D.Mikalsen

S&S - Mercedes ML 280 - 4 Matic

33 innlegg i emnet

Mercedes ML 280 - 4 Matic

Detailed by Mikalsen

Endelig en mercedes S&S igjen - Da en omfattende behandling av en ML 280. Jeg mener eier sa at bilen var 9 år gammel.

Dette blir en litt lang S&S ettersom jeg ville dokumentere denne jobben godt, så det er en del bilder, finn gjerne fram en god kopp kaffe eller et glass brus :)

Målet med jobben var å friske opp lakken, fylle i litt steinsprut skader og ligge en god beskyttelse, samt rengjøre og friske opp interiøret litt.

Lettere sagt enn gjort... det ble en utfordring!

DSC_0002_1024x681_zps3069543b.jpg

Dag 1 - Ankomst, utvendig vask, lakkfyllinger, innvendig vask og skinnrens:

DSC_0003_1024x681_zps90ab0f4c.jpg

DSC_0004_1024x681_zpsd606e334.jpg

DSC_0005_1024x681_zpsfd300dd2.jpg

DSC_0008_1024x681_zpsfd46ac5b.jpg

DSC_0016_1024x681_zps842fb6ac.jpg

DSC_0018_1024x681_zpsb6d70566.jpg

Eier la med noen ekstra matter jeg skulle få rense

DSC_0019_1024x681_zps52d2e3d5.jpg

DSC_0022_1024x681_zps8d493461.jpg

DSC_0028_1024x681_zps3809530b.jpg

DSC_0033_1024x681_zps71b556dd.jpg

DSC_0034_1024x681_zps31879c4a.jpg

DSC_0035_1024x681_zps11ade96f.jpg

Klistrete i baksetet

DSC_0036_1024x681_zps7613df5e.jpg

DSC_0037_511x768_zpsa8e0d59e.jpg

DSC_0038_1024x681_zps7e889845.jpg

DSC_0039_1024x681_zps9e54b5d4.jpg

DSC_0040_1024x681_zpsb7c77d9d.jpg

DSC_0041_1024x681_zpsfbf9700d.jpg

DSC_0042_1024x681_zpsd75cae4f.jpg

Et motorrom som har sett sine bedre dager

DSC_0045_1024x681_zps4d965a98.jpg

DSC_0046_1024x681_zpsc100c650.jpg

DSC_0048_1024x681_zpse0656e31.jpg

DSC_0049_1024x681_zps6bf384f0.jpg

DSC_0050_1024x681_zps3795d025.jpg

DSC_0053_1024x681_zps9483579f.jpg

DSC_0055_1024x681_zpsb40dea8d.jpg

DSC_0056_1024x681_zpsf6dd6166.jpg

DSC_0057_1024x681_zps07110ba3.jpg

Plukker ut alle mattene før jeg gjør klart til utvendig vask

DSC_0058_1024x681_zps3e7204a7.jpg

DSC_0059_1024x681_zps1f509ddd.jpg

DSC_0061_1024x681_zps0cc4c3d2.jpg

Spennende utvalg idag - Fra venstre: Prickbort, Surfex HD 1:5 (test, blandet litt med grimereaper) - Autofoam - Håndvask med CG citrus wash and gloss og spesialsvamp - Iron X - Claybar med CG ecosmart (blandet med vann) som lube, samt diverse børster til felg/dekk vask

DSC_0064_1024x681_zps388eef91.jpg

Vi starter først med Prickbort fra vinduer og ned (denne får stå i ca 7-8 min)

DSC_0065_1024x681_zps7bbc7fb9.jpg

Iron X på felger

DSC_0066_1024x681_zps548f8c19.jpg

DSC_0068_1024x681_zps063927a2.jpg

DSC_0069_1024x681_zps02d19891.jpg

Surfex HD 1:5 over prickborten (denne får stå i ca 7-8 min også, før bilen blir toppet med autofoam)

DSC_0071_1024x681_zpsd91dd1f4.jpg

DSC_0072_1024x681_zps1490714a.jpg

DSC_0074_1024x681_zps9a90e97f.jpg

DSC_0076_1024x681_zps7ed70e81.jpg

DSC_0078_1024x681_zpse1d1bb20.jpg

Så avspylt ned -> opp

DSC_0080_1024x681_zps4ef4ccd8.jpg

Ekstra runde Iron X på felger samt litt børsting

DSC_0082_1024x681_zps58b8ab3e.jpg

DSC_0083_1024x681_zpsd4c55755.jpg

Håndvask og litt brushing rundt emblemer o.l - her måtte jeg ha gardintrapp for å komme til taket

DSC_0085_1024x681_zps202852a0.jpg

DSC_0088_1024x681_zps2803458f.jpg

DSC_0089_1024x681_zps0ad70d1d.jpg

Bilen ble så avspylt og fikk en dusj med Iron X fra vinduer og ned som fikk virke en 6-7 min

DSC_0092_1024x681_zps016583ec.jpg

DSC_0093_1024x681_zps9301d399.jpg

Bilen ble så avspylt igjen og det ble gjort klart for motorvask, her dekker jeg til dynamo og tilfeldige plasser som ikke ser ut til å like vann, litt mer inspeksjon

DSC_0097_1024x681_zps7a216ead.jpg

DSC_0098_1024x681_zps8aa28cd1.jpg

DSC_0099_1024x681_zpscd85f1a3.jpg

DSC_0100_1024x681_zps5e2d4e9d.jpg

DSC_0101_1024x681_zps9304c4c4.jpg

DSC_0102_1024x681_zpsa33171b4.jpg

DSC_0103_1024x681_zpse6bc4916.jpg

DSC_0104_1024x681_zpsa7f56530.jpg

Dynker med Surfex HD 1:10 og jobber inn med brush før jeg spyler lett av

DSC_0105_1024x681_zpsb65bc37e.jpg

DSC_0106_1024x681_zps9d9540b9.jpg

Starter motor for å dampe vekk litt vann mens jeg clayer hele bilen

DSC_0111_1024x681_zpsac5d9140.jpg

DSC_0113_1024x681_zpsb46a1c49.jpg

Fant også masse hvite malingsflekker bak på bilen som måtte gnikkes vekk med clay, prøvde å ta noen bilder av disse mens jeg holdt på, det var en del

DSC_0115_1024x681_zpsa89f620e.jpg

DSC_0116_1024x681_zps2d59a8ce.jpg

DSC_0118_1024x681_zps4f7b382c.jpg

DSC_0119_1024x681_zps0045d5da.jpg

DSC_0120_1024x681_zps9d46ac50.jpg

DSC_0121_1024x681_zps50bbcc62.jpg

DSC_0122_1024x681_zps5345c997.jpg

DSC_0124_1024x681_zps5e7b020b.jpg

Bilen ble avspylt og kjørt inn til tørk

DSC_0125_1024x681_zps5c5a846d.jpg

Skrur på lampen for å se hva som vises

DSC_0127_1024x681_zps538d6584.jpg

Når du ser de neste bildene så får du en tanke eller to

DSC_0128_1024x681_zps03e97e29.jpg

DSC_0135_1024x681_zpscd992055.jpg

Jeg skulle også fylle i en del steinsprut skader

DSC_0137_1024x681_zpsa8a03d3c.jpg

Ikke allverdens lakk på panseret så jeg vurderte å ikke fylle noe i det hele tatt, det lå mellom 55 - 70 um.

Til info, så har måleren vært litt utenfor kalibrering iløpet av jobben, den viste -30 feil, så det er litt tykkere lakk enn vist på bildene her. Dette ble sjekket i etterkant av jobben etter godt innspill i kommentarfeltet :)

DSC_0147_1024x681_zps9aec311c.jpg

Våtsliper lett over de plassene jeg skulle fylle i og renser med citrus spray

DSC_0143_1024x681_zps0051543c.jpg

DSC_0150_1024x681_zpsa71081f2.jpg

DSC_0151_1024x681_zps5e4d9f4f.jpg

Når jeg hadde fylt i lot jeg lampen varme litt rundt panseret og forskjermene for å få litt temperatur mens jeg skulle ta innvendig rens resten av dagen

DSC_0153_1024x681_zpsddc1dc65.jpg

Litt mat må til, banan og sjokolade, så helt uten videre kastet jeg et blikk mot døren og tenkte det kan ikke være mulig, det må 5 bilder til for å vise hva jeg så i litt forskjellige vinkler, det var verre i virkeligheten...

DSC_0154_1024x681_zps177fb920.jpg

DSC_0156_1024x681_zpsc7219bfa.jpg

DSC_0157_1024x681_zpsb6179e30.jpg

DSC_0158_1024x681_zps438791be.jpg

DSC_0159_1024x681_zps8dc3f838.jpg

DSC_0162_1024x681_zps2bebe1ea.jpg

Så begynner den innvendige jobben, masse bilder, jeg skal la de fleste snakke for seg selv

DSC_0164_1024x681_zpsb555abfb.jpg

DSC_0165_1024x681_zps1b4506e8.jpg

DSC_0166_1024x681_zpse294775e.jpg

Greenclean 1:15 med vann som rensemiddel

DSC_0168_1024x681_zpsbf54b7ab.jpg

DSC_0169_1024x681_zpse9b625d9.jpg

DSC_0170_1024x681_zps8000857d.jpg

DSC_0171_1024x681_zps5fbaed4d.jpg

DSC_0172_1024x681_zps45421739.jpg

DSC_0173_1024x681_zps8141fd34.jpg

DSC_0174_1024x681_zps3c32c484.jpg

DSC_0175_1024x681_zps06a5b719.jpg

DSC_0178_1024x681_zpsef4d0fe9.jpg

DSC_0179_1024x681_zps693fca39.jpg

DSC_0180_1024x681_zps77575920.jpg

DSC_0183_1024x681_zpsdff693fe.jpg

DSC_0184_1024x681_zpsf7f33f2f.jpg

DSC_0185_1024x681_zps73c4e7ea.jpg

DSC_0187_1024x681_zpsc76b0b65.jpg

DSC_0188_1024x681_zpse7fa7d7d.jpg

DSC_0189_1024x681_zpsb8cbfa5d.jpg

DSC_0190_1024x681_zps8470431d.jpg

DSC_0192_1024x681_zpsc17b5dcb.jpg

DSC_0193_1024x681_zps40d23d2f.jpg

DSC_0194_1024x681_zps16cf335b.jpg

DSC_0195_1024x681_zps24e53b01.jpg

DSC_0196_1024x681_zps3f9f5bc3.jpg

DSC_0197_1024x681_zps747cc324.jpg

DSC_0198_1024x681_zps539ac293.jpg

DSC_0199_1024x681_zpsb6697359.jpg

DSC_0200_1024x681_zpsdd2b75a7.jpg

DSC_0202_1024x681_zps432ce8ef.jpg

DSC_0203_1024x681_zpsc5070956.jpg

DSC_0204_1024x681_zpsb0ce97a8.jpg

DSC_0205_1024x681_zps8874bd6c.jpg

DSC_0207_1024x681_zpsabf8edb5.jpg

DSC_0209_1024x681_zpsc840245c.jpg

DSC_0210_1024x681_zpsb59285e8.jpg

DSC_0211_1024x681_zps169873ff.jpg

Tom for vann

DSC_0212_1024x681_zps96dac74b.jpg

Påfyll for mer action

DSC_0231_1024x681_zpsadb1c72d.jpg

DSC_0232_1024x681_zps36d7387f.jpg

DSC_0218_1024x681_zpsb70e88b3.jpg

DSC_0219_1024x681_zpsf1de2b74.jpg

DSC_0220_1024x681_zps628bca80.jpg

DSC_0221_1024x681_zps80c0cc8c.jpg

DSC_0222_1024x681_zpsea9dfc46.jpg

DSC_0223_1024x681_zps21729acc.jpg

DSC_0224_1024x681_zpsbd7bf610.jpg

DSC_0226_1024x681_zps793b423f.jpg

DSC_0227_1024x681_zpsc8a3e920.jpg

DSC_0228_1024x681_zps4f5783b1.jpg

DSC_0234_1024x681_zps5b684bf1.jpg

DSC_0235_1024x681_zps4ad6456a.jpg

Bagasjerom

DSC_0236_1024x681_zpsb6191bb9.jpg

Eier har tidligere hatt hund i bilen, dette kom tydelig fram

DSC_0237_1024x681_zpsfaf8b024.jpg

DSC_0238_1024x681_zps02003b02.jpg

DSC_0239_1024x681_zpsbd5139a5.jpg

DSC_0241_1024x681_zps9f47b12c.jpg

Støvsugd

DSC_0242_1024x681_zps513f0d45.jpg

DSC_0243_1024x681_zpsaabee58d.jpg

DSC_0247_1024x681_zps2d0bae75.jpg

DSC_0248_1024x681_zpsad1476e8.jpg

DSC_0250_1024x681_zps868794fb.jpg

DSC_0253_1024x681_zpsffcf28ff.jpg

Mist of greenclean

DSC_0255_1024x681_zps572660d6.jpg

DSC_0257_1024x681_zps458e180e.jpg

DSC_0258_1024x681_zpsc983b3e6.jpg

DSC_0259_1024x681_zps32cb70e9.jpg

DSC_0261_1024x681_zpsa15ad730.jpg

DSC_0262_1024x681_zps63ab3e53.jpg

DSC_0263_1024x681_zps77970e97.jpg

DSC_0264_1024x681_zpsc20c58a4.jpg

DSC_0265_1024x681_zpsfe61b13f.jpg

Før:

DSC_0266_1024x681_zpsd8499dee.jpg

Etter:

DSC_0267_1024x681_zps56a27900.jpg

DSC_0268_1024x681_zps955b7695.jpg

DSC_0269_1024x681_zps797ca3aa.jpg

Det ble en god samling til slutt

DSC_0339_1024x681_zps92ede705.jpg

Eier nevnte en dårlig lukt i bilen, jeg fant ut at den kom fra dette panelet, her hunden trolig har hvilt ved flere anledninger, lukter litt våthund aktig, prøvde å rense på mye som mulig

DSC_0270_1024x681_zps9ff71887.jpg

DSC_0271_1024x681_zps5f147c74.jpg

DSC_0272_1024x681_zps0f04201d.jpg

DSC_0273_1024x681_zpsd1278a73.jpg

DSC_0274_1024x681_zps8643b6cf.jpg

DSC_0275_1024x681_zps075c94e8.jpg

50 / 50 hundehårfjerning av innside bakluke

DSC_0334_1024x681_zps5628e88e.jpg

Mer innvendig vask rundt diverse

DSC_0316_1024x681_zpsf6cef4bb.jpg

DSC_0317_1024x681_zpsf73b70e7.jpg

DSC_0318_1024x681_zps84479365.jpg

DSC_0319_1024x681_zpsa15006dd.jpg

DSC_0320_1024x681_zps9e651d56.jpg

DSC_0321_1024x681_zpse86517d3.jpg

DSC_0322_1024x681_zpsd800cefb.jpg

DSC_0323_1024x681_zps6a88ab9b.jpg

DSC_0324_1024x681_zps45da65ea.jpg

DSC_0325_1024x681_zps5a1e1c9f.jpg

DSC_0326_1024x681_zps61583c09.jpg

DSC_0327_1024x681_zpsd0d7846a.jpg

DSC_0329_1024x681_zps5a43da6c.jpg

Det var flere av disse merkene i interiøret, disse måtte gnikkes vekk, her er et eksempel

DSC_0330_1024x681_zps90257f7a.jpg

DSC_0332_1024x681_zps7fdaea65.jpg

DSC_0333_1024x681_zpsab171809.jpg

Det ble så utført en skinnrens

DSC_0276_1024x681_zpsf0b928cf.jpg

DSC_0277_1024x681_zps6081a2b4.jpg

DSC_0278_1024x681_zps98e0ade8.jpg

DSC_0280_1024x681_zpscc915853.jpg

DSC_0282_1024x681_zpse47f2204.jpg

DSC_0284_1024x681_zps4d46cd8a.jpg

Ferskt håndkle

DSC_0286_1024x681_zps0b16cbb3.jpg

Fant mye drit

DSC_0285_1024x681_zps18cf9ec0.jpg

DSC_0289_1024x681_zpsb7c598c2.jpg

DSC_0290_1024x681_zps2f08ba85.jpg

DSC_0293_1024x681_zps8b46dbd8.jpg

DSC_0295_1024x681_zps7a4129af.jpg

50 / 50 førerstol sitteplass

DSC_0302_1024x681_zps487a09f3.jpg

DSC_0304_1024x681_zps0ac2962c.jpg

Ferdig førerstol sitteplass

DSC_0314_977x768_zps38d25879.jpg

Setene / nakkestøttene ble så smurt godt inn med leather milk som skulle få stå til dagen etter

DSC_0348_1024x681_zpsed0bdd13.jpg

DSC_0340_1024x681_zps74adf129.jpg

DSC_0341_1024x681_zps222dce69.jpg

DSC_0342_1024x681_zpsc7130e19.jpg

DSC_0347_1024x681_zps443b4fa4.jpg

DSC_0344_1024x681_zpsc21857b4.jpg

Dag 2 - Avbuffing av leather milk, maskering, lakkmålinger, mer lakkinspeksjon, kombotesting og grov steg, samt sliping av fyllinger

DSC_0349_1024x681_zps059b9618.jpg

DSC_0350_1024x681_zpsc955aa28.jpg

Ferdig maskert

DSC_0353_1024x681_zpscbd74f34.jpg

Diverse målinger over hele bilen - jeg hadde oversikten på et lite ark, høyeste måling var 80 um og laveste var 51 um, det var minst på siden av dørene - med andre ord, tynn lakk - Som nevnt over her så har måleren vist -30 feil under jobben, glemt å kalibrere, så det er litt tykkere lakk enn vist på bildene

DSC_0355_1024x681_zps0e2d24cf.jpg

DSC_0356_1024x681_zpsaf0d056d.jpg

DSC_0357_1024x681_zpsaf06917d.jpg

DSC_0360_1024x681_zps41f02681.jpg

DSC_0362_1024x681_zps1ca177d8.jpg

DSC_0364_1024x681_zps357c30e3.jpg

DSC_0365_1024x681_zpsd40441b9.jpg

DSC_0370_1024x681_zps4119f008.jpg

DSC_0371_1024x681_zps65e25002.jpg

DSC_0373_1024x681_zpsbfc588c8.jpg

DSC_0374_1024x681_zpsd95cfb89.jpg

Ettersom jeg skulle la fyllingene på panser og forskjermene ligge tok jeg kombotest på førerdøren

DSC_0376_1024x681_zps58be9f9c.jpg

Prøvde kestrel sammen med orange uber og Menzerna ip 2000, greit å prøve en middels mild kombo først

DSC_0378_1024x681_zpse8b2df01.jpg

Ikke vellykket, så fram med roterende sammen med gul uber og Menzerna FG 400 som jeg egentlig regnet med, det kan også nevnes at enkelte paneler ble kjørt 2 ganger med grovkomboen

Litt om kjøremønster ved grovkombo:

Spre på lav hastighet x 1 pass - så opp på ca 1500 rpm x 4 pass med middels press - så ned på mindre hastighet ca 1000 rpm og ingen press x 2 pass. Prøvd å bevege meg ca 30x30 eller 40x40 på panelene.

DSC_0381_1024x681_zps7e5fcecf.jpg

Litt diverse 50 / 50 og forskjellige før og etter bilder fra grov steget (dette lagde noen kjørespor)

DSC_0392_1024x681_zpse047afc0.jpg

DSC_0384_1024x681_zps37ab27a2.jpg

Før:

DSC_0398_1024x681_zps521a14da.jpg

Etter:

DSC_0404_1024x681_zps1546b29c.jpg

Måling av ripe, tok en rask vurdering at det ble ikke noe våtsliping her

DSC_0407_1024x681_zpsf2209825.jpg

Jobber meg videre bortover siden

DSC_0408_1024x681_zps623789d1.jpg

DSC_0416_1024x681_zpsab7bd613.jpg

DSC_0419_1024x681_zps22cdb838.jpg

DSC_0426_1024x681_zps69b4e931.jpg

Før sidestolpe:

DSC_0438_1024x681_zps77439e2e.jpg

Etter sidestolpe:

DSC_0445_1024x681_zpsa91cf330.jpg

Tilstandsbilde forskjerm, du verden..

DSC_0446_1024x681_zpsb007fa3e.jpg

Så var det over til fyllingene - det ble totalt 77 stk på panser og forskjermer

DSC_0447_1024x681_zps6f727354.jpg

Noen ble kanskje litt høy

DSC_0448_1024x681_zps8076170f.jpg

DSC_0449_1024x681_zps081d318f.jpg

Gikk lett over hele panseret med kestrel sammen med p2000 slip

DSC_0454_1024x681_zps861174ec.jpg

DSC_0456_1024x681_zps544cb9ab.jpg

Så tok jeg av 90 % av toppene, tok ikke de som lå nært kanter, så våtslipte jeg alle sammen før det ble polert opp igjen

DSC_0461_1024x681_zps3085d111.jpg

DSC_0457_1024x681_zpscfcb1dea.jpg

DSC_0471_1024x681_zps5b85905b.jpg

DSC_0465_1024x681_zps822e5bc2.jpg

Brukte grov stegs komboen til å gå over panseret og forskjermene, det måtte uansett gåes litt ekstra over her og der for å få vekk våtslip merkene

DSC_0474_1024x681_zpsa69145fd.jpg

DSC_0472_1024x681_zpse9bfbd79.jpg

Litt diverse bilder

DSC_0478_1024x681_zps174da4eb.jpg

DSC_0479_1024x681_zps410aac7f.jpg

DSC_0482_1024x681_zps2c3bdfc6.jpg

De fleste ble bra, men det var noen få med litt høye topper, men mye bedre enn hvordan det så ut i utgangspunktet

DSC_0483_1024x681_zpsf6f3ef77.jpg

DSC_0484_1024x681_zps8bfbe12f.jpg

Litt videre, hadde en stor fylling på høyre forskjerm, litt risiko å ta denne ettersom det var så nært kanten, men den var ganske stor

DSC_0485_1024x681_zps70ef4569.jpg

DSC_0486_1024x681_zps03e63c63.jpg

DSC_0498_1024x681_zpsca27ec5b.jpg

DSC_0507_1024x681_zpscad3b925.jpg

DSC_0513_1024x681_zps728b2dfe.jpg

DSC_0515_1024x681_zpsa66c776c.jpg

En større ripe som eier påpekte, denne kunne jeg ikke gjøre så mye med ettersom lakken var rundt 50 um, den ble dempet litt

DSC_0517_928x768_zpse4af6e15.jpg

Etter 1 runde:

DSC_0520_1024x681_zpse4b4b966.jpg

Etter 2 runder med grovkombo og annen vinkel (litt uklart bilde)

DSC_0521_1024x681_zps482bb7de.jpg

DSC_0557_1024x681_zpsfc4e66dd.jpg

DSC_0559_1024x681_zps5da0d438.jpg

Prøvde å friske opp, ble litt bedre

DSC_0561_1024x681_zpseb7a79c6.jpg

DSC_0563_1024x681_zpsd1e1da1f.jpg

Fant en del drit på chromelisten

DSC_0566_1024x681_zps525fb384.jpg

Dag 3 - Fin kombo, strafferunde, motorrom shine, VRP dressing på plast utvendig, vask av innvendige matter, innvendig vask av ruter, seal feed på gummilister i dører og bagasjerom, endestuss gnikking og LSP, samt ferdigbilder

Startet dagen med å kjøre finsteget som ble kestrel sammen med grønn uber og Menzerna FF 3000 - kjøremåte: spre på lav hastighet (2) - opp på (5) x 3 pass så ned på (3) x 1 pass

DSC_0565_1024x681_zps303c64b6.jpg

Brukte samme gardintrapp som under vasking for å komme til taket

DSC_0570_1024x681_zpsdc1dbfc6.jpg

Brukte kestrel sammen med orange uber og Menzerna IP 2000 på taket

DSC_0572_1024x681_zps1593c37c.jpg

Dørhåndtakene (hvit side som er hard sammen med FG 400, så svart side som er myk sammen med FF 3000)

DSC_0573_1024x681_zps3cd7ee35.jpg

DSC_0574_1024x681_zps5ad044cb.jpg

DSC_0575_1024x681_zpsecb2bee9.jpg

DSC_0577_1024x681_zps1b6cacf3.jpg

Ut for nedspyling av poleringsrester - tok først å sprayet bilen med menzerna top inspection, før jeg dynket bilen med Surfex HD 1:3 med vann og spylte av

DSC_0580_1024x681_zpsfbff2ce6.jpg

DSC_0581_1024x681_zps997ad316.jpg

DSC_0583_1024x681_zps0f8d3c39.jpg

Dynket med Surfex HD 1:3 enda engang og avspylt

DSC_0584_1024x681_zpsa254558a.jpg

DSC_0586_1024x681_zpsdd129b1b.jpg

Klart for wipedown med Scholl CF 02 og fersk MF klut

DSC_0588_1024x681_zps8b967621.jpg

DSC_0589_1024x681_zps75ea058f.jpg

Strafferunde tid, med godt humør, rart at den fin komboen lagde ugang, selv på "flat mark", spesielt rundt kanter der den kan ha en tendens til å stoppe litt opp hvis man ikke har fokus

DSC_0591_1024x681_zpsda8de823.jpg

DSC_0592_1024x681_zpsbfb2dfc3.jpg

DSC_0593_1024x681_zps8df0448d.jpg

DSC_0599_1024x681_zpsa01cc2cf.jpg

Fant fram flexen med sort waffel og Menzerna SF 4000 som holokiller

DSC_0594_1024x681_zps6ea9f222.jpg

Det ble bedre

DSC_0606_1024x681_zps28d2e11b.jpg

DSC_0607_1024x681_zps29daa0e5.jpg

Tok taket med flexen også for sikkerhetsskyld

DSC_0616_1024x681_zpsed4cd238.jpg

LSP ble Swissvax Shield

DSC_0618_1024x681_zpsc196f7da.jpg

Litt flere god produkter som skal få friske opp litt her og der - Hypercoat til dekksider, streak free til innvendig ruter, VRP dressing til plast artikler utvendig og i motorrom, barebones til hjulbuene foran, samt autosol til endestussene

Dekk før:

DSC_0620_1024x681_zps8ce5ab68.jpg

Dekk etter:

DSC_0621_1024x681_zpsbf3a4cc2.jpg

Motorrom detalj:

DSC_0639_1024x681_zps9e3078b6.jpg

DSC_0641_1024x681_zpsd5645a44.jpg

Motorrom før:

DSC_0629_1024x681_zpsf8b812c5.jpg

Motorrom 50 / 50:

DSC_0645_1024x681_zps3608cad1.jpg

Motorrom etter:

DSC_0649_1024x681_zpse7a81fd9.jpg

Dørlistene fikk også seal feed, disse føltes ut som sandpapir

DSC_0653_1024x681_zps1bb90968.jpg

DSC_0652_1024x681_zps6a36b18e.jpg

Endestussene fikk litt oppmerksomhet, de hadde veldig veldig mye inngrodd drit så fikk ikke vekk alt med den tiden som ble spandert på de

Før venstre side:

DSC_0623_1024x681_zps15ad0455.jpg

Etter venstre side:

DSC_0709_1024x681_zps58d9839b.jpg

Før høyre side:

DSC_0626_1024x681_zpsb62beb3a.jpg

Etter høyre side:

DSC_0711_1024x681_zps6e145618.jpg

Innvendig mattevask:

DSC_0664_1024x681_zps70da5df8.jpg

DSC_0665_1024x681_zps87ef4492.jpg

DSC_0667_1024x681_zpsf0302b5b.jpg

DSC_0668_1024x681_zps84e1bf07.jpg

DSC_0669_1024x681_zps548ba0df.jpg

DSC_0670_1024x681_zpse9238d72.jpg

DSC_0672_1024x681_zpsb6c13999.jpg

Før:

DSC_0673_1024x681_zps27cdafc8.jpg

Etter:

DSC_0679_1024x681_zps66d55ac1.jpg

Litt mer vask og rens:

DSC_0682_1024x681_zps58b04460.jpg

DSC_0689_1024x681_zps4c49a0ae.jpg

DSC_0691_1024x681_zps1912d443.jpg

DSC_0692_1024x681_zpse7103bda.jpg

DSC_0693_1024x681_zps4ac768f3.jpg

DSC_0694_1024x681_zps9e80a975.jpg

DSC_0695_1024x681_zps7a822649.jpg

Nytt påfyll av vann

DSC_0696_1024x681_zps21f608a3.jpg

DSC_0706_1024x681_zpsfe746ff7.jpg

Avbuffing av Swissvax Shield som fikk stå ca 3 timer

DSC_0707_1024x681_zpsed1cc5fd.jpg

Tok vekk litt rester rundt emblemer

DSC_0708_1024x681_zps8385b04e.jpg

Bare bones i hjulbuer foran, tørket utover med microfiber

DSC_0766_1024x681_zps503f6ed0.jpg

DSC_0764_1024x681_zps2d42de38.jpg

DSC_0767_1024x681_zpscb37e323.jpg

Husker du denne? Ved ankomst:

DSC_0101_1024x681_zps9304c4c4.jpg

Ferdig i motorrom:

DSC_0638_1024x681_zps3ebc807c.jpg

Ble noen raske avslutningsbilder

DSC_0718_1024x681_zps9d49a76e.jpg

DSC_0722_1024x681_zps229288f2.jpg

DSC_0727_1024x681_zps8c6029e0.jpg

DSC_0730_1024x681_zps00efebe3.jpg

DSC_0728_1024x681_zps607b168f.jpg

DSC_0732_1024x681_zps8de8eb7a.jpg

DSC_0733_1024x681_zpsd7c0f7a4.jpg

DSC_0734_1024x681_zps8a817237.jpg

DSC_0736_1024x681_zpsb320de35.jpg

DSC_0738_1024x681_zpscbed656d.jpg

DSC_0737_1024x681_zps4d64c7e6.jpg

DSC_0739_1024x681_zpsc0840692.jpg

DSC_0741_1024x681_zpsaf059e88.jpg

DSC_0742_1024x681_zpsd73d05e0.jpg

DSC_0744_1024x681_zps22a5cbe4.jpg

DSC_0753_1024x711_zps3413dd9f.jpg

DSC_0746_1024x681_zps3bec1f9a.jpg

DSC_0776_1024x681_zps3446a0b0.jpg

DSC_0777_1024x681_zpsb42eb916.jpg

DSC_0787_1024x681_zpscfa0cf53.jpg

DSC_0791_1024x681_zpsd9def7bf.jpg

DSC_0804_1024x681_zpsfb9c3876.jpg

DSC_0805_1024x681_zps10f27b7c.jpg

Produkter som ble brukt:

Vask:

- Prickbort
- Surfex HD
- Autofoam

- Grimereaper

- Iron X
- CG Citrus vask

- Spesialsvamp
- CG ecosmart + vann (som claylube)
- Clay
- EZ brusher og wheel woolies
- Diverse børster

Polering:

- Menzerna FG 400
- Menzerna IP 2000
- Menzerna FF 3000

- Menzerna SF 4000
- Metabo PE12-175
- DAS-6 Pro

- Flex DA
- Menzerna Top Inspection (fjerning av poleringsrester ved avspyling)

- Scholl CF 02 (wipedown)
- X antall - Microfiber kluter
- X antall - Uber gul pute 100mm

- X antall - Uber gul pute 140mm
- X antall - Uber grønn pute 100mm
- X antall - Uber grønn pute 140mm

- 2 stk - Sort waffel

- 1 stk - Håndpad

- Våtslipeutstyr

Utvendig / innvendig:

- Swissvax Shield - lakk
- Swissvax seal feed - Gummilister
- Autosol

- Påføringsputer

- Microfiberkluter
- Greenclean

- Streak free - til glass
- Swissvax leather cleaning kit
- V.R.P Dressing

- Hypercoat

- Bare Bones

(Kan være jeg har glemt noen produkter)

Tidsbruk: 34 timer fordelt over 3 dager

Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S :)

Endret av D.Mikalsen
57

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid og grundig dokumentert jobb. Her var det mye ugagn å rydde opp i :)

Cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duverden, denne var godt brukt. Skjønner at ML'n jeg tok var tilnærmet strøken i forhold :-) Kjempeflott S&S og supert resultat.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott jobb på en fin bil. Ekle skinnseter. :)

Topp utført, cred gitt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig jobb

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb og utfyllende S&S :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempejobb! skal ta en 300ML over neste 3 ukene selv. Blir spent å se hvordan jeg havner ut sammenlignet ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe resultat! Bilen var jo totalt misshandlet både inn- og utvendig, men nå ser den ny ut.

Hvordan var det å kjøre på så lave lakk-verdier?

Eier blei vel fornøyd!? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget fin jobb! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss du rakk mye på rett over 30-timer. :) Og gud hjelpe den var godt brukt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldokumentert svær jobb utført på flott vis! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb:) han fikk ny bil. Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb ja!

Meget ryddig og oversiktig S&S!

Cred avgitt! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt dokumentert, tuung jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt nydelig! Flotte bilder også, men kan det stemme at bilen er 9 år gammel?

Bruker du den børsten til å skrubbe interiøret med? Er ikke det litt tungvint?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget god S&S, godt dokumentert i form av bilder og tekst.

Flott resultat også.

Grønknapp, selvsagt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvalitet som vanlig :) velfortjent cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig grundig jobb dette her, cred levert.

Er du sikker på at den lakkmåleren di er kalibrert, synes det virket som uvanlig lave verdier på en slik bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var et solid løft på en meget sliten ML. Godt detaljert og spennende S&S. Tommel opp! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig arbeid.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive