Øyvind G

S&S Volvo V70 2002 (601 rød)

34 innlegg i emnet
Volvo V70 2002
 
 
 
 
Denne gangen er det en rød (601) Volvo V70 fra 2002 som skal få litt pleie. Den har flere om lakkerte deler. Dørene på venstre side og vingen på bakluken er det som er i dårlig stand på bilen og hovedårsaken til at bilen ble satt hos meg. Ellers ser bilen ganske bra ut, men det er endel riper som hovedsaklig er grove swirls. Det er også et par ting som jeg ikke får gjort noe med som bla. fargeforskjeller på noen deler, steinsprut og frontfangeren er ganske slitt.
 
 
 
img050621280x609.jpg
 
 
 
 
 
 
Vask og clay:
 
 
Bilen ble levert uvasket, noe som egentlig ikke gjorde noe da jeg uansett må vaske bilen får å få den så ren i lakken som mulig.
Utgangspunktet før vask så slik ut:
 
IMG_0029_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0030_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0031_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0033_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0037_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Dagen startet litt dårlig pga. en port som stoppet. Porten gikk ca 30 cm før sikringen gikk. Prøvde å få den til å gå igjen, men det endte med at jeg måtte løfte den manuelt.
 
Når porten var åpen og HT var koblet til startet jeg med å påføre PB på tørr bil. Her måtte jeg være litt strategisk og rask pga. det flotte været vi har om dagen.
Det var veldig mye asfalt overalt på bilen så noen steder måtte jeg gå over flere ganger.
 
IMG_0039_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0041_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0043_1920x1280.jpg
 
 
 
 
Etter jeg var fornøyd med arbeidet som PB og HT hadde gjort skummet jeg bilen med Valet pro Orange prewash. Brukte den ren i beholderen og blandeskruen på maks. Dette gir et blandingsforhold på 1:13. Dette fungerte meget bra, men er kanskje ikke så økonomisk.
 
 
IMG_0046_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0047_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0048_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0049_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0051_1920x1280.jpg
 
 
 
 
Felgene ble forvasket med Espuma Revolution 1:10 som gjorde en meget god jobb på ganske møkkete hjul. Dette var faktisk over all forventning. Hjulene fikk en runde med PB samtidig som bilen tidligere i prosessen.
 
 
IMG_0052_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0053_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Da var det tiden for å fjerne metallpartikler i lakken. Denne gangen brukte jeg ren Iron Remover som jeg har kjøpt av Arnfinn. Denne fant en god del å jobbe med. Ble bare noen raske bilder av dette pga. solen stod på den ene siden av bilen.
 
 
IMG_0057_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0058_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0062_1920x1280.jpg
 
 
Dekksider ble vasket med Surfex 1:1 og børste.
 
 
 
 
 
Så var det tid for berørings vask. Siden vi ikke har varmt vann tilgjengelig enda ble det 3 runder med vannkokeren. Samtidig som jeg ventet på dette gikk jeg over all plast med Surfex 1:5 og børste.
I bøtten brukte jeg Stjärngloss Körsbär (denne såpen er veldig lik MSII) og svampen til BN. Tørket bilen med Valet pro Giant plush.
 
Tok noen bilder ute i solen før jeg kjørte inn.
 
IMG_0067_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0068_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0069_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0070_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0071_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0072_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0074_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Mesteparten av bilen er faktisk ganske fin i fargen, men som bildene viser så er lakken ganske slitt.
Når bilen var inne fant jeg frem en liten flaske med ONR 1:10 og clay fra Blankbil. Denne fant noe nesten overalt. På bildet under har jeg så vidt startet med en liten flekk på panseret og clay har allerede funnet endel.
 
 
IMG_0080_1920x1280.jpg
 
 
Fortsatte å claye og lot kamera stå.
 
 
Etter clay ble alle ruter vasket på innsiden med MG sin glassrens og Nanolotos sin MF. Mesteparten av skitten på kluten er fra frontruten.
 
 
IMG_0081_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Før jeg pakket sammen for dagen tok jeg noen flere inspeksjons bilder. Denne gangen med blits.
 
IMG_0082_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0083_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0084_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0085_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0086_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0088_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0089_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0090_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0091_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0093_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0094_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0096_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0100_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Lakk korrigering:
 
 
Dagen etter var det tid for korrigeringen. Jeg startet med kombotesting på panseret. Siden jeg ikke har erfaring med denne lakken startet jeg med S17+ på sort Scholl. Merket fort at lakken var hard, så jeg testet også S3G på gul Scholl. Sistnevnte tok selvsagt litt mer, men jeg var ikke helt fornøyd med denne komboen heller.
 
 
IMG_0102_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Jeg har nylig kjøpt meg en Rupes Duetto så jeg valgte å teste denne litt også. Finner frem blå/blå fra Rupes (groveste komboen i kittet). Maskinen er nydelig å kjøre da den virker mere balansert enn DAS6 pro, noe som fører til mindre vibrasjoner. Rupes blå/blå har meget god cut og avslutter pent, men den tok ikke nok i dette tilfellet.
 
 
 
Her ser dere resultatet etter Rupes.
 
 
IMG_0103_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Og slik så det ut etter S3G.
 
 
IMG_0104_1920x1280.jpg
 
 
 
 
Prøvde å kjøre litt hardere. Det ble ikke noen suksess. Produktet setter seg fast i lakken.
 
IMG_0105_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Det ble testet ganske mange forskjellige komboer før jeg endte opp med den sprekeste komboen jeg har tilgjengelig. Grønn 3M på ull pute. Dette fungerte meget bra. Tok det meste av ripene og etterlot ikke så alt for mye kjørespor. Noe defekter ble det selvsagt. Dette ble fjernet med gul 3M. Glad jeg ikke kvittet meg med 3M produktene når jeg kjøpte Scholl for de får jeg stadig vekk bruk for.
 
 
 
Kjører på med noen bilder som ble tatt underveis når jeg jobbet med panseret.
 
 
IMG_0111_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0116_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0119_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0120_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0121_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Her er panseret endelig ferdig. Det er mye sår i panseret som jeg ikke får gjort noe med, men det er likevel en stor oppgradering.
 
 
IMG_0122_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0124_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Pga. mye kombotesting brukte jeg veldig lang tid på panseret. Jeg valgte å ta taket før sidene pga. det er fort gjort å komme borti siden av bilen når man jobber med taket.
Denne bilen har som sagt mye forskjellig lakk så jeg fant frem PTG for å vite hvilke deler som var om lakkert på bilen og hvilke deler som hadde original lakk. Tak og panser har verdier mellom 100 - 130 um så her er det samme type lakk som mest sansylig er den som bilen ble levert med. Derfor var det bare å fortsette med grønn 3M på ull kjørt med roterende. På taket jobbet jeg meget effektivt så selv om jeg måtte tape litt her og dette er en større flate så var taket ferdig på halve tiden av det jeg brukte på panseret. Taket hadde ikke så grove riper som panseret hadde så dette gjorde også jobben litt lettere.
 
 
 
Utgangspunktet så slik ut.
 
 
IMG_0126_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0127_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0128_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0129_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Kanskje ikke så lett å se, men dette er et 50/50 bilde der venstre side er tatt og høyere gjenstår.
 
IMG_0131_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Kamera ble stående når jeg jobbet med taket. På disse bildene har jeg gått over hele taket med grønn 3M på ull etterfulgt av gul/gul 3M. Bortsett fra noe småtteri så ble taket ganske strøkent.
 
 
IMG_0132_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0133_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0134_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0135_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0136_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0137_1920x1280.jpg
 
 
 
Her ga jeg meg for dagen etter ca 6 timer med poleringsmaskin i hendene. Dagen etter satte jeg igang på høyere side av bilen. Her så jeg på fargeforskjellene at det var mye forskjellig lakk. Alt bortsett fra framskjerm er omlakkert her. Startet med å teste S3G på blå Scholl med roterende og var såpass heldig at denne komboen fungerte meget fint på hele siden.
 
 
 
 
Neste dag startet bak og jobbet meg fremover. På stolpen bak bakre siderute så det nesten ut som det var våtslipet. Det viste seg at dette bare var en liten flekk med SS lakk. Kun det lille feltet her som hadde SS lakk på denne siden av bilen.
 
 
Brukte 2 maskiner for å sleppe å bytte bakplate når jeg vekslet mellom vanlig pute og spot. Luksus.
 
IMG_0145_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
S3G var nydelig å jobbe med på denne lakken så det ble også tid til endel 50/50 bilder. :D
 
IMG_0138_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0140_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0141_1920x1280.jpg
 
 
 
50/50 på bakskjerm.
 
IMG_0144_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Bakskjerm etter S3G.
 
IMG_0151_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
50/50 på bakdør. Bildene ser ganske like ut, men siste bildet er litt lengere frem på døren.
 
IMG_0153_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0157_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Speilkåper er veldig slitt, med fikk et godt løft etter S3G på blå Scholl.
 
Før:
 
IMG_0159_1920x1280.jpg
 
 
Etter:
 
IMG_0160_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Ferdig med grovkorrigering på høyere side (bortsett fra framskjerm).
 
IMG_0163_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Da var det framskjermen som stod for tur. Måling med PTG sier at det er original lakk her slik som panser og tak.
 
IMG_0187.jpg
 
 
 
 
 
Utgangspunktet så slik ut.
 
IMG_0184.jpg
 
 
IMG_0185.jpg
 
 
IMG_0186.jpg
 
 
 
 
 
Selv om jeg viste at lakken her var hard gav jeg S3G på blå Scholl en kjangs. Den gjør en god jobb, men tar ikke de grovere ripene.
 
IMG_0189.jpg
 
 
IMG_0190.jpg
 
 
 
 
 
 
Grønn 3M tok ganske mye av de grove ripene. Kjørte over med denne komboen på de områdene som det var mye riper igjen på før jeg sa meg fornøyd og fant frem en mildere kombo for å få bort kjørespor og løfte glansen i lakken.
 
Etter grønn 3M.
 
IMG_0191.jpg
 
 
 
 
 
S3G på blå Scholl.
 
IMG_0192.jpg
 
 
 
 
Grønn 3M.
 
IMG_0193.jpg
 
 
 
 
 
Det er fortsatt noe igjen, men dette var så dype skader at jeg gikk videre.
 
IMG_0195.jpg
 
 
IMG_0199.jpg
 
 
 
 
 
Slik ser det ut etter S30+ på orange Scholl.
 
IMG_0201.jpg
 
 
IMG_0203.jpg
 
 
IMG_0204.jpg
 
 
IMG_0212.jpg
 
 
 
 
 
 
Etter dette begynte jeg på bakluken. Denne er av glassfiber så her får jeg ikke målt. Ifølge eier skal denne ha blitt byttet en gang pga. skade. Luken hadde mye riper slik som en luke på en gammel stasjonvogn ofte har.
 
IMG_0213.jpg
 
 
IMG_0214.jpg
 
 
IMG_0215.jpg
 
 
 
 
 
 
Jeg startet med å gi Duetto og blå/blå Rupes en kjangs. Dette tok mye, men absolutt ikke nok.
 
IMG_0216.jpg
 
 
IMG_0217.jpg
 
 
 
 
 
 
Roterende med S3G og blå Scholl ga et mye bedre resultat.
 
IMG_0218.jpg
 
 
IMG_0219.jpg
 
 
 
 
 
 
Men som dere ser så var ikke dette grovt nok på de dypeste skadene. Fant frem grønn 3M igjen som jeg kjørte på ull pute fra Scholl. Lager litt ugang, men er meget effektivt!
 
IMG_0220.jpg
 
 
 
 
 
 
Etterhvert byttet jeg ut ull puten med grønn 3M pute da det også fungerte meget bra.
 
IMG_0221.jpg
 
 
 
 
 
 
Før og etter grønn/grønn 3M.
 
IMG_0223.jpg
 
 
IMG_0225.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Etter grovsteget på bakluken var det vingen som stod for tur. Her er det SS lakk så jeg finner frem ull puten igjen. Grønn 3M på Scholl ull gjorde en utmerket jobb her.
 
 
IMG_0227.jpg
 
 
IMG_0228.jpg
 
 
IMG_0229.jpg
 
 
IMG_0230.jpg
 
 
 
 
 
 
Så ble hele bakluken og vinge kjørt over med roterende, S30+ på orange Scholl.
 
 
IMG_0233.jpg
 
 
IMG_0234.jpg
 
 
IMG_0235.jpg
 
 
IMG_0236.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Toppen av bakluken fikk også samme behandling.
 
IMG_0237.jpg
 
 
IMG_0239.jpg
 
 
 
 
 
Etter dette jobbet jeg meg ferdig med bakfanger uten å ta bilder. Her gikk jeg ikke så hardt på så det er igjen litt her.
 
 
 
 
Selv om bak lampene så ganske bra ut så gav jeg de en liten runde med S30+ på orange Scholl. Tok noen 50/50 bilder, men det er vanskelig å se forskjellen på bildene. Det viktigste er at de ble bedre.
 
 
IMG_0241.jpg
 
 
IMG_0243.jpg
 
 
IMG_0244.jpg
 
 
 
 
 
 
Når jeg kom til bak skjermen testet jeg først Duetto med blå/blå Rupes. Som ellers på denne bilen så tar denne maskinen og komboen mye, men ikke nok. Her kommer det 3 bilder som viser før, under og etter Rupes.
 
 
IMG_0245.jpg
 
 
IMG_0246.jpg
 
 
IMG_0247.jpg
 
 
 
 
 
 
Fant frem S3G på blå Scholl igjen, som ga et mye bedre resultat.
 
 
IMG_0248.jpg
 
 
IMG_0250.jpg
 
 
 
 
 
 
Men også her måtte jeg gå over noen steder med grønn/grønn 3M pga. dypere riper. Etter skjermen og listverk rundt bakerste siderute var ferdig med 2 steg pakket jeg sakene for dagen.
 
IMG_0257.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Dørene på venstre side har SS lakk og bærer preg av dette. Har jobbet litt med SS lakk tidligere og utifra erfaringen jeg har fått derifra falt valget på å bruke ull pute ved grovkorrigeringen. Føler det er plass til mer død lakk i ull puten enn det er i skumputen. Første kombo jeg testet var S3G som gav det resultatet som jeg ønsket. Etterhvert som jeg holdt på kom jeg frem til at hvis jeg kjørte S3G på blå Scholl etter ull så fikk jeg et bedre resultat da dette ryddet opp i mye av ugangen som ull puten laget. Rundt vinduer brukte jeg blå spotpad fra Scholl (har ikke ull til spot).
 
IMG_0391_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0392_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Her er det noen 50/50 bilder som viser hva S3G på ull gir.
 
 
IMG_0393_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0395_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0396_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0397_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Dette bildet viser hvor mye død lakk det ligger i puten etter et område som dette er tatt.
 
IMG_0401_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Det er viktig med ren pute, så jeg vasket puten for hånd mellom slagene. Slik ser puten ut etter å ha blitt vasket med Grit Guard Pad Renewing Solution.
 
IMG_0402_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Grovarbeidet på bakdøren er ferdig.
 
IMG_0403_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0405_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Speil før etter grovkorrigering.
 
IMG_0406_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0407_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Frihånds 50/50 på førerdør.
 
IMG_0409_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0410_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Her er grovarbeidet på begge dørene ferdig.
 
IMG_0411_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0413_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Rakk også å kjøre blå + S3G på framskjerm. Her er det mange kriker og kroker så spotpad ble brukt på nesten halve skjermen.
 
IMG_0416_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Rakk akkurat bli ferdig med skjermen før bakplaten min gikk istykker! Denne ble limet når jeg kom hjem.
 
IMG_0415_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Det nærmer seg slutten av korrigeringen nå. Gikk over venstre side av bilen med S30+ før jeg satte igang på den siste delen av bilen som er frontfangeren. Pga. det mye skader i fangeren så gikk jeg ikke så grundig til verks her. Kombinasjonen av hard lakk på plastikk er også litt lei.
 
Slik så fangeren ut før jeg startet på den.
 
 
IMG_0447_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0448_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0449_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Testet så med S3G på blå pute, dette tok alt for lite. Kombo på første steg her ble grønn/grønn 3M. Dette tok mesteparten av ripene.
 
 
IMG_0451_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0452_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Høyere hjørnet har nok hatt en skade en gang for her var det SS lakk. Denne lakken var bedre å jobbe med så her ble resultatet ganske bra.
 
IMG_0455_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Så ble bilen vasket ren for støv slik at den er klar for LSP.
Skummet først med Autofoam 1:100 og spylte godt før jeg vasket bilen med BN svamp og SG Tangerine.
 
 
IMG_0457_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0458_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0459_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0460_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Tørket bilen med 2 stk VP Giant plush før jeg kjørte bilen inn igjen.
 
 
IMG_0463_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0464_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0466_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0469_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Beskyttelse på lakk, plast og ruter:
 
 
Denne gangen valgte jeg å gå for noen produkter fra Dodo Juice som LSP. På lakk la jeg DJ Supernatural, på plast la jeg DJ Fantastic plastic og på ruter la jeg GTechniq G5.
Startet med lakken. Jeg delte opp bilen litt og gjode meg ferdig del for del. Voksen ble lagt med gul skumaplikator og buffet med Eurow Shag Weave.
 
 
IMG_0470_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0471_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Når jeg var ferdig med å legge Supernatural påførte jeg Fantastic plastic på all plast. Her brukte jeg en gul skumaplikator på store områder og en q-tip på vanskelige steder.
Fantastic plastic frisker opp plasten litt, gir en halvblank finish og god beskyttelse.
 
 
IMG_0473_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0474_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Til slutt la jeg G5 på frontrute, sideruter i fremdører, speil, hovedlamper, takluke og bakrute. Vasket med IPA etterfulgt av MG glassrens før jeg la forseglingen.
 
 
IMG_0476_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
Dekksider fikk VP Protectant etter første vask før korrigering. Nok noen nærbilder etter all LSP var lagt.
 
 
IMG_0477_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0478_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0479_1920x1280.jpg
 
 
IMG_0480_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutter tråden med noen bilder utendørs.
 
 
img04841280x853.jpg
 
 
 
img04861280x854.jpg
 
 
 
img04931280x853.jpg
 
 
 
img04941280x853.jpg
 
 
 
img04981280x853.jpg
 
 
 
img04991280x853.jpg
 
 
 
img05011280x853.jpg
 
 
 
img05031280x853.jpg
 
 
 
img05071280x853.jpg
 
 
 
img05061280x853.jpg
 
 
 
img05091280x853.jpg
 
 
 
img05101280x853.jpg
 
 
 
img05221280x853.jpg
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Produktliste:
 
 
Vask og clay:
 
Prickbort
Orange Prewash
Espuma Revolution
SurfexHD
Iron remover
SG Körsbär
BN svamp
VP Giant plush
MG glass
Blankbil clay
ONR
 
 
 
Lakkorrigering:
 
Flex 3403
Flex PE 14-2 150
3M FCP
3M EFC
S3 gold
Mirka ull
Scholl ull
Gul 3M pute
IPA
Finish Kare 425
Grit Guard Pad Renewing Solution
Blå Tesa tape
Grønn 3M tape (233)
 
 
 
Vask:
 
BH Autofoam
SG Tangerine
BN svamp
VP Giant plush
 
 
 
Finish og LSP:
 
DJ Supernatural
DJ Fantastic plastic
VP Talos protectant
GTechniq G5
Eurow MF
GT bomullsaplikator
Gul skumaplikator
 
 
Total tid ca. 30 timer.
 
 
 
 
Hvis ferdigbildene ikke er synlig så ligger det kopi av bildene her. Litt dårligere kvalitet, men bedre enn ingenting.
Endret av Øyvind G
63

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mycket fin S&S øyvind! :D

Bra jobbat och flott resultat. Tackar o bockar för god läsning.

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid løft på en sliten Volvo dette.

Grønn knapp er absolutt vel fortjent :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig hvor mye glans du kan hente ut av lakken, den så rimelig herpet ut før start!

Bra jobba! Grønn knapp er trykket! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig pent arbeide! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget god Write up og vakre etterbilder :) Kjempebra detail!Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent resultat! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

601 rød nyshina volvo med sorte lister/detaljer blir aldri feil, flott jobb :)

Har enda gode minner i form av røde poleringsputer etter den 601 røde 940`n jeg hadde med SS lakk :rolleyes:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott skrevet S&S!

Denne bilen fikk virkelig nytt liv :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå flott løft :) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra! Cred fra meg ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy fader så flink du er! Dette ble en helt annen bil. Nydelig løft og knallgod S&S! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble veldig bra!! Den grønne knappen ble trykt inn bestemt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S, meget godt utført jobb.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe løft og fin s&s.CRED så klart!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra s&s å kjempe bra jobba :) cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt rått arbeid :) velfortjent cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mycket fin S&S øyvind! :D

Bra jobbat och flott resultat. Tackar o bockar för god läsning.

Cred!

Takk. :)

Solid løft på en sliten Volvo dette.

Grønn knapp er absolutt vel fortjent :)

Takk. :)

Utrolig hvor mye glans du kan hente ut av lakken, den så rimelig herpet ut før start!

Bra jobba! Grønn knapp er trykket! :D

Takk. Ser ut som at denne bilen har hvert godt brukt ja. Dessverre er det ganske vanlig at en bil som er noen år gammel ser slik ut.

Veldig pent arbeide! :)

Takk. :)

Meget god Write up og vakre etterbilder :) Kjempebra detail!Cred!

Takk. :)

La litt ekstra arbeid i de siste bildene som ble tatt utendørs. Har også lastet de opp på siden til Christer for å få litt bedre kvalitet på disse bildene.

Strøkent resultat! :D

Takk. Denne tråden har du ventet på skjønner jeg. :P

601 rød nyshina volvo med sorte lister/detaljer blir aldri feil, flott jobb :)

Har enda gode minner i form av røde poleringsputer etter den 601 røde 940`n jeg hadde med SS lakk :rolleyes:

Takk.

Denne rød fargen er veldig fin når den er velholdt. For å pirke litt så er plasten grå. ;)

Har hatt noen timer med fjerning av død lakk på min røde 240 med samme farge. Det er endel jobb når lakken først har blitt skikkelig oksidert.

Denne bilen har egentlig klarlakk. Det er bare noen steder på bilen som har blitt om lakkert som har SS lakk.

Flott skrevet S&S!

Denne bilen fikk virkelig nytt liv :)

Cred!

Takk.

Får håpe den blir tatt vare på i sitt nye liv. :)

Rå flott løft :) Cred

Takk.

Meget bra! Cred fra meg ;)

Takk.

Fy fader så flink du er! Dette ble en helt annen bil. Nydelig løft og knallgod S&S! :thumbup:

Takk Øyvind. Du er ikke så verst du heller. ;)

Dette ble veldig bra!! Den grønne knappen ble trykt inn bestemt :)

Takk.

Flott S&S, meget godt utført jobb.

Takk.

Kjempe løft og fin s&s.CRED så klart!!

Takk.

bra s&s å kjempe bra jobba :) cred!

Takk.

helt rått arbeid :) velfortjent cred :)

Takk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Denne tråden har du ventet på skjønner jeg. :P

Absolutt! :D

Og dette var jo HOF-materiale!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en jobb, ble ny bil og strøøøken! Velfortjent cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive