MSkjei

Behandling av svart Model-S

Jeg og en venn skal behandle hans tesla model-s.

Begge har generelt god erfaring med maskinpolering fra tidligere biler, men vi ble litt engstelig av å lese her på forumet hvor tynn og myk lakk det er på denne.

Vi innehar både en kestrel DA og en matebo roterende. Har alle uber putene i alle størrelser. Produkter vi har å velge i har vi 3M Perfect It serien (FCP, EFC og UFSE) samt SV Cleaner medium og Proffesional.

Så da har vi valgets kvale, hva kommer til å passe best? Gul 3M, på grønn uber, vil det funke? Hva med Cleaner fluid Proffesional på grønn uber? Eller vil det være nok med blå uber evt. 3M Blå?

Vi har fått skrekken for å lage rot for oss selv, og spør derfor om noen har prøvd 3M serien på tesla eller har hatt gode erfaringer med CFP?

Voks blir SV Shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg bort roterende på denne bilen.. :) ellers så kan du prøve deg frem med den fineste 3m'en du har først, og se om du får bukt med noe. Om ikke, prøv litt grovere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg bort roterende på denne bilen.. :) ellers så kan du prøve deg frem med den fineste 3m'en du har først, og se om du får bukt med noe. Om ikke, prøv litt grovere :)

Blå 3M på grønn uber? Eller tror du det gjør susen med blå uber?

Til info så er det ingen dype riper, for det meste klargjørings riper fra Tesla og litt "inn og ut av bilen med jakken i hånda" riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser i loggen min står det litt. Har akkurat tatt en svart Tesla med 3M EFC.

Tips: sørg for å ha godt med ordentlig myke mikrofiberkluter tilgjengelig ;)

Edit:

Sitter bare med telefon nå, derfor litt tungt å skrive ordentlig, så jeg henviser bare til loggen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser i loggen min står det litt. Har akkurat tatt en svart Tesla med 3M EFC.

Tips: sørg for å ha godt med ordentlig myke mikrofiberkluter tilgjengelig ;)Edit:

Sitter bare med telefon nå, derfor litt tungt å skrive ordentlig, så jeg henviser bare til loggen.

Så du mener at med kestrel DA med EFC på Grønn eller Blå Uber blir den beste komboen her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart Tesla kan være en skikkelig utfordring. Prøv med det mildeste dere har først. Forhåpentligvis så får du en fin finish også! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart Tesla kan være en skikkelig utfordring. Prøv med det mildeste dere har først. Forhåpentligvis så får du en fin finish også! :)

Vi tenkte på en S&S, så vi får alle svaret om noen uker! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig gøy lakk på de der. Var borti en slik på mandag. Får jo riper hvis en flue slurer på panseret :)

Virka forholdsvis lett å korrigere, gul/gul rupes tok jo mye. Ekstremt myke microfiber er et must.

Som de andre sier, hold roterende langt unna hvis du ikke vil ha et holografisk resultat vel å merke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende går det, men det må være utrolig fin combo, og som wanvik skriver: bruk mykeste og fineste mf du har.. Glem temperatur, gå for tålmodighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Tesla, men når jeg leser her så kan denne lakken minne litt om den som er på min svarte bil. Det lille jeg har testet Duetto med gu/gul Rupes viser at dette er en perfekt kombo til min lakk. Har du DAS6 og Rupes gul/gul tilgjengelig så ville jeg absolutt gitt dette et forsøk.

Har testet mye forskjellig fra både Scholl og 3M på roterende og DAS6 tidligere og det er ingen som har gitt et så godt resultat samtidig som grei cut som det gul/gul Rupes ga.

Som vårhus sier, pass på at lakken ikke blir for varm. Dette er alfa omega hvis denne lakken ligner min. Derfor anbefales DA fremfor roterende.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Tesla, men når jeg leser her så kan denne lakken minne litt om den som er på min svarte bil. Det lille jeg har testet Duetto med gu/gul Rupes viser at dette er en perfekt kombo til min lakk. Har du DAS6 og Rupes gul/gul tilgjengelig så ville jeg absolutt gitt dette et forsøk.

Har testet mye forskjellig fra både Scholl og 3M på roterende og DAS6 tidligere og det er ingen som har gitt et så godt resultat samtidig som grei cut som det gul/gul Rupes ga.

Som vårhus sier, pass på at lakken ikke blir for varm. Dette er alfa omega hvis denne lakken ligner min. Derfor anbefales DA fremfor roterende.

Skal kjøre utrolig pent med gul/gul om du ikke skal få miniholos og, men det går ja!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Vårhus sier, så kan det gå med gul/gul, men det er vanskelig å få et godt resultat med det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Vårhus sier, så kan det gå med gul/gul, men det er vanskelig å få et godt resultat med det. :)

Da er nok denne lakken mykere enn det min er. Min lakk kan virke hard ved korrigering, tåler ikke varme (sticy) og får veldig lett microriper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 4 Eurow Shag Weave fra bilnerden, uten å testet disse, noen som har erfaringer med disse?

Har også 2-3 SV MF kluter, som sikkert er lurt å spare til evt siste steg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok denne lakken mykere enn det min er. Min lakk kan virke hard ved korrigering, tåler ikke varme (sticy) og får veldig lett microriper.

Jeg kan si fra neste gang jeg har en sort innom, så kan du komme å kikke hvis det passer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars da-kit fungerer veldig greit på den. Og som nevnt går det greit med roterende med mild combo.

Man får meget lett riper og bør buffe "pent":)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive