Sondre

Hvordan digitalisere negativ?

Heisann.

Min far har masse gamle bilder og negativ han ønsker å få digitalisert. Leser litt på nettet at det er firmaer som tar på seg slike jobber, men jeg lurer litt på hva man kan gjøre selv? Kan bruke en vanlig skanner f eks?

Jeg har lite kunnskap om foto og negativer generelt, og tar imot tips og forslag på hva som kan gjøres med negativer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes en del scannere som har mulighet for scanning av negativer, evt så har Teknikmagasinet negativscanner. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på Elkjøp, lefdal, Expert eller lignende butikker og si at du skal ha en scanner til å scanne slides eller negativer.. Og hvis du gjøre en grundigere research sjekker du ut på div fotoforum og nettsteder om hva som er årets scanner innenfor det området.. Så kommer du veldig langt med en scanner og litt editering i PS eller andre lignende programmer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på Elkjøp, lefdal, Expert eller lignende butikker og si at du skal ha en scanner til å scanne slides eller negativer.. Og hvis du gjøre en grundigere research sjekker du ut på div fotoforum og nettsteder om hva som er årets scanner innenfor det området.. Så kommer du veldig langt med en scanner og litt editering i PS eller andre lignende programmer..

Okay, da får jeg sjekke litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive