torgrand

Er dette en brukbar pakke?

Hei.

Jeg har såvidt kommet i gang med ordentlig bilpleie, og tenker nå å ta spranget og gjøre en ordentlig polering.

Har lest mye og langt her inne, og det er jo en jungel av produkter og anbefalinger, men jeg har kommet frem til en pakke på bilnerden jeg håper kan fungere:

• Forvask: Prickbort MAC 124 5 liter / Bilt-Hamber Surfex HD
  • Clay: Auto Finesse Clay Bar - 200g, Auto Finesse Glide - Clay bar lube
  • Polering : Auto Finesse Revitalise - Komplett poleringspakke
  • Lakkforsegling: Auto Finesse Power Seal - Paint Sealant
  • Eurow Shag Weave Microfiber Towel - 10 pakning

Det blir enten å kjøpe en ordentlig DA maskin eller låne av en kammerat.

Hvis jeg skal kjøpe, vurderer jeg "RUPES Bigfoot LHR 15ES Oscillerende - Deluxe Kit" og så fjerne Auto Finesse poleringspakke.

Tror dere dette vil bli en brukbar pakke til å få en bruksbil til å se bedre ut enn gjenomsnittet?

Første prøvekanin blir min fars grå Volvo V50 (04-modell med sider som sandpapir...)

Ellers blir det til vår Touran (09-modell) og sist men ikke minst min flotte nye Golf som blir levert over sommeren.

På forhånd takk for gode svar!

mvh

Torgrim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det her, legg på litt ekstra microfiber :-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler stort håndkle for å tørke bilen, å ha de andre til polish og voks.

Ellers vaskehanske\svamp?

Har ingen kjennskap til auto finesse polish, men bilnerden selger også menzerna, som får mye skryt på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede litt basisutstyr som vaskehanske, ordentlig bøtte/grit-guard og stort microfiber håndkle.

Skal sjekke ut Menzerna.

takker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vurdert å legge til "korrosol" også :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, "korrosol" har jeg også allerede :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir dyrt dette....Kanskje "Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro Oscillerende" er verd ett forsøk før man sprenger hele familieøkonomien på en "RUPES Bigfoot LHR 15ES"

Er dette noe jeg kommer til å angre på?

har ellers filosofien at om man først gjør noe, kan man like godt gjøre det ordentlig med en gang....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør ikke noe feil med å kjøpe das6, knallmaskin til sin pris :) Skulle du en gang få lyst til å oppgradere er den perfekt til små områder med spotpad og :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir dyrt dette....Kanskje "Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro Oscillerende" er verd ett forsøk før man sprenger hele familieøkonomien på en "RUPES Bigfoot LHR 15ES"

har ellers filosofien at om man først gjør noe, kan man like godt gjøre det ordentlig med en gang....

Kestrel er greit nok, har hatt det før, men kan ikke sammenlignes med Rupes :-)

Spør kona pent, en investering for fremtiden... he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAS-6 er på ingen måte en dårlig maskin, å du vil få gjort jobben med den også.

Det er jo avhengig av kor masse du skal bruke den, to-tre biler i året. eller forsøke og tjene inn maskinen + litt ekstra?

Begynte med maskin tilsvarende DAS-6, og den gjorde jobben, å er abbsolut en god ny-begynner maskin om du ikkje har erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville startet med å kjøpe DAS-6, for så å investere i en Rupes-maskin ved et senere tidspunkt om behovet for bedre maskin øker:)

For DAS-6'en er som sagt tidligere, ypperlig med spotpad på vanskelige områder!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Bigfoot er den "beste" Da-maskinen jeg har brukt/bruker, men som nevnt er absolutt ikke (!) Das6-pro noe dårlig maskin, og med riktig pad/produkt kan du gjøre mye på relativt kort tid!

Om jeg bruker Das-6 pro pleier jeg ofte å bruke Meguiars sitt microfiber "kit" , men bruker den grove og avslutter gjerne med scholl orange med s30, p.g.a annen Lsp. Jeg har blitt imponert over hvor mye dette korrigerer på "kort" tid.

( om det er "stor" jobb med MYE ugang ev våtslip o.l kan det bli litt "spett". men da bruker du bare litt lenger tid eventuelt:))

Er ikke pris noe tema, og jeg skulle hatt kun en maskin å bruke, ville jeg valgt Bigfoot, men som nevnt Das-6pro er ingen "dårlig" investering, og kan fortsatt brukes om man velger å "oppgradere" etterhvert:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive