saevik86

S&S Bmw 650i

35 innlegg i emnet

Tenkte eg skulle prøve meg på min første S&S ikveld.. Har aldri klart å funnet roen til å ta masse bilder når eg holder på med biler.. Det har eg heller ikkje klart denne gangen, men vi prøver:)

Bilen er ein Bmw 650i som er kjørt 26.000km så meget lite brukt iforhold til alder.. Mener på at det er ein 2007 modell, men tas med ein klype salt..

Bilen er utstyrt med senk og G-power sine 21" hjul.. Meget pent:)

Mottok bilen igår og da såg den slik ut, ikkje særlig skitten, men aldri reint nok for detailing:)

dsc1187.jpg

dsc1188.jpg

dsc1189.jpg

dsc1190.jpg

dsc1191.jpg

Videre tok eg ein titt over bilen for snarlig se etter skader i lakk for evetuell forberedning av korreksjon.. Deretter blei bilen påført Rapid9000 1:13 fra min gode venn;)

dsc1196.jpg

dsc1197.jpg

Deretter skumkanon frå Bilnerden følgende innhold:

Surfex HD

Bilt Hamber

Mr.Pink

Skumkanon satt eg på kraftigste blanding da dette blir godt utbladet uansett gjennom høytrykk..

dsc1198.jpg

dsc1199.jpg

Så var det bare og finne frem bøtta med varmevann og tilsette Swissvax Car Bath og Swissvax sin mikrofiberhanske i bøtten fra Scandicshine med Grit Guard:)

dsc1200.jpg

Litt smuss renner av selv om bilen såg forholdsvis rein ut ved avlevering..

dsc1202.jpg

Såg noe som lignet på asvaltrester som ikkje reagerte på blandingen av skum og rapid9000.. Så påførte ein P21S PowerGel på felgene og gjekk over med børste for å være helt sikker.. Såg etterhvert att dette ikkje var nødvendig da asvalten løyste seg pent opp i PowerGel..

dsc1203.jpg

dsc1205.jpg

dsc1206.jpg

Deretter blei bilen spylt av og kjørt inn i lokalt og tørket med Microfiber Towel fra Swissvax..

Innvendig shine sto for tur og slik såg bilen ut i innvendig ved avlevering..

dsc1215.jpg

dsc1216.jpg

dsc1217.jpg

Frem med PoorBoys World, blandet ut for Teppe og Tekstil... Akkorat va vi trenger nå.. Støvsuget bilen innvendig først, tok ut mattene og vaska dei med GreenClean og PoorBoys World på innvendig innvetar av tekstil..

dsc1218.jpg

dsc1220.jpg

dsc1221.jpg

dsc1228.jpg

dsc1229.jpg

Skinnseter next.. Seter blei renset og balsamert deretter tørket av overflødige rester med håndkle frå Swissvax.. Ser klart og tydlig at eiger liker blå dungribukse;)

dsc1222.jpg

dsc1225.jpg

dsc1227.jpg

Deretter over til karroseriet.. Tok noen dybdemålinger, her var det godemålinger over helebilen.. Den laveste målingen var 162.. Bagaseromsluke,frontfanger,bakfanger og skjermer var ikkje målbare..

dsc1230.jpg

dsc1231.jpg

dsc1232.jpg

dsc1233.jpg

Bilder av noen riper også.. Fant litt av det også desverre.. Noen sikkert fra fortauskanter og andre vi kaller parkeringsriper/bulker..Vanvittig med steinsprut på kanaler og slikt merklignokk forran bakhjula var det værst..

dsc1237.jpg

dsc1238.jpg

dsc1239.jpg

dsc1240.jpg

dsc1241.jpg

dsc1243.jpg

dsc1244.jpg

dsc1245.jpg

dsc1246.jpg

dsc1249.jpg

dsc1251.jpg

dsc1252.jpg

Maskerte opp eit område og prøvde meg frem med Rupes Gul/Gul og fekk dette resultatet..

dsc1253.jpg

dsc1254.jpg

dsc1256.jpg

dsc1273.jpg

Videre på passasjer døra fann eg denne..Stygg sak, manglet både lakk og annet med gjorde det beste utav det og tok litt grovere her.. Nå ser ein ikkje saken uten å studere bilen eller vite at den er der... :)

Før:

dsc1278.jpg

Etter:

dsc1294.jpg

Mer 50/50 bilde fra framskjermen:

dsc1301.jpg

dsc1307.jpg

dsc1309.jpg

dsc1311.jpg

dsc1318.jpg

dsc1321.jpg

dsc1332.jpg

Smil til bilen og bilen smiler til deg;)

dsc1335.jpg

dsc1336.jpg

dsc1340.jpg

dsc1346.jpg

dsc1350.jpg

Bilen fekk seg eit lag med Swissvax Concorso etter korrigering og Swissvax Opaque på innstegslister og andre detaljer av plast..

dsc1351.jpg

dsc1354.jpg

Biler med polert eksos skal selfølgelig ha eksos som er polert, før og etter bilder:

dsc1356.jpg

dsc1361.jpg

dsc1362.jpg

dsc1363.jpg

Ferdig bilder følger:

dsc1373.jpg

dsc1383.jpg

dsc1385.jpg

dsc1386.jpg

dsc1388.jpg

Var mest fornøyd med framfanger siden den ikkje såg ut og skadet på døren som nesten blei borte:) Takk for meg, og håper eg har tilfredstilt deg og tiden du har brukt på å lese tråden min..

Endret av saevik86
40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert!

Tok du hele bilen med gul/gul?

Press? Antall pass? Repetisjoner?

Tok mer enn jeg hadde trodd.

Tidsforbruk?

Cred, selvsagt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for Cred..

Tok hele bilen med gul/gul ja.. Foruten om på ripa på døra samt dei på framfanger, der brukte eg grønn/grønn og gjekk over med gul/gul etterpå.. I dørhandtaka brukte eg blå/blå for hånd for å få vekk merker etter ringer.. Vanvittig mjuk lakk siden eg ikkje brukte gråvere stoff.. Ingen press på Rupes 21, 4 repitisjoner.. Tidsforbruk 18timer

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for Cred..

Tok hele bilen med gul/gul ja.. Foruten om på ripa på døra samt dei på framfanger, der brukte eg grønn/grønn og gjekk over med gul/gul etterpå.. I dørhandtaka brukte eg blå/blå for hånd for å få vekk merker etter ringer.. Vanvittig mjuk lakk siden eg ikkje brukte gråvere stoff.. Ingen press på Rupes 21, 4 repitisjoner.. Tidsforbruk 18timer

Har eksperimentert litt med press/ikke press, selv om det etter manuelen ikke skal presses.

Bruker et lett press for å hjelpe på varmeutviklingen..

4 reps? Du mener pass? 4 pass, wipe, done? Jøss.

Hadde sett for meg at gul ikke ville gjøre noe med denne lakken, men så feil kan man ta!

18 timer er ikke værst. Jeg/vi havner alltid over 20t på eksteriør alene, og da er vi to..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eksperimentert litt med press/ikke press, selv om det etter manuelen ikke skal presses.

Bruker et lett press for å hjelpe på varmeutviklingen..

4 reps? Du mener pass? 4 pass, wipe, done? Jøss.

Hadde sett for meg at gul ikke ville gjøre noe med denne lakken, men så feil kan man ta!

18 timer er ikke værst. Jeg/vi havner alltid over 20t på eksteriør alene, og da er vi to..

Prøver alltid uten press først for å se reaksjonen.. Om det ikkje blir bra.. Legg litt press.. om ikkje bra bytt til grovere pad;) 4pass ja, firkant bevegleser opp/ned og fram/tilbake..Wipe, frem med lys.. Bra? Done.. Eg heller hadde ikkje sett for meg at Gul skulle gjøre ett så stort løft, med starter alltid med mildt og grovere til verks om det trengst..Kan evt bruke gul på grønn etc om det ikkje blir holos av slikt.. Dette er jo forskjellig frå lakk til lakk.. Mykje kaffipause dokke da siden dere bruke så lang tid ;) hehe..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite kaffepause faktisk, men har til gode å få jobbe med en bil som ikke trenger to steg :/

Men bra blir det! Nå er det natt, er tross alt på jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja 2steg tar tid.. Ikkje så lang tid som første steget, men 1time her og 1time der blir det fort tid av..Viktigaste er som du sier at det blir bra, ikkje hvor fort du klarer og gjøre det.. Ja er natt her også nå tenker eg.. :)


Flott løft! :)

:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig fint, og bilen er jo knalltøff.

Gul/gul fra Rupes overrasker stadig, og jeg syns den kombinasjonen fungerer bra på tysk hard keramisk lakk. Den heter jo Keramik gloss av en grunn ;) Men som du sier må man over på litt grøvre saker når det er dypere riper.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble fin denne. Var utrolig lite kjørt for å være 7 år gammal bil. Kan ikke være bra for bilen:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo tatt service engang iåret uansett så ser ikkje heilt problemet, men det kjem kanskje når bilen er rulla 200.000km :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget lekker bil, og den fikk det løftet den fortjener, godt jobbet! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo tatt service engang iåret uansett så ser ikkje heilt problemet, men det kjem kanskje når bilen er rulla 200.000km :P

Har bare hørt at det ikke er bra for bilen å gå for mye på kort tid, og for lite over lang tid. Vet ikke om det stemmer da...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje eg heller.. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig en S&S som ikke er sperra på jobb pcn :) det her vart jo strøkent det :) meget blank å fin bil :thumbup:

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare hørt at det ikke er bra for bilen å gå for mye på kort tid, og for lite over lang tid. Vet ikke om det stemmer da...

Hvor har du hørt det?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott første s&s dette! Cred gitt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på, flott første S&S, cred fra meg også.

Ønsker meg større bilder, ellers stå påvidere :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbake mld og ris og ros.. større bilder, korleis eg gjer det da, når det skal være maks 1mb.. klikka no du på bilda fylle no dei min stakkars skjerm på 65"

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive