alextech

USA tur, roadtrip

Heisann!

Satt i sofaen her og kom på at jeg vil reise litt. Ikke bare for og oppleve byer, og fasiliteter. Men også for og skjemme meg bort. Fly business class, og ikke minst - kjøre bil!

Ja, jeg vet det høres rart ut for mange, men why not?

Planen for lufthansa ned til Miami, og derifra leie en grom bil, og peise oppover langs kysten i en eller to dager. Men så kommer spørsmålet.

Hvor langt?

Har noen gjort lignende før?

Håper på noen tips og triks! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes morro ut! Kjør til du går tom for penger evnt drivstoff :) Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jau jeg kjørte 4000 km på 3 uker fra tennesse , ned til georgia, florida helt ned til key west og opp til south carolina og north carolina. En dag med bil i usa kommer du ikke langt med. Bare fra Miami ned til Key west tar det fort 5-6 timer å kjøre en vei veien ser kort ut men det blir firt 55 og 45mph og ikke finn på å kjøre ned dit på en fredag , det er som påske utfarten på anabole steroider da kan det fort ta 10 timer. anyway , usa roadtrip er kjempekult men usa er stort og min 4000km tur er fortsatt en liten fjert på usa kartet. en sånn tur må vare i minst 2 uker og bil hele tiden. det er hinsides mye man kan gjøre i florida alene og ikke minst statene rundt. alt fra aligatorfarm til disney world ( hvis barn skal være med ), Kennedy space center er dritkult, og alle mulige andre "voksen" parker med berg og dalbaner, mate tarpon med fisk , vannscooter , båtturer med dykking eller fisking shopping på outlet til grisebillig penge for merkeklær ... for ikke å snakke om utelivet i både Miami og Key west , the list goes on and on... og alle disse "utfluktene" tar en hel dag hver.

ta med deg 30 000+ kr og bruk 2-3 uker så har du en opplevelse for livet og fått shoppa

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparer jo litt penger på id 90 business class ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt new york- nashville,2dager der, så nedover mot florida, via en liten plass,orlando,clearwater,miami, og så kjørte opp til new york igjen. Siste etappen miami-new york ble tatt i et strekk(17-18 timer)

Sku eg gjort det igjen hadde eg tatt det over flere dager og kjørt innom en del plasser langs kysten.

Men det anbefales, har planer om vest kysten neste tur!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Seattle - La som en 3 ukers tur :) dog for 15 år siden. Fin fin tur

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis var på 6 ukers Roadtrip i USA for noen år siden, kjørte vel kyst til kyst. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive