Gå til innhold
D.Mikalsen

S&S - Audi RS4 sedan

Recommended Posts

D.Mikalsen    2 909
D.Mikalsen

Audi RS4

Detailed by Mikalsen

Da var det dags for en ny S&S fra meg. Ettersom mye jobb og dårlig fritid har vært i fokus så har jeg såvidt fått vært innom her å sett alt arbeidet hver enkelt har lagt ned. Satt 3 timer igår kveld å fikk lese S&S`ene som var kommet her den siste tiden, mye godt lesestoff og arbeid!

Fikk denne gangen besøk av en Audi RS4 sedan som ligger på top 5 for meg innenfor biler. Eieren leverte bilen nå på søndag som var og ordene lød følgende ved levering: "Ta deg en liten tur hvis du vil". Jeg tok en 5 minutters tur og det er absolutt den råeste bilen jeg har kjørt noensinne.

Nok om det, formålet med behandlingen var å friske opp lakken, det var mest lettere vaskeriper, men selvfølgelig noen dypere riper her og der, det ble uansett en 1-stegs jobb, samt en innvendig behandling.

Fikk ikke gjort alt jeg hadde lyst til med denne bilen, ettersom jeg støtte på litt strafferunder og jeg måtte ut av lokalet innen tirsdags formiddag grunnet en større varelevering, så gikk tiden vekk.

DSC_0001_1024x681_zps6fcf0dc7.jpg

Dag 1 - Ankomst, utvendig vask, innvendig vask og skinnrens:

Skiltplatene først av, så litt kosting av gulv inne

DSC_0002_1024x681_zps3ba37dee.jpg

DSC_0004_1024x681_zpsaeb65890.jpg

DSC_0006_1024x681_zps72996304.jpg

DSC_0007_1024x681_zpsb6569672.jpg

DSC_0009_1024x681_zps14c4b891.jpg

DSC_0010_1024x681_zpsbe901620.jpg

DSC_0011_1024x681_zps6d8bcb7d.jpg

DSC_0013_1024x681_zpsf140effe.jpg

DSC_0016_1024x681_zps7f66520a.jpg

DSC_0019_1024x681_zpsca9af97b.jpg

DSC_0020_1024x681_zps5978e6f2.jpg

DSC_0021_1024x681_zps136fb0e1.jpg

DSC_0022_1024x681_zpse141296b.jpg

DSC_0023_1024x681_zps0976e7ff.jpg

DSC_0024_1024x681_zps4a5ff5ad.jpg

DSC_0025_1024x681_zps5fbfce46.jpg

DSC_0028_1024x681_zpsb5608ee7.jpg

DSC_0030_1024x681_zpsbc37f0dd.jpg

DSC_0031_1024x681_zps5d31b03d.jpg

DSC_0033_1024x681_zpsc56255c1.jpg

DSC_0034_1024x681_zpse02c2256.jpg

DSC_0037_1024x681_zps8f9e9323.jpg

DSC_0038_1024x681_zps3d9e2ed4.jpg

Her er hjertet til bilen, det er bare å ta inn synet. Jeg var skeptisk til å vaske motorrommet når coilene og slikt var så synlig/lett tilgjengelig, så planen var å vaske dette for hånd

DSC_0039_1024x681_zps6c4b998d.jpg

DSC_0040_1024x681_zps9f07796b.jpg

DSC_0043_1024x681_zpsc9551a96.jpg

DSC_0044_1024x681_zps57b38951.jpg

Vaske familien sett fra venstre: Prickbort, Surfex HD, Autofoam, Vaskebøtte med diverse brusher til felgene (børstene ble ikke brukt før dag 3), cg citrus wash and gloss i front, så videre til høyre Iron X, og claylube og claybar.

DSC_0046_1024x681_zps321d7a5e.jpg

Vi starter først med Prickbort fra vinduer og ned (denne får stå i ca 7-8 min)

DSC_0048_1024x681_zps0e0e8de4.jpg

Felger får en liten dusj med Iron X, hadde planer om å ta disse av ved senere anledning så de ble bare avspylt

DSC_0049_1024x681_zpsf5350950.jpg

Surfex HD 1:5 over prickborten (denne får stå i ca 7-8 min også, før bilen blir toppet med autofoam), så blir litt diverse plasser brushet

DSC_0051_1024x681_zps4c4b9ef6.jpg

DSC_0052_1024x681_zps422b5319.jpg

DSC_0056_1024x681_zpsa6945436.jpg

DSC_0057_1024x681_zps7ac5a04a.jpg

DSC_0058_1024x681_zpsb96c5cab.jpg

DSC_0059_1024x681_zps765b3285.jpg

DSC_0061_1024x681_zps303404ac.jpg

DSC_0062_1024x681_zpsb0032afb.jpg

DSC_0063_1024x681_zps34c18e93.jpg

DSC_0064_1024x681_zps3edc14c0.jpg

DSC_0065_1024x681_zps11440ed3.jpg

Bilen ble avspylt og gjort klar til håndvask med cg citrus wash and gloss, samt eksklusiv sheep wool mitt som er utrolig skånsom og myk

DSC_0066_1024x681_zps4928cbe9.jpg

DSC_0067_1024x681_zps4ba9661c.jpg

Bilen ble avspylt og gjort klar for Iron X som fikk stå i ca 7-8 min, får den ble avspylt igjen og siste utførelse som er claying med lube

DSC_0070_1024x681_zps281c0227.jpg

DSC_0073_1024x681_zps22727298.jpg

DSC_0075_1024x681_zpse6389bb5.jpg

Halve bilen, mer eller mindre helt rent

DSC_0076_1024x681_zpsf1a3a765.jpg

Hele bilen, kun en side av clayen ble brukt, fant så og si ingenting

DSC_0077_1024x681_zpscad5112e.jpg

Mattene ble tatt ut og skrubbet med greenclean 1:15, så ble bilen kjørt inn og tørket

DSC_0078_1024x681_zps45293d3d.jpg

DSC_0079_1024x681_zps11eb30a7.jpg

DSC_0080_1024x681_zpsdc14aa73.jpg

DSC_0081_1024x681_zpsb97be12d.jpg

DSC_0083_1024x681_zps8a0c6f2f.jpg

DSC_0085_1024x681_zpsc708e7d3.jpg

Ny lykt som skulle få prøvd seg, hologram lykt, denne viste seg å være meget god

DSC_0086_1024x681_zps6749bf50.jpg

Litt inspeksjon

DSC_0088_1024x681_zpsb8887e08.jpg

DSC_0100_1024x681_zps5ad7cac8.jpg

DSC_0116_1024x681_zps633df60f.jpg

DSC_0124_1024x681_zps631c417a.jpg

En større riper på bakfanger i plasten

DSC_0095_1024x681_zpse611fe02.jpg

Innvendig vask, starter med støvsuging, så over til greenclean og microfiber på hele interiøret, samt litt rengjøring med detailingsticks

DSC_0130_1024x681_zps7eda15f8.jpg

DSC_0131_1024x681_zps2b33c9a8.jpg

DSC_0132_1024x681_zps61f487c4.jpg

DSC_0133_1024x681_zps4b53f23a.jpg

DSC_0134_1024x681_zps48f162fb.jpg

DSC_0136_1024x681_zps95eb0617.jpg

DSC_0138_1024x681_zpse026b772.jpg

DSC_0139_1024x681_zps71e3fb34.jpg

DSC_0140_1024x681_zpsc4e8c554.jpg

DSC_0141_1024x681_zps69ae0309.jpg

DSC_0144_1024x681_zps2e8f1ed4.jpg

DSC_0145_1024x681_zps863ecab9.jpg

DSC_0146_1024x681_zpsd46d16c7.jpg

DSC_0147_1024x681_zpsce2627b7.jpg

DSC_0149_1024x681_zps81dbc0a1.jpg

DSC_0155_1024x681_zpsfe5688c5.jpg

DSC_0156_1024x681_zps5dbe5443.jpg

DSC_0157_1024x681_zps674abb1c.jpg

DSC_0161_1024x681_zpsd948a460.jpg

DSC_0163_1024x681_zps3791731a.jpg

DSC_0164_1024x681_zps4c803a23.jpg

DSC_0165_1024x681_zpsae0e53e1.jpg

DSC_0166_1024x681_zpscafee30e.jpg

DSC_0167_1024x681_zpse80db136.jpg

DSC_0169_1024x681_zps61fc76b4.jpg

DSC_0170_1024x681_zpsd920bdf3.jpg

DSC_0172_1024x681_zps5b3c9505.jpg

DSC_0175_1024x681_zps34e0cdb4.jpg

DSC_0176_1024x681_zpsc4088b15.jpg

DSC_0177_1024x681_zpsd2601e71.jpg

DSC_0204_1024x681_zps943cf9c2.jpg

DSC_0205_1024x681_zpsc9252270.jpg

DSC_0206_1024x681_zpsff444036.jpg

DSC_0207_1024x681_zps6f91f09e.jpg

DSC_0208_1024x681_zps0fc03a8e.jpg

DSC_0211_1024x681_zps19dca058.jpg

Så var det klart for skinnrens

DSC_0179_1024x681_zps1f2da696.jpg

Den ene nakkestøtten fikk jeg ikke av fordi seteryggen ikke ville fram, det gikk greit å komme til uansett

DSC_0180_1024x681_zpscbea46c7.jpg

DSC_0181_1024x681_zps5971e092.jpg

DSC_0182_1024x681_zps9a663198.jpg

DSC_0183_1024x681_zps497adc86.jpg

DSC_0184_1024x681_zpsc69832a1.jpg

DSC_0188_1024x681_zps5cfa6045.jpg

DSC_0190_1024x681_zps04e8ed42.jpg

DSC_0191_1024x681_zpsfef121a2.jpg

DSC_0192_1024x681_zps2fcc982f.jpg

DSC_0193_1024x681_zps3347a169.jpg

DSC_0194_1024x681_zps4ab5546b.jpg

DSC_0195_1024x681_zps4861fbee.jpg

2/3 av setene bak renset

DSC_0198_1024x681_zps0beab8e8.jpg

DSC_0201_1024x681_zps5db7e293.jpg

Passasjersete renset

DSC_0202_1024x681_zps2ba49dae.jpg

DSC_0203_1024x681_zpsb299d206.jpg

Førersete renset

DSC_0200_1024x681_zps9d264748.jpg

Innsmøring av leather milk for hånd, dette fikk stå til dagen etter

DSC_0217_1024x681_zpsa436f2dc.jpg

DSC_0224_1024x681_zpsdcf0998f.jpg

DSC_0225_1024x681_zps996c1a46.jpg

Rutene innvendig ble vasket med Auto Finesse Crystal - Glass cleaner og microfiberklut

DSC_0226_1024x681_zps37ac0ca4.jpg

DSC_0228_1024x681_zps15fd19e4.jpg

Dag 2 - Avbuffing av leather milk, maskering, lakkmålinger, lakkinspeksjon, kombotesting og korrigering

DSC_0231_1024x681_zps42122b6a.jpg

DSC_0229_1024x681_zpsc53a90d9.jpg

DSC_0267_1024x681_zpseeceefe3.jpg

DSC_0269_1024x681_zpse922e21c.jpg

Panser hadde målinger rundt 70-80 um

DSC_0288_1024x681_zps7b2679c2.jpg

DSC_0291_1024x681_zps6ef3f2a8.jpg

Dørene hadde målinger rundt 80 - 150 um, da øverst på dørene hadde høyeste målinger og nederst hadde lavest målinger

DSC_0295_1024x681_zps16c57b3b.jpg

DSC_0296_1024x681_zpsb065344b.jpg

DSC_0302_1024x681_zps0db8a990.jpg

DSC_0314_1024x681_zps1ba46f14.jpg

DSC_0315_1024x681_zpsf7d60749.jpg

Taket hadde målinger rundt 70-90 um

DSC_0310_1024x681_zpsc442a12a.jpg

Plast

DSC_0318_1024x681_zpse487ceac.jpg

Inspeksjon og kombotesting. Eier av bilen fortalte meg om noen skjolder og slikt på panser og bagasjeromslokk samt litt diverse rundtom, dette kom tydelig fram etterhvert

DSC_0342_1024x681_zps29863580.jpg

DSC_0343_1024x681_zpscf6876a6.jpg

DSC_0344_1024x681_zps88a31b50.jpg

DSC_0346_1024x681_zpsb30a4e02.jpg

Prøvde først min standard 1-stegs kombo som har vært vellykket med samtlige anledninger, kestrel sammen med Menzerna FF 3000 og grønn uber

Før:

DSC_0328_1024x681_zpscac89925.jpg

Etter:

DSC_0333_1024x681_zpsbaf72bff.jpg

DSC_0338_1024x681_zpsfd42bb18.jpg

Prøvde også Menzerna IP 2000 sammen med grønn uber og orange uber, ga mer eller mindre nesten det samme resultatet, men følte FF 3000 ga litt flottere finish, så kjørte på med denne. Kjøremønster, spre polish på lav hastighet 1 pass med ingen press, så opp på nesten maks fart - 4-5 pass med litt press, så 1 pass med middels hastighet og ingen press. Her er litt diverse 50/50 bilder fra maskinkjøringen

DSC_0368_1024x681_zps087f9573.jpg

DSC_0382_1024x681_zpsb7a6a5e0.jpg

DSC_0402_1024x681_zps877817e1.jpg

DSC_0406_1024x681_zpsab8cf453.jpg

DSC_0423_1024x681_zps4d0682de.jpg

DSC_0434_1024x681_zps638133d6.jpg

DSC_0448_1024x681_zpscb855d39.jpg

Etse merke fra en type fugl, dette forsvant

DSC_0457_1024x681_zps6fd30bad.jpg

DSC_0466_1024x681_zpsb7f2834f.jpg

DSC_0472_1024x681_zpsbafea586.jpg

DSC_0478_1024x681_zps7b264545.jpg

DSC_0510_1024x681_zps78dfdb17.jpg

Så var det på tide å prøve seg på den større ripen på bakfangeren i plasten, denne ble kjørt totalt 5 runder med diverse midler, puter og maskiner. Måtte også være forsiktig med temperaturen

Urørt:

DSC_0492_1024x681_zps61195ceb.jpg

1 runde med 1-stegs komboen, kestrel med FF 3000 og grønn uber:

DSC_0494_1024x681_zpsca880be2.jpg

Fram med roterende og litt grovere produkter. IP 2000 og FG 400:

DSC_0496_1024x681_zps344b8317.jpg

DSC_0497_1024x681_zpsd55fa4c4.jpg

2 runde med roterende Metabo, sammen med grønn uber og Menzerna IP 2000:

DSC_0499_1024x681_zps34afd8e6.jpg

3 runde med roterende Metabo, sammen med gul uber og FG 400:

DSC_0500_1024x681_zpsf30b4c00.jpg

4 runde med roterende Metabo, sammen med gul uber og FG 400:

DSC_0504_1024x681_zpscaaff642.jpg

5 runde med roterende Metabo, sammen med gul uber og FG 400, og der ga jeg meg

DSC_0505_1024x681_zpsc96616e6.jpg

Litt mer diverse bilder, baklykter og frontlykter med kjørt med metaboen, grønn uber og IP 2000

DSC_0577_1024x681_zpsa1cfb33f.jpg

DSC_0551_1024x681_zpsabdc1809.jpg

DSC_0544_1024x681_zps816e8f97.jpg

Så var planen å ta av hjulene for å komme til hjulbuene samt bedre tilgang til felgene, fikk tatt den ene siden foran. Men ettersom jekken ikke klarte å holde seg iro så sank bilen mer og mer og det ble litt stress, så mangel på utstyr og tid gjorde at dette utgikk, noen bilder fra vasken

DSC_0554_1024x681_zps7602edf2.jpg

DSC_0561_1024x681_zpsd5e1fd09.jpg

DSC_0562_1024x681_zps6efa1fd9.jpg

DSC_0563_1024x681_zpsde2ec643.jpg

Dag 3 - Nedspyling av bil for å få vekk poleringsrester og støv, samt 2 solide runder med iron X og brusher på felgene, wipedown, LSP, VRP dressing på gummimatter, dekksider, og oppfrisking av vinyl i interiør. Swissvax seal feed på alle gummilister i dørene, motorrom og bagasjerom. Samt håndvask av motorrom og oppfrisking av motorrom

DSC_0565_1024x681_zpsd859e92e.jpg

1 runde Iron X for å få vekk det meste av drit

DSC_0573_1024x681_zpseb3c76ae.jpg

2 runde Iron X samt børste vask

DSC_0570_1024x681_zpsa1e004ce.jpg

DSC_0575_1024x681_zps82e4c610.jpg

Kjørt inn til tørk og wipedown samt inspeksjon

DSC_0576_1024x681_zpsfe9c213c.jpg

DSC_0579_1024x681_zps00e7fa9e.jpg

Aaa, strafferunde tid. Frontfanger og bakfanger ble kjørt med roterende og jeg har tydeligvis laget litt ugang selv med mild kjøring med grønn uber og FF 3000. Dette ble ryddet opp med kestrel og samme kombo, det så slikt ut, har ingen bilder etter oppryddingen ettersom vareleveringen ikke mange timene unna og tidspresset kom, værste utgangspunkt for en detailer. *Ønskeliste: Egen garasje*

DSC_0582_1024x681_zps26ac33a0.jpg

DSC_0583_1024x681_zps6c34bb4c.jpg

DSC_0585_1024x681_zpsff469923.jpg

DSC_0586_1024x681_zps3e2c79dc.jpg

LSP ble en fersk Swissvax Shield, kanon voks å jobbe med, denne fikk stå ca 5 timer før den ble buffet av

DSC_0589_1024x681_zps1e382146.jpg

DSC_0595_1024x681_zpsfe2de7d5.jpg

DSC_0600_1024x681_zpsd4d5dd1f.jpg

Felger fikk collinite 476s. VRP dressing ble brukt på gummimatter, dekksider og innvendig interiør.

DSC_0234_1024x681_zpsc4e7ffea.jpg

DSC_0602_1024x681_zps67d48b40.jpg

DSC_0606_1024x681_zpsc9e85dc4.jpg

DSC_0610_1024x681_zps519108da.jpg

DSC_0614_1024x681_zps67256046.jpg

DSC_0239_1024x681_zpsf6ea56c8.jpg

DSC_0241_1024x681_zps03fd5e5c.jpg

DSC_0242_1024x681_zpsc9d58113.jpg

DSC_0245_1024x681_zpsc5962afe.jpg

Med blitz på kameraet

DSC_0252_1024x681_zps424bc9b4.jpg

Uten blitz på kameraet, mørkt og fint

DSC_0255_1024x681_zps899cdb89.jpg

DSC_0615_1024x681_zpsc17a35c0.jpg

Buffet av overflødisk dressing på mattene

DSC_0617_1024x681_zps0a5a64a3.jpg

Endestussene ble gnikket med fille og autosol

DSC_0642_1024x681_zpsdd6a5138.jpg

DSC_0648_1024x681_zpsaab90962.jpg

DSC_0649_1024x681_zps82997a05.jpg

DSC_0651_1024x681_zps590028ff.jpg

Gummilister i dørene, utenpå dørene, bagasjerom og motorrom fikk swissvax seal feed

DSC_0639_1024x681_zps0c2a4d86.jpg

DSC_0640_1024x681_zps31ae23c5.jpg

DSC_0653_1024x681_zps026aa446.jpg

Motorrom ble håndvasket med microfiber kluter og greenclean 1:15 + litt surfex 1:20. Diverse plastdeler og slikt ble satt inn med VRP dressing.

DSC_0626_1024x681_zps8cbbade0.jpg

Motorrom før:

DSC_0620_1024x681_zps9a00e0c5.jpg

Motorrom etter:

DSC_0621_1024x681_zps27a75400.jpg

Stemningsbilde, på med skilter og ut å ta noen bilder, det var ingen problem for eier at skiltene vises

DSC_0656_1024x681_zpsa7c9cf2b.jpg

Avslutningsbilder (manglet sol)

DSC_0677_1024x681_zpsd37ca4f4.jpg

DSC_0681_1024x681_zpsf4b2f65e.jpg

DSC_0682_1024x681_zps711bc787.jpg

DSC_0690_1024x681_zpsa34e8976.jpg

DSC_0718_1024x681_zpsafe392a6.jpg

Produkter som ble brukt:

Vask:

- Prickbort
- Surfex HD
- Autofoam

- Iron X
- CG Citrus vask
- CG ecosmart + vann (som claylube)
- Clay
- EZ brusher og wheel woolies
- Diverse børster

Polering:

- Menzerna FG 400
- Menzerna IP 2000
- Menzerna FF 3000
- Metabo PE12-175
- DAS-6 Pro
- Menzerna Top Inspection (Wipedown)
- X antall - Microfiber kluter
- 1 stk - Uber gul pute 100mm
- X antall - Uber grønn pute 100mm
- X antall - Uber grønn pute 140mm

Utvendig / innvendig:

- Swissvax Shield - lakk
- Swissvax seal feed - Gummilister

- Collinite 476S - felger
- Autosol

- Påføringsputer

- Microfiberkluter
- Greenclean

- Auto Finesse Crystal - Glass Cleaner
- Swissvax leather cleaning kit
- V.R.P Dressing

(Kan være jeg har glemt noen produkter)

Tidsbruk: 26 timer fordelt over 2,5 dag

Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S :)

Endret av D.Mikalsen
  • DCN Poeng 87

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenmel    8
Kenmel

Flott jobb på en flott bil! :)

Green button pushed!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 878
alexanderst

Kanonbra jobbet! Lekker writeup med gode detaljer og et fantastisk resultat. Jeg foretrekker dog et mattere interiør.

Tummel opp, og credpoeng! :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
robinrl    188
robinrl

Meget bra arbeid på en bil utenom det vanlige!
Cred gitt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    435
pejourdan

Nydelig, både bil og arbeid! :D

Cred avgitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

God writeup og bra resultat! Cred! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ovlov86    177
ovlov86

Nydelig resultat. Si meg, denne VRP-dressingen, blir gummimattene glatte av dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 321
Reidar

Pent løft og grundig dokumentert S&S :thumbup:

Resultatet ble også blankt og pent på en grom bil.

Cred.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Veldig flott writeup! Her er ligger det uten tvil mange timer med godt arbeid bak. Nå er jeg egentlig Mercedes-mann, men det er ikke til å komme utenom at dette er en rå bil. Flott utført. Cred! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Fin og god s&s på en rå bil!!Cred knapp trykt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

Flott jobb dette her! Du gjorde en imponerende god jobb med den store ripen. Velskrevet S&S og mange gode bilder gjorde dette komplett! :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kimmen    36
Kimmen

Ahhh, sikle, sikle! Drømmebilen det der. Veldig bra resultat. :thumbs:

RS-lakk kan vel være litt kranglete og følsom, noe i retning av Porsche-lakk.

Jeg ville nok også foretrukket litt mattere finish på interiør, men dette er jo en smakssak og ikke alltid så lett å se på bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
MarioCG    6
MarioCG

Meget bra. Spesielt med den ripen. Interiøret ble litt vel "shiny" synes jeg men kan være bildene som gir litt feil intrykk. Det er smak og behag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Velfortjent cred! Fikk lyst på Audi igjen nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×