Gå til innhold

Gjør det selv 360 Sprayflaske!


Gjest

Recommended Posts

Rayhaako

smart =)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt.

Jeg har endel vanlige Kwazar jeg godt kunne oppgradert.

Lette litt etter holdbare erstatninger for loddet i bunn. Noe sånt funker vel?

www.esska.no.com/esska_no_s/Munnstykke-for-slange-messing-PN-16-SXMS00000000-10150.html

Eller

biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Luftslange-og-koblinger/Slangenippel-hun-17249/

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olausse

noen som veit hvor man får tak i sånn slange? skulle kanskje hatt en som var litt større dia, skal ha den inn på gallonpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som veit hvor man får tak i sånn slange? skulle kanskje hatt en som var litt større dia, skal ha den inn på gallonpumpe.

biltema.no/no/Bat/VVS/Slange/Slange-15310/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette idag! Ikke kjøp dette som er anbefalt hos biltema!

Jeg kjente på ulike slanger og nippler for å finne det som om det skulle virke ville ha størst kjangs for å virke.

Da dette:

http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Slange/Slange-15310/ (5mm/5m)

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Luftslange-og-koblinger/Slangenippel-hun-17249/ (6mm)

For det første, er slangen alt for lite elastisk, den er alt for hard til at den vil vri og vende på seg i flasken, så den vil ikke ha en annen funksjon en den vanlige stive slangen.
For det andre er slangenipplene alt for lette for dette, ville heller brukt muttere som vist i videoen, da kan du få det bra tungt.

Begge disse problemene er dog løst om en finner en slange som er mer som "gummi", mye mer elastisk. Altså sånn som i 2 liter trykkanna fra Kwazar, om noen har kjent på denne slangen, vet dere hva jeg mener. Disse slangene er veldig myke, og vrir og bøyer seg veldig lett, og det er poenget for å få loddet til å kunne dra slangen med seg rundt i flasken.
Nå har jeg testa, for dere, ikke et dyrt feilkøp, rundt 100 kr for 3 nippler og for 5m slangen, men som sagt, det funker absolutt ikke, så ikke prøv dette. Finn en løsning som tidligere drøftet. Rapporter gjerne tilbake da dere har funnet en løsning som gir effekten som i videoen! (Elastisk slange + lodd = effekt) Da jeg også kunne tenkt meg dette :)

Endret av Retr0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe fuelslange til nitro/bensindrevet Rc kjøretøy? Kommer såklart an på dimisjonen men disse er utrolig fleksible og fåes i forskjellige størrelser. Får sikkert kjøpt disse fuelslangene hos forhandlere som selger gressklippere osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette idag! Ikke kjøp dette som er anbefalt hos biltema!

Jeg kjente på ulike slanger og nippler for å finne det som om det skulle virke ville ha størst kjangs for å virke.

Da dette:

http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Slange/Slange-15310/ (5mm/5m)

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Luftslange-og-koblinger/Slangenippel-hun-17249/ (6mm)

For det første, er slangen alt for lite elastisk, den er alt for hard til at den vil vri og vende på seg i flasken, så den vil ikke ha en annen funksjon en den vanlige stive slangen.

For det andre er slangenipplene alt for lette for dette, ville heller brukt muttere som vist i videoen, da kan du få det bra tungt.

Begge disse problemene er dog løst om en finner en slange som er mer som "gummi", mye mer elastisk. Altså sånn som i 2 liter trykkanna fra Kwazar, om noen har kjent på denne slangen, vet dere hva jeg mener. Disse slangene er veldig myke, og vrir og bøyer seg veldig lett, og det er poenget for å få loddet til å kunne dra slangen med seg rundt i flasken.

Nå har jeg testa, for dere, ikke et dyrt feilkøp, rundt 100 kr for 3 nippler og for 5m slangen, men som sagt, det funker absolutt ikke, så ikke prøv dette. Finn en løsning som tidligere drøftet. Rapporter gjerne tilbake da dere har funnet en løsning som gir effekten som i videoen! (Elastisk slange + lodd = effekt) Da jeg også kunne tenkt meg dette :)

Auda, vakke meningen å gi feilinfo altså. Kom kanskje ikke klart nok frem at jeg ikke hadde testet selv.

Ut ifra bildene lignet den slangen noe vi har på jobben og kaller "silikonslange" googler man det kommer et par modellsjapper opp, som nevnt over her.

Ebay da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, vakke meningen å gi feilinfo altså. Kom kanskje ikke klart nok frem at jeg ikke hadde testet selv.

Ut ifra bildene lignet den slangen noe vi har på jobben og kaller "silikonslange" googler man det kommer et par modellsjapper opp, som nevnt over her.

Ebay da?

Det går helt fint du! Tok det ikke som at du hadde prøvd, men syntes dette så rått ut, så måtte prøve, og siden jeg bor 5 min unna Biltema, så måtte jeg bare prøve :P

Det skal nok ikke så mye til å finne en annen slange som er egnet, elastisk vel og merke :) Ebay kan funke..

La forøvrig ut post bare så andre ikke skulle gå i fella ;P

Endret av Retr0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...