OLea

Får ikke vekk hologrammer på Saab 9-3 Jet Black

28 innlegg i emnet

Hei,

Er det noen som har en killer kombo til og fjerne hologrammer på en Saab 9-3 med Jet Black(Svart Metallic)?

Bruker Rupes LHR 15 ES og har prøvd med Rupes sine egne puter og produkter gul/gul, gul/hvit, hvit/gul, hvit/hvit også med Scholl S40 på gul og hvit pad, har også prøvd Scholl S40 på Orang scholl pute.

Menzena P4000 på blå uber pute uten hell.

Er det noen som har noen triks, er veldg kranglete lakk da den er veldig myk og varme sensetiv.

Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med roterende og sf4000 på sort / blå Uber eller sort menzerna?

Eller har du kun DA tilgjengelig?

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du blå/blå til Rupes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Medium pute. En ert medium cut produkt og en ert til med noe mildere. Søk jet black på forumet :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken hastighet kjører du med på DA? Høres ut som du har for mye press og hastighet om du får holos av hvit/hvit rupes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med roterende og sf4000 på sort / blå Uber eller sort menzerna?

Eller har du kun DA tilgjengelig?

Har ikke roterende, har Rupes også kan jeg få lånt en Krauss Pro maskin, så roterende er ikke en mulighet.

Har du blå/blå til Rupes?

JA har hele rupes serien men føler blå/blå var for grovt og går varmt med en gang slik at polishen "forsvinner" i lakken.

Medium pute. En ert medium cut produkt og en ert til med noe mildere. Søk jet black på forumet :P

Takk, skal prøve i morgen og se om det hjelper.

Hvilken hastighet kjører du med på DA? Høres ut som du har for mye press og hastighet om du får holos av hvit/hvit rupes

Har prøvd forskjellige hastigheter og press, men skal gjøre ett nytt forsøk. Hvilken hastighet anbefales 2-3 og bare press fra maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes er beregnet for full guffe. Og ingen press.

Til finsteget hadde jeg kjørt på 5 på maskin, og kun vekt på maskin (ingen press)

Selv kjører jeg kun lavere speed på mine Bigfoot hvis jeg legger forseglinger..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært nede i 3 på rupes med bare maskin som tyngde hvor det har vært veldig vanskelig. Men kan hende at roterende er tingen her ja..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S40 lager krøll på denne lakken. S30+ på medium pute, og pass på varmeutvikling (jups, selv med DA). La panelet være i fred en stund før du buffer - ta gjerne neste panel før du buffer av det forrige. Du må nesten bare "skimme" lakken muligens også - dvs ikke hvile pad med maskin-tyngde på lakken engang.

edit: jeg har tatt _1_ slik bil. Aldri mer. Selv Panther Black er mer morsom å jobbe med Det rareste var at halve bilen ble holo-fri med roterende / s30+ / orange scholl, men andre halvparten måtte jeg puse-kjøre med DA / s30+ / orange scholl. Bilen var ikke omlakkert.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tråden min på den siste a8'n jeg tok, der hadde jeg samme problemet. Endte opp med scholl s30 på oransje uber pad, 4 pass på full gass med såvidt litt press, også 4 pass med hastigheten på 2 uten noe press. Vent til panelet er avkjølt som Essiek sa;)

bruk en myk mikrofiber når du buffer av så du ikke får mikroriper som meg:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S40 lager krøll på denne lakken. S30+ på medium pute, og pass på varmeutvikling (jups, selv med DA). La panelet være i fred en stund før du buffer - ta gjerne neste panel før du buffer av det forrige. Du må nesten bare "skimme" lakken muligens også - dvs ikke hvile pad med maskin-tyngde på lakken engang.

edit: jeg har tatt _1_ slik bil. Aldri mer. Selv Panther Black er mer morsom å jobbe med Det rareste var at halve bilen ble holo-fri med roterende / s30+ / orange scholl, men andre halvparten måtte jeg puse-kjøre med DA / s30+ / orange scholl. Bilen var ikke omlakkert.

Virker som at Saab har tatt en slant klarlakk herfra og en slant derfra og blandet litt i fylla. Klarlakken på den blå 9-3'en jeg tok var også sånn - noen paneler var helt konge å jobbe med og andre var helt umulige...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som var ok å jobbe med var sikkert omlakkert :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd litt av vært, det som ga best resultat var blå uber med Scholl S30+, men det er enda litt hologrammer igjen......

Vil Scholl sort pad med S30+ gjøre jobben eller må jeg over på roterende?

Har da prøvd med både Krauss Pro og Rupes lhr 15

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe finere enn s30+? S40 eller no?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S40 blir det bare verre med, så er litt desperat :unsure:

Har også prøvd med Menzerna SF4000 og 2500

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange über eller scholl og s30. Og ang omlakkert Saab så målte jeg, og det var likelydende verdier overalt - høyresiden var holodævelskapen selv, mens venstresiden var medium pluss og en fryd å korrigere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om det er den samme lakken på min egen bil, men jeg har ihvertfall tatt det med 3M UFSE på blå 3M pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufse er det myyye oljer i, og jeg trodde jeg hadde knekt koden da ufse på grønn über og roterende tilsynelatende gav holofritt. Men etter fire wipedowns så var det like bæl-ækkelt fortsatt. Var også innom Meguiars 105/205 på da og roterende, og med ymse padkomboer. S30+ på orange scholl, maks trinn tre på krauss pro DA og "skimming" ble holofritt. Var da ca 15 minutter unna "to liter bensin og en fyrstikk"-trikset....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende at du drar med deg masse gammel polish rundt på lakken iom. at du har prøvd så mye forskjellig? Kanskje en skikkelig Surfex-vask gjør det lettere for deg, bare et forslag ;)

Oransje Uber og S30+ skal jo være en sikker vinner på det meste men..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som var ok å jobbe med var sikkert omlakkert :)

Nope... ikke uten at de har slipt eller blåst seg til stål og så lagt grunning, farge og klarlakk på nytt, isåfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive