Gå til innhold
StianMH

Bestille ny bil

Recommended Posts

StianMH    234
StianMH

Fruen skal nå mest sannsynlig bestille seg ny bil.

Bilen vi mest sannsynlig skal kjøpe har følgende specs:

Ford Fiesta Titanium 5 dørs 1.0L 100HK 99/34 Bensin 5M

Aluminiumsfelger 17" (D2YA1)

Citypakke: Active city stop inkl oppvarmet frontrute, ryggesensorer og el innfellbare sidespeil

Klimaanlegg - automatisk (over manuelt klimaanlegg)

Radio/CD DAB : 6 høyttalere, Ford SYNC, Nødhjelpsassistanse og USB

Stylingsett: Sportfanger foran med sidekjørt, sportsstøtfanger bak og spoiler

Vinduer - mørktonede

Lakk - Candy Blue

Er det noe "elimentært" som dere mener mangler her nå ? :)

Noen her som har erfaring med 13- Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 HK ?

edit: regnsensor og aut. nedblendbart speil må også bestilles.

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Bluetooth handsfree, kanskje ikke et must men utolig kjekt å ha :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Dab+!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

er DAB+ som standard på alle DAB spillerne til ford sa selgeren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Ja også minimum 1 liter til i volum :D

Endret av polishduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

VI har noen slike på jobb, har dog ikke gått mange km, så det eneste jeg kan si er at jeg ikke liker den rare lyden disse 3 sylindra bensinmotorene lager :P

Sjekk at det er noen form for "varmer" til vinteren, da det er ekstremt lite overskuddsvarme fra disse småe effektive bensinmotorene på lik linje med en dieselmotor, men det er kanskje standard?

Husker bare at det var noe snakk om det på jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Skulle heller hatt 0.6L større motor, og 82Hk til bare kalt den ST :)

Lyden fra 1.0L til Ford kan ikke sammenlignes med Aygo eller andre rotter med 1.0L motor :P Er en ganske grom lyd, høres ikke ut som 3 sylindre :P

Ja, skal høre med selgeren om det varmeapp, tror det skal være relativt bra, og Ford skal ha for å ha klart å få til det ganske godt. Hadde Focus 1.6 TDCi før, hvor dieselvarmeren røyk, så var noen dager uten varmer, da ble bilen god og varm inni, men tok tid før den ble driftsvarm.

Tror det er en elektrisk varmer som hjelper til :)

Og samboeren har en Golf 1.6 TDi nå, med "nordisk pakke" og den blir god og varm på relativt kort tid. Ei på jobben hadde en A3 1.6 TDi, den begynte å bli varm etter 20-30 min. Så det er veldig greit at sånne ting er på stell.

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Hadde en sånn som leiebil mens min var på lakkering, og likte den godt!

Serviceavtale ville jeg tatt med om dette er noe Ford tilbyr. Deilig å ha på en helt ny bil Ellers mener jeg å huske at bilen min hadde manuelle vinduer bak, og det hører ikke hjemme i en ny bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Egentlig et fett om vi har serviceavtale eller ei, vi skal ikke ha finansiering på bilen, så det blir jo bare en merkostnad der og da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DeejayTID    29
DeejayTID

Ford Kuga 2013 Mod Titanium 140 hk diesel: er en bil som jeg ærlig talt har fått en kraftig bismak i munnen av. Hele bilen er gjennomført i slik billig hard plastikk som lager mye lyd. Høytalerne er få og det er altfor mye bass (tror det er 2 høytalere framme, Saaben har 5 stykk framme....) så nå når jeg en sjelden gang benytter den blir jeg paff over hvor dårlig lyd det egentlig er. Skinnsetene (som er en kombinasjon av skinn på sportsflappene og en skinnstripe i midten av setene på sømmene) er ikke direkte behagelige (kan ikke sammenlignes med skikkelige Saab sportsstoler eller BMW seter). Det er som å sette seg på en god polstret planke. Så konklusjonen: motoren, kjøringa og håndteringa på vei er veldig god. Interiøret er heller dårlig.

Regner med Ford har samme greia over hele fjøla på alle titanium modeller. Kjøp heller en tysker.

Endret av DeejayTID

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

En ting som er grei "å få med" tenker jeg. Lettere å få med mer gratis utstyr enn å prute på sluttprisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Ford Kuga 2013 Mod Titanium 140 hk diesel: er en bil som jeg ærlig talt har fått en kraftig bismak i munnen av. Hele bilen er gjennomført i slik billig hard plastikk som lager mye lyd. Høytalerne er få og det er altfor mye bass (tror det er 2 høytalere framme, Saaben har 5 stykk framme....) så nå når jeg en sjelden gang benytter den blir jeg paff over hvor dårlig lyd det egentlig er. Skinnsetene (som er en kombinasjon av skinn på sportsflappene og en skinnstripe i midten av setene på sømmene) er ikke direkte behagelige (kan ikke sammenlignes med skikkelige Saab sportsstoler eller BMW seter). Det er som å sette seg på en god polstret planke. Så konklusjonen: motoren, kjøringa og håndteringa på vei er veldig god. Interiøret er heller dårlig.

Regner med Ford har samme greia over hele fjøla på alle titanium modeller. Kjøp heller en tysk

Tja, Europeisk Ford er strengt tatt tysk. Har selv hatt Focus og var veldig fornøyd med den, hadde ikke det største anlegget i den, men på de modellene med størst anlegg så er lyden helt kurrant. og holder i massevis. Skal man ha et absolutt premium anlegg så må man vel nesten lage det selv. Er ikke videre imponert over anlegget som er i Golfen vi har nå heller.

Og siden man er inne på det med anlegg så vil jeg si at Ford har flere muligheter hva det gjelder musikkavspilling, enn f.eks Golf. Bilen vi har tittet på har AUX, USB og Blåtann, dvs 3 kilder man kan spille musikk fra.

Skinnseter skal vi ikke ha, så det er helt ubetydelig i denne sammenhengen. Stoffsetene i Fiestaen er helt kurrant. :)

Det å sammenligne Ford med Saab og BMW er vel strengt tatt ikke sammenlignbart ?

En ting som er grei "å få med" tenker jeg. Lettere å få med mer gratis utstyr enn å prute på sluttprisen.

Ja, det er jo ikke umulig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Jeg har en kusine som kjøpte seg Ford fiesta å hu er strålende fornøyd :) go bil å kjøre og fin å se på.Jeg har selv fått en slik som leiebil men da med diesel motor men selv for meg som er nesten 2 meter satt jeg godt!!Fikk ikke no inntrykk av skranglette billig lnteriør eller vonde seter..heller gode seter og bra kjøreegenskaper som Ford kan.Titanium har jo også mye utstyr da så tror dere kommer til å bli fornøyd :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Jeg har en kusine som kjøpte seg Ford fiesta å hu er strålende fornøyd :) go bil å kjøre og fin å se på.Jeg har selv fått en slik som leiebil men da med diesel motor men selv for meg som er nesten 2 meter satt jeg godt!!Fikk ikke no inntrykk av skranglette billig lnteriør eller vonde seter..heller gode seter og bra kjøreegenskaper som Ford kan.Titanium har jo også mye utstyr da så tror dere kommer til å bli fornøyd :)

Enig i det, jeg er nesten 2 meter høy jeg også, og sitter veldig godt i bilen. Og ja, veldig god å kjøre, spesielt morsom på svingete veier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Har forøvrig også avtalt med selger at hvis vi bestiller, så skal jeg få ta klargjøringen i deres lokaler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Jeg hadde 1,0 125HK i en Focus Titanium stv. med det meste. Gikk som ei kule den :) Alt er selvsagt relativt, men det er en artig liten motor som har et godt turtallsregister. Skjer litt der etter 4000rpm faktisk.

Husk at 100hk har 5 trinns kasse, den har ikke fått like god kritikk som 6 trinns kassa til 125hk i forhold til hvordan den passer til bilen/motoren mpt. girutveksling etc. (ble en tung setning)

Jeg er ikke enig i at du vil trenge ekstravarmer til denne motoren. Den blir ekstremt fort varm og i min Focus var det null problem selv på korte turer å få opp varmen fort selv på kalde vinterdager. Den motoren er jo litt spesiell, og det har vel vært lagt vekt på at drifttemp. skal oppnåes fort.

En tilleggsvarmer er selvsagt kjekt, men absolutt ikke noe must.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Eneste Fiesta man får med 6 trinns kasse er ST, og er ganske mye i mellomlegg for å få 6 trinns kasse vil jeg si :P

Modern har Focus 1.0 Ecoboost 125 HK, fantastisk artig bil ja :) Her har de som kjøpte bilen ny kostet på bensinvarmer, og det er jo dessverre ikke et option på Fiesta.

Så madammen får greie seg med oppvarmet frontrute, det er guds gave til Norge hva det gjelder å slippe å ripe opp ruten! :)

Endret av StianMH
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Da blir bilen bestilt i dag.

Blir specsene som over her.. Så da tror jeg man får en relativt godt utstyrt fiesta :)

ford%20fiesta%20side2(1).jpg

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Venter også på pris for montering av 30 mm eibach senkesett =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig