Gå til innhold
johime(joakim)

Trenger lesebrett tips.

Recommended Posts

johime(joakim)    474
johime(joakim)

Min mor har i dag en ipad mini som hun kjøpte i hovedsak for å bese bøker å diverse på når hun reiser/er på ferie.

Men hun var lite imponert over lysstyken på skjemen på den, i sola så er det nesten umulig å lese og etter å ha prøvd et lesebrett av noe slag til en fremmed på sydentur er hun overbevist at det er det som funker i solsteiken.

Har overhode ikke noe peiling på dette så trenger derfor litt hjelp fra dere kloke som leser dette ;)

Har sett på litt forskjellige merker og har inntrykk at det er kindle som er best til sin bruk.

Finner svært lite tester hvor flere blir kjørt mot hverandre så håpet at det kanskje var noen her inne som har testet et slikt lesebrett eller to :)

Idag bruker leser hun bøker på ARK E-bok appen på ipaden og ønsker gjerne å kan lese disse bøkene på den nye maskinen hus skal kjøpe.

Er feks. Kindle HD låst til å kun kjøpe bøker via amazon sin butikk?

Totalt nybegynner på alt som har med nettbrett/lesebrett så vennligst hjelp en stakkar som er på jakt etter bursdagsgave til mor :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

Du kan justere lys styrken på skjermen på innstillinger. Sett den i auto, så styrer den lys styrken selv. Fungerer veldig bra! :) tipper den står på medium lys styrke som et standard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit    81
shiznit

Bruker kindle paperwhite på reise og jeg er veldig fornøyd med den. Behagelig å lese på, god lysstyrke, lett/liten og lang batterilevetid er noen stikkord.

Men det er ikke en rettferdig sammenligning da en iPad/nettbrett kan brukes til mye mer en e bøker. Du er også låst til amazon, men det er ikke noe å si på utvalget (leser kun engelsk dog)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Du kan justere lys styrken på skjermen på innstillinger. Sett den i auto, så styrer den lys styrken selv. Fungerer veldig bra! :) tipper den står på medium lys styrke som et standard

Hun sa lysstyken sto på maks :)

Bruker kindle paperwhite på reise og jeg er veldig fornøyd med den. Behagelig å lese på, god lysstyrke, lett/liten og lang batterilevetid er noen stikkord.

Men det er ikke en rettferdig sammenligning da en iPad/nettbrett kan brukes til mye mer en e bøker. Du er også låst til amazon, men det er ikke noe å si på utvalget (leser kun engelsk dog)

Hørtes bra ut, testet den ute i sola? :P

Det gjør ingen ting siden gamlingene har en vanlig ipad og en mini.

Ser den som, heter HD ligner mer på et nettbrett i menyene så kaskje det går med andre apper dær :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Har sony xperia z1 eller no nettbrett, fungerer knall! lang batteri-levetid og tåler vann. Bare å låne bort til ungene og ha med ut, uansett vær ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

Tror det er lite eller ingen ting som kommer opp mot Kindle når det kommer til lesbarhet, spesielt i sola.

Dersom det er ok med de begrensningene en har i Kindle tror jeg ikke det er tvil om hva en bør velge.

La merke til flere med Kindle på forrige sydentur. Jeg hadde store problemer med telefoner og brett vi hadde med i sola, mens de med Kindle virket ikke til å ha problemer overhode. Ser også ut til å ha voldsomt god kontrast selv med lite lysstyrke. (Også observert på nevnte sydentur på kveldstid..)

Har vel og merke ingen egen erfaring med den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjartis74    0
Kjartis74

Ville helt klart valgt en Kindle Paperwhite til lesebrett, den har blitt min beste reisevenn :) Det er faktisk bedre å lese på den i direkte sollys enn en vanlig bok, samt at du har backlight på skjermen om du er i mørket. Opptil 8 uker (!) batteritid.

Du kan også konvertere norske bøker i epub-format og fylle opp via USB-kabel.

Kindle Fire HD vil ha samme problem i sollys som iPad/Galaxy Tab etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Takk for svar gutter! :-) Da tar jeg avgjørelsen nå å bestemmer at det blir en slik i bursdagsgave til mor:-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Går det an å konvertere e-bøker til norsk fra amazon? eventuelt laste inn bøker fra annen levarandør inn på kindelen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig