Gå til innhold
ØHN

Blå Mercedes-Benz E-klasse - ØHN detail

Recommended Posts

ØHN    5 293
ØHN
2003 Mercedes-Benz W211
IMG_2067_zpsf695f6c6.jpg
I fjor tok jeg en rød SL og eier av den, som også er på DCN, formidlet kontakt. Eier av denne W211'en hadde handlet den ny i 2003. 11 år etter har den nå kun gått 68.000km og er virkelig verdt å ta vare på. Utvendig trengte den dog hjelp, og dermed havnet bilen hos meg.
Ved ankomst:
IMG_1703_zpseb53bb71.jpg
IMG_1705_zps8e069c2a.jpg
IMG_1708_zps3288e088.jpg
IMG_1713_zps77abc20c.jpg
IMG_1716_zps96df9cda.jpg
IMG_1717_zps3ebcaedd.jpg
IMG_1720_zps1d7ec369.jpg
IMG_1723_zpsb15d1d10.jpg
Espuma 1:10 ble lagt på felg og dekk
IMG_1726_zps4ad92de8.jpg
Prickbort ble lagt på opp til vinduer
IMG_1727_zps69208da5.jpg
DCN'er Olausse er i oppstarten, og ville være med for å observere. Han ble raskt satt i arbeid med å Pickbortere bilen, mens jeg fant frem mer vi trengte. Han hadde et fornøyd drag over ansiktet der han sniffet inn osen av avfetting, noe som lover godt for en kommende detailer.
IMG_1729_zpse17b5825.jpg
Ren Bilt-Hamber Autofoam i kanon med blandeventil i den slappe enden av skalaen.
IMG_1734_zps152dac0e.jpg
IMG_1741_zps36a88447.jpg
Just for the fun of foam ble det fra egen flaske lagt på et nytt lag utblandet såpe fra Detailers Pride.
IMG_1750_zps162118c6.jpg
Kaken mangler bare pynt
IMG_1776_zpsc8cd5de2.jpg
Avspyling med Kranzle 2160TST
IMG_1793_zps3df04cbd.jpg
Håndvask med sterk blanding såpe fra denne gir god glid og rengjør bra.
IMG_1815_zps0982c2b5.jpg
Nerdesvamp
IMG_1833_zps3b734e52.jpg
Ren P21S PG og EZ brush
IMG_1849_zpsdd5c861d.jpg
IronX
IMG_1864_zpsa8184fe4.jpg
Det var ikke mye igjen til IronX på felgene etter P21
IMG_1869_zpscf8bb4e7.jpg
IMG_1870_zps8111f943.jpg
Etter nok en avspyling
IMG_1868_zpsf172bb20.jpg
Knoteplasser fikk detailerkost og SurfexHD 1:5
IMG_1878_zps2e8fcab9.jpg
IMG_1881_zps512bf9c0.jpg
Clayet med Meguiar's Professional Mild og ONR
IMG_1905_zpsb6aa1359.jpg
Tørk med håndkle fra Verdal
IMG_1910_zps5766465b.jpg
Etter tørk ble bilen kjørt inn i garasjen og målt med PTG. Verdiene var innom 120-130 my på de fleste paneler, men minimumsverdiene var i den lave enden av skalaen. Greit å ha det i bakhodet i jakten på de større ripene. Ingen tegn til omlakkering.
Panser i bunn av kurve mot frontlykt:

IMG_1913_zpsdac3d514.jpg
Høyre forskjerm
IMG_1914_zpsd9894303.jpg
Høyre fordør
IMG_1915_zps574ad1e6.jpg
Høyre bakdør
IMG_1916_zpsf6af9f3a.jpg
Høyre bakskjerm
IMG_1917_zps4e7cc975.jpg
Topp av bagasjelokk
IMG_1918_zps4e103e0a.jpg
Bakenden av bagasjelokk
IMG_1919_zps915c3c3c.jpg
Venstre bakskjerm
IMG_1920_zps6f1cfef9.jpg
Venstre bakdør
IMG_1922_zps52506960.jpg
Førerdør
IMG_1923_zps6f4a4eaf.jpg
Venstre forskjerm
IMG_1924_zpsc3b289e6.jpg
Det er ikke nanolakk på denne modellen, men bagasjelokket som var førstepanel, fikk prøve blå blå kombo på Rupes 21.
IMG_1969_zpsc7af9fcd.jpg
Olausse er fortsatt med som fotograf, mens undertegnede tester ut lakkresponsen.
IMG_1929_zps4262f60a.jpg
IMG_1930_zpsd31ea2cb.jpg
De 5 neste 50/50 bildene er av bagasjelokket etter Rupes Bigfoot 21 med blå blå kombo. Spre på trinn 1 og opp på trinn 6 med ørlite grann press.
IMG_1960_zps25b3f219.jpg
IMG_1951_zps2f509ad4.jpg
IMG_1934_zpseb042362.jpg
IMG_1940_zps09cc157e.jpg
IMG_1947_zps5292c78b.jpg
Rupes fikk være med over på venstre bakskjerm, der de 3 neste 50/50 bildene stammer fra.
IMG_1970_zpsaea0f97a.jpg
IMG_1971_zps94671d5d.jpg
IMG_1974_zpsd1b1ace3.jpg
Nå ga jeg Rupesmaskinen en pause og byttet til FlexDA med 7" burgunder pad fra Meguiar's og Scholl S03Gold. Spre på 1 og opp på trinn 6 med medium press.
IMG_1978_zps7efa8e74.jpg
Under dørlisten passet det med en litt mindre pad så FlexDA med liten bakplate og Menzerna pute og grovpolish ble brukt der.
IMG_1984_zpsd3caa36c.jpg
På kanaler og takbuer fikk Rupes mini, med sin blå blå kombo, lov til å utfolde seg.
IMG_1983_zps6659d65a.jpg
Noe slitent panser
IMG_1988_zpsdf7ed8ae.jpg
IMG_1993_zpsff3099d7.jpg
Bigfoot funker ypperlig på de større flatene på Mercedes-panseret. De 4 neste 50/50 bildene er etter Rupes 21 med blå blå kombo.
IMG_1998_zps2ca5761d.jpg
IMG_2001_zps9086820f.jpg
IMG_2002_zps7cc9166f.jpg
IMG_2004_zps57b5db2b.jpg
I de dypere panserkurvene og profilene på E-klassens forskjermer, har en fin kontroll med medium størrelse pad, og maskin med tvungen rotasjon.
IMG_2009_zpsd615e964.jpg
Høyre forskjerm før
IMG_2010_zpsecbbcc67.jpg
Etter FlexDA, lilla Scholl-pad og S03Gold
IMG_2013_zpsb7248aa2.jpg
IMG_2014_zps94cc75bb.jpg
Denne duoen fikk æren av å avslutte med finsteget. De minste detaljene ble tatt med Rupes Mini og gul gul kombo. Mini var på do da bildet ble tatt.
IMG_2016_zps663c05f8.jpg
Pneu
IMG_2020_zpse0a0894d.jpg
Bare Bones i hjulhus. Gummi og plast ellers fikk Meguiar's ultimate trim-fornyer
IMG_2024_zps16bac9ed.jpg
LSP med kakaoduft
IMG_2113_zps2c60d758.jpg
Nøkkelringen som eier fikk da han hentet bilen ny hos BOS Buskerud, hadde vært med i 11 år. Som et bidrag til å vekke frem nybilfølesen, skaffet jeg ham en ny.
IMG_2114_zps4c8d3111.jpg
Godfølelsen ligger i detaljene
IMG_2122_zpsdd7bead0.jpg
Ferdigbilder:
IMG_2025_zpscc776ec8.jpg
IMG_2047_zpsb68a5fb6.jpg
IMG_2030_zpsbf40c570.jpg
IMG_2034_zpsc541a609.jpg
IMG_2031_zpsddeb8e73.jpg
IMG_2035_zps3524fd72.jpg
IMG_2032_zps4319213e.jpg
IMG_2049_zpsf7210af8.jpg
IMG_2033_zps770da173.jpg
IMG_2039_zpse4fdb4b5.jpg
IMG_2036_zps858bbdd3.jpg
IMG_2051_zps81639f63.jpg
IMG_2063_zpsdbb27bbf.jpg
IMG_2038_zps58fa90a1.jpg
IMG_2056_zps242be8b4.jpg
IMG_2074_zps68611c81.jpg
IMG_2059_zps76c5a249.jpg
IMG_2037_zps44bf23ea.jpg
IMG_2066_zps5978a888.jpg
IMG_2060_zpscd1bb849.jpg
IMG_2070_zpsbb947389.jpg
IMG_2065_zps3ec3f5cd.jpg
IMG_2068_zpsbfd4c676.jpg
IMG_2088_zpsec51675e.jpg
IMG_2073_zpsebffcfa4.jpg
IMG_2085_zps23295d2f.jpg
IMG_2100_zps454542b7.jpg
IMG_2086_zpse08b1101.jpg
IMG_2075_zpsd3526508.jpg
IMG_2087_zps7fe0fcdd.jpg
IMG_2103_zpsab35f8f5.jpg
Takk for oppmerksomheten
  • DCN Poeng 61

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Knallbra som vanlig.

Litt morsomt: Tørk med håndkle fra Verdal :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bivah    10
Bivah

Godt å se at sesongen ha begynt for deg også :) Nyydelig blankt, som det pleier å være.

Endret av Bivah

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lysholm    431
Lysholm

Meget flott resultat. Grønn knapp trykket.

Endret av Lysholm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Virkelig flott løft på denne flotte Benzen ØHN. Var veldig lik den jeg hadde, tanzaniteblå? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Meget blank og fin! :) Cred.

Takk skal du ha! :)

Knallbra som vanlig.

Litt morsomt: Tørk med håndkle fra Verdal :P

He he takk skal du ha! :)

Fantastisk levert som vanlig :)

Tusen takk! :)

Godt å se at sesongen ha begynt for deg også :) Nyydelig blankt, som det pleier å være.

Sesongen er absolutt i gang. Med biler som ikke har vært på tunet her før, blir det S&S. Takk skal du ha! :)

Meget flott resultat. Grønn knapp trykket.

Hyggelig å høre!

Flott jobb dette ;)

Takk! :)

Virkelig flott løft på denne flotte Benzen ØHN. Var veldig lik den jeg hadde, tanzaniteblå? :)

Er nok samme farge som din ja. Ble virkelig fin når den fikk litt TLC. Takk skal du ha! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Meget pent! Litt av en maskinpark:)..

Takker! Makitaen ble padtørker denne gangen.

Flott jobb, herlig maskinpark du har:) Cred

Kjekt å kunne bytte på litt under kontinuerlig grovkorrigering med DA. Korrigerer bedre med avkjølt bakplate og kalde pads. Takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrefs    64
chrefs

Alt du tar i blir blank og ripefritt, gitt. :)

Cred er en selvfølge.

Fin detalj med den nøkkelringen også, skulle likt å sett "proffe" bilpleiefirma gjøre det samme ;)

Endret av chrefs
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Alt du tar i blir blank og ripefritt, gitt. :)

Cred er en selvfølge.

Fin detalj med den nøkkelringen også, skulle likt å sett "proffe" bilpleiefirma gjøre det samme ;)

Takk skal du ha, hyggelig å høre. Jeg ga eier, som var en godt voksen kar, nøkkelen. Han så litt rart på meg, og nølte med å ta i mot. Jeg fortalte at den var hans, at den gamle nøkkelringen lå i passasjersete og at nøkkelringen var en del av "bli-ny-pakka" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Fantastisk jobb! Cred i lange baner! :D

Takk skal du ha! :)

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 241
DavidRS

Som alt annet du tar i, så blei dette knallstrøkent, Øyvind.

Moro for eier å få ny bil etter så mange år! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Du er bare helt rå! :D

Som alt annet du tar i, så blei dette knallstrøkent, Øyvind.

Moro for eier å få ny bil etter så mange år! :D

Takk skal dere ha begge to. Trivelig med slike tilbakemeldinger. Sitter og kjenner etter om alle kroppsdeler fortsatt virker. 26 timer detailing på en helg, gjør noe med en halvgammel sjel... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

Nydelig utført som alltid Øyvind :thumbup:

Grønn knapp er selvsagt dytta på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×