OYS

Korrigering/polering vs lakkering

Hei,

Jeg har kjøpt meg ny bil (2010 GLK 220 CDI), bilen står i Oslo. Bilen hadde noen småriper da jeg kjøpte den som jeg tenkte å få hjelp til å polere av noen her på formuet (det blir en egen tråd), men før jeg gjør det må jeg rette opp noen skader. Her er bilen og noen av ripene som jeg håper kan fikses med polering:

86e6.jpg

Endel småriper på bakenden:

kgiy.jpg

Stigtrinnene på begge sider har en del småriper. I tillegg har det ene trinnet noen litt styggere riper (ca midt i bildet under):

4vdp.jpg

I dag var jeg så uheldig å kjøre på noe som lå på motorveien som lagde noen stygge merker/riper på forskjermen, hjulbuen og bakdøren, se bilder under. Så ikke hva det var, hørte bare at det smalt. Noe av dette må lakkeres, men noe kan kanskje poleres?

Forskjerm (denne må nok lakkeres da det har gått dypt inn i lakken)

lrnp.jpg

Hjulbue:

chjt.jpg

Hjulbue close-up (ser at en flik av lakken har løsnet, så den flekken må lakkeres, men resten kan kanskje poleres?)
vtdf.jpg
Bakdør, rett under vinduet:
al8r.jpg
Har også en parkerings"bulk" på venstre bakskjerm som jeg lurer på om kan poleres eller om det må lakkeres?
6k7u.jpg
Nedre del av skade (ved de hvite områdene til høyre i bildet ser jeg små krakkeleringer i lakken rundt skaden)
5dt1.jpg
Øvre del av skade:
ovgm0.jpg
Hadde satt stor pris på tilbakemelding på dette, slik at jeg kan få lakkert de skadene som må lakkeres før den skal shines.
Endret av OYS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ripene rundt hjulbuen og den på fangeren, samt bulken er du nok nødt til å få lakkert og fikset hos en fagmann, men resten ser ikke ut som noe problem! Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Har vurdert skadevekk.no, men har lest på forumet at Inge Høyer skal være veldig flinke, så får vel ta en tur innom de også. Rimelig spent på taksten :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forøvrig ut til at det er gode muligheter for noen 50/50 bilder av resten av lakken også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive