC eller trenger jeg ikke det når jeg bruker NXT til slutt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

SRP kan du bare droppe ja! :)

Prøv både med UC og WP-3N på forskjellige pads. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Da dropper jeg SRP. Først UC så WP-3N og NXT til slutt. Har div pads men tenkte å kjøpe ett par i morgen. Lønner seg vel med noen litt myke da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Du bør prøve litt forskjellig puter. Kanskje det holder med kun UC eller WP-3N :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Bruk Ultimate Compound med en pute som gir lakken god finish. Du må prøve deg frem med ulike puter til du finner den rette på akkurat din lakk. Deretter NXT 2.0.

Glem SRP i denne sammenhengen, den funker best for hånd for de som vil avansere seg vekk fra den klassiske grønne Turtleboksen. Maskinkorrigering av riper, som du skal i gang med, krever produkter laget for det.

Hvis du ikke finner en pute som passer sammen med UC på din lakk, kan du bytte ut UC med wp-3n og teste om det gir bedre resultat. Begge polisher har medium cut og utretter omtrent det samme. Avslutt med NXT 2.0 uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Takker for svar:) jeg skal innom en butikk på gjøvik i dag der det jobber ett par som har peiling og høre hvilke pads jeg burde ta med meg, har ett par fra Scholl, gul,orange og lilla mener jeg de er.

Endret av Josruu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Takker for svar:) jeg skal innom en butikk på gjøvik i dag der det jobber ett par som har peiling og høre hvilke pads jeg burde ta med meg, har ett par fra Scholl, gul,orange og lilla mener jeg de er.

Lilla Scholl er veldig bra til grovpolering sammen med UC og WP-3N. Orange Scholl er tilsvarende bra til finpolering etter en runde med Lilla.

Kanskje trenger du ikke andre puter enn disse fargene for å komme i mål med en finish du er fornøyd med.

Men du bør minst ha en 2-3 puter av hver farge, og rengjøre puten med børste mellom hver runde. Det gjelder særlig på grovpoleringen for å unngå at puten metter seg med polish og lager ugang/dårlig finish på lakken. Ofte bytte av pute sikrer også bedre ripekorrigering og reduserer poleringsstøv.

Jeg bruker rundt 15-17 puter til sammen på et grovt og fint steg, og bytter pute omtrent for hvert karosseripanel. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Takk for svar. Da skal jeg teste ut og se hvordan det blir. Har foreløpig kun en pad av hvert men det er bare å kjøpe fler skjønner jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Da har jeg prøvd meg på en forskjerm men jeg får ikke bort vaskeripene.

Jeg starter med 4 små perler på paden og fordeler utover i jevne bevegelser. Når det er gjort så dro jeg over ett par ganger til. Så tok jeg litt mindre UC og gjorde det samme igjen. Altså kjørt over hele skjermen 4-5 ganger. De 2-3 siste gangene på høyere turtall men uten å presse noe særlig på maskinen.

Så tørket jeg av med mikrofiberhåndkle. Blankt og glatt blir det jo men jeg syns ikke det ble borte noe særlig med riper.

Må jeg legge mer press på maskina? Det er en maskin på 720w og jeg så det nå t den er oppgitt til å være fra 3000-6300rpm. Da burde jeg kansje holde meg på det laveste?

Har brukt lilla Scholl pute foresten.

Bilen er en mercedes 2004 modell så den har vel det som betegnes som hard lakk og da er det kansje litt mer press som er tingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Ikke noe problem å kjøre full gass med litt press med den maskinen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Har lest litt rundt på nett og mer press er nok veien å gå skjønner jeg, men med mer press så menes sikkert ikke hele kroppstyngden, men kansje en arm eller to?

Og kjenne etter så lakken ikke blir varm også kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Det stemmer. Det skal ikke være mye press, du vil på en måte skjønne når det er nok. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

På en del av disse mercedes lakkene må man ha høyt turtall og omtrent hele kroppsvekta på en roterende maskin med groveste kombo for å komme i mål, og kanskje 4-5 runder før man er fornøyd og kan starte på finpolish.

Med DA maskin og UC kan nok dette ta ufattelig lang tid, kjør med så mye press maskinen tåler før den begynner å stoppe opp, høyeste hastighet og kjør så lenge polishen klarer (til den nesten tørker ut). Med roterende maskin er man sjelden over 2000rpm, men med DA maskin kan man egentlig bare kjøre på full pupp. Det heter egentlig OPM på DA maskiner (oscillasjoner pr. minutt) og RPM på roterende maskiner (rotasjoner pr.minutt) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Jeg har fått tatt en god del nå men det gjør litt vondt innerst i sjela når det skal presses på så mye....

Fått fjernet en del riper og merker men det er selvsagt igjen noen også. Men så er jeg langt ifra proff på dette heller.

Har en gammel audi som også skal få en runde og jeg tenkte å være litt mer hardhendt med denne da det ikke er så krise hvis det skulle skje noe. Så da kan jeg prøve meg fram litt på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig