halldor84

Blande surfex og prickbort?

Rota det til når eg skulle fylle på med surfex på Kvazar flaska mi og helte Surfex 1:25 på halvfull flaske Prickbort. Er det boss eller brukbart?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Prickbort bør jo helst legges på tørr bil, så ville tro det fortsatt er bruktbart, men gir kanskje dårligere effekt enn prickbort på tørr bil etterfulgt av Surfex etter noen minutter (evt. etter avspyling av PB).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper produktene ikke "blander" seg i flaska.bruke det kan du nok men tør ikke si noe sikkert her. Shit happens..:-P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du lar flasken stå litt, tror jeg de vil skille seg i flasken og du kan "suge" opp og skille produktene igjen..

Om du bruker den blandet blir det nok ikke noe særlig effekt og du må gå over en gang til:/..

Lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp opp flasken med skum så får du lenger virketid. :thumbup:

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gör det inte. Prickbort är petroleumbaserad produkt medan Surfex är en alkalisk avfettning. Dvs de har olika arbetsområden där prickbort skall lösa upp tjära, vintersmuts m.m. medan Surfex löser animaliska fetter, insekter, vägsmuts osv. De kommer inte att blanda sig väl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du først har gjort det er det bare å få brukt det opp vel, jeg hadde ristet kannen godt og spruta alt på bilen ved neste vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikkje skilt seg men kommer ut som en litt kvit skumaktig smørje. Får nok bare prøve og bruke det opp på neste vask, skumme over og la det stå til :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort blir melkehvit når den kommer i kontakt med vann, så det er ikke overraskende... :) Pøs alt på bilen ved neste vask og se hvordan det går.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den skiller seg nok, så kan du jo bare bruke den dobbelt hvis prickbort legger seg på bunnen. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive