Gå til innhold
NoBrain

Fikse steinsprut - er glassforsegling et problem?

Recommended Posts

NoBrain    7
NoBrain

I går kveld smalt det i frontruta på Elisen med en påfølgende steinsprut i synsfeltet. Jeg var innom Hurtigruta Carglass på Helsfyr kl 07:00 i dag morges og fikk de til å se på skaden.

I utgangspunktet kan man utbedre sprekk inntil 1 cm i synsfeltet, men min var noe større. Hurtigruta Carglass gjorde likevel et forsøk på å reparere skaden. De kan varmt anbefales. Hyggelig servicemottak og de gjorde en glimrende jobb :thumbup:

Jeg fikk også med meg en sprayflaske med Hurtigruta Glass and Surface Cleaner icon_default_smile.png

På grunn av glassforsegling (Gtechniq G5 nanocoating) på frontruten var de litt tvilende til om plomben ville sitte ordentlig. Om den skulle falle ut så må nok frontruta byttes. Håper jeg unngår dette.

Er det noen som har dårlige erfaringer i etterkant av steinsprututbedringen ifm. glassforsegling/nanocoating?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Eksisterende kan de jo fjerne med lett polish/slip før de fikser steinsprutskaden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NoBrain    7
NoBrain

Ja, det ble renset og polert rundt skadestedet før de fikset skaden. De mente at det skulle gå bra, men hadde ingen tidligere erfaring med Gtechniq G5. Kanskje de bare er naturlig skeptiske til slike ukjente/rare detailer-produkter :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Hehe, spørs. :P De tok vel bare forbehold, tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjarte92    10
Bjarte92

Har forsøkt dette selv. Men hurtigruta fikk ikke plommen til sitte grunnet g5. De hadde prøvd å rense med no syregreier men fikk ikke vekk.
Men nå skal det sies att jeg var så smart å la g5 mens steinspruten var der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alexn    80
Alexn

Fikk fiksa en steinsprut når ruten var behandlet med nanolotus glass forsegling. funka fint det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Så lenge forseglingen ble lagt på før man fikk steinsprut så vil det jo ikke være forsegling nede i såret. Vil tro det går bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Remy.    16
Remy.

Vet det er en gammel tråd, men vil allikevel skrive noen ord i og med at jeg selv jobber i Hurtigruta carglass. :) først og fremst hyggelig å se at du er fornøyd med servicen du fikk på Helsfyr. Kundetilfredshet er noe vi har sterkt fokus på. Og den glass og overflate vasken du fikk med er faktisk veldig god (Etterlater seg ikke noen film på rutene) Så over til dette med forsegling på ruta i forhold til reparasjon. Hadde et tilfelle senest for et par uker tilbake hvor kunden hadde brukt forsegling. Selve reparasjonen er ikke noe stort problem med forsegling,vi får fylt sprekkene i skaden, men utfordringen kommer når vi skal legge på såkalt pit fill(topp herder).. vi bruker dette for å få skaden til å gå jevnt med resten av ruta. Altså tette hullet i treffpunktet etter steinen.. Vi legger i en liten dråpe med dette middelet og legger en mylar(en liten plastlapp) over som vi herder med uv lys. Når ruta er dynket med forsegling får vi ikke pit fill'en til å sitte fordi forseglinger fungerer som et teflon belegg på ruta.. Jeg forsøkte flere type rengjøringer og kjemikalier for å få fjernet det, men det var håpløst.. Informerte kunden om at jeg slet med å få pit fillen til å feste grunnet noe jeg antok var en type forsegling.. Svaret fra kunden var da at han behandlet ruta med rain x to ganger i året.. Så det er nok fine produkter, helt til noen skal jobbe på den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Er det ikke enkelt å fjerne med litt slipende middel? Skurekrem eller polish?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Er det ikke enkelt å fjerne med litt slipende middel? Skurekrem eller polish?

Jepp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjarte92    10
Bjarte92

Får du polishen nedi såret? de hadde prøvd syre i såret på vår passat å enda hjalp det ikke. Å den var det g5 på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

Vet det er en gammel tråd, men vil allikevel skrive noen ord i og med at jeg selv jobber i Hurtigruta carglass. :) først og fremst hyggelig å se at du er fornøyd med servicen du fikk på Helsfyr. Kundetilfredshet er noe vi har sterkt fokus på. Og den glass og overflate vasken du fikk med er faktisk veldig god (Etterlater seg ikke noen film på rutene) Så over til dette med forsegling på ruta i forhold til reparasjon. Hadde et tilfelle senest for et par uker tilbake hvor kunden hadde brukt forsegling. Selve reparasjonen er ikke noe stort problem med forsegling,vi får fylt sprekkene i skaden, men utfordringen kommer når vi skal legge på såkalt pit fill(topp herder).. vi bruker dette for å få skaden til å gå jevnt med resten av ruta. Altså tette hullet i treffpunktet etter steinen.. Vi legger i en liten dråpe med dette middelet og legger en mylar(en liten plastlapp) over som vi herder med uv lys. Når ruta er dynket med forsegling får vi ikke pit fill'en til å sitte fordi forseglinger fungerer som et teflon belegg på ruta.. Jeg forsøkte flere type rengjøringer og kjemikalier for å få fjernet det, men det var håpløst.. Informerte kunden om at jeg slet med å få pit fillen til å feste grunnet noe jeg antok var en type forsegling.. Svaret fra kunden var da at han behandlet ruta med rain x to ganger i året.. Så det er nok fine produkter, helt til noen skal jobbe på den. :)

Jeg er også kjemp fornøyd med glass-rensen til Hurtigruta! vasker platetopp, speil og vinduer i huset med den :)

Hvilke avd jobber du på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Remy.    16
Remy.

Jeg er også kjemp fornøyd med glass-rensen til Hurtigruta! vasker platetopp, speil og vinduer i huset med den :)

Hvilke avd jobber du på?

Den er veldig allsidig.. Funker både på badrom og garderobespeil også.. :) Jeg jobber i Asker. Det er en nyåpnet avdelig i februar ifjor, før det var jeg i Drammen.

Endret av Remy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig