Gå til innhold
Swiffer

Norenco avfetting

Recommended Posts

Vårhus    374
Vårhus

Norenco har bra avløpsåpner ihvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Kjør en liten test opp mot Surfex og prickbort så finner man fort ut av om det er noe til avfetting :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    445
trogha

Skal du teste det opp mot noe må du først finne ut hva slags avfettinger det er, det kan se ut som det er en alkalisk avfetting og en mikroavfetting, men finn et datablad e.l for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stem    1
Stem

Hei.

Jeg prøvde Norenco Optimal idag.

Normalt sett bruker jeg Pay Back's aluminiums rens på felger, men siden jeg ikke fikk tak på dette og hadde et EKSTREMT behov for å få vasket traktoren, aka Pajeroen, så fant jeg ut jeg skulle prøve Optimalen.

Første bilde viser utgangspunktet, jeg blandet ihht anbefalingen 1:15 for felg rens, men som man ser av bilde 2 så skjer det ingenting.

Sammenlignet med P21s eller PB så ser det ut som vanlig såpe uten noe særlig aktivitet.

Dessverre så sprakk lansen på spyleren min slik at jeg kun fikk brukt vanlig vanntrykk, og da løsnet ingenting. På nytt så ville P21 eller PB gitt en effekt som uteble denne gangen.

Siste bildet viser felgen etter skum og berøringsvask, og nå kunne jeg kjenne forskjell: bremsestøvet kom meeeget lett av uten masse arbeid.

Konklusjonen min er at dette er en billig type avfetting som kan brukes i enkle tilfeller, men når man trenger et middel på budsjett så er dette sikkert helt ok.

Jeg kommer ikke til å kjøpe dette igjen, men jeg blir å bruke opp vesken men da kraftigere utblandet på områder med mye skitt og lite "delikate" flater

20170905_164535.jpg

20170905_170855.jpg

20170905_172227.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    445
trogha
11 timer siden, Stem skrev:

Hei.

Jeg prøvde Norenco Optimal idag.

Normalt sett bruker jeg Pay Back's aluminiums rens på felger, men siden jeg ikke fikk tak på dette og hadde et EKSTREMT behov for å få vasket traktoren, aka Pajeroen, så fant jeg ut jeg skulle prøve Optimalen.

Første bilde viser utgangspunktet, jeg blandet ihht anbefalingen 1:15 for felg rens, men som man ser av bilde 2 så skjer det ingenting.

Sammenlignet med P21s eller PB så ser det ut som vanlig såpe uten noe særlig aktivitet.

Dessverre så sprakk lansen på spyleren min slik at jeg kun fikk brukt vanlig vanntrykk, og da løsnet ingenting. På nytt så ville P21 eller PB gitt en effekt som uteble denne gangen.

Siste bildet viser felgen etter skum og berøringsvask, og nå kunne jeg kjenne forskjell: bremsestøvet kom meeeget lett av uten masse arbeid.

Konklusjonen min er at dette er en billig type avfetting som kan brukes i enkle tilfeller, men når man trenger et middel på budsjett så er dette sikkert helt ok.

Jeg kommer ikke til å kjøpe dette igjen, men jeg blir å bruke opp vesken men da kraftigere utblandet på områder med mye skitt og lite "delikate" flater

20170905_164535.jpg

20170905_170855.jpg

20170905_172227.jpg

Optimal er nok en alkalisk sak som fungerer best på olje, fett, sot, trafikkfilm osv. omtrent som surfex, den vil naturlig nok ikke gi samme effekt som verken PB eller P21 da de er god på asfalt og metallpartikler. Alkaliske avfettinger fungerer greit på nybehandlede ikke fullt så skitne felger, men vil ikke ha noen effekt på bremsestøv og asfalt.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stem    1
Stem

Det er nok samme konklusjon jeg har dratt ja.

Fant ut at denne var grei å bruke på landbruks utstyret mitt for å fjerne sand/støv og fett(grease)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig