DavidRS

Minitest av Max Protect

For en liten stund siden fikk jeg noen demoprodukter fra Autoglaze.

Produktene som var mest spennende var uten tvil produktene fra Max Protect.

Her er hele demopakka:

post-4761-1397410844,1963_thumb.jpg

Endelig fant jeg litt tid til å teste litt, men det var bare litt tid, så testet UNC-R - Ultimate Nano Coat R på panser, og UGC - Ultimate Glas Coat på frontrute.

Polerte opp panseret med Rupes gul MF-pad med Zephir (blå) og avsluttet med hvit og Diamond (hvit).

Dette blei utgangspunkt for panser:

post-4761-1397411224,39_thumb.jpg

post-4761-1397411247,8289_thumb.jpg

Produktene som skal testes:

post-4761-1397411285,8607_thumb.jpg

Produktet skal påføres med denne skumputa i korte, rette og raske bevegelser. Jobb på et begrenset område og buff umiddelbart. En klut til å tørke ut, en til å tørke bort. Et halvt panser av gangen var litt stort område å jobbe på.

post-4761-1397411576,4288_thumb.jpg

Når jeg hadde det påført på halve panseret så man at fargen blei mørkere og metallicen poppet mer frem.

Her er det påført og hazer:

post-4761-1397411695,0617_thumb.jpg

Ferdig med panser:

post-4761-1397411735,3153_thumb.jpg

Siden forseglingen bruker ca 48t på å herde beskyttes den i mellomtiden med en qd som heter Silk Coat.

post-4761-1397411832,9857_thumb.jpg

Glemte å ta bilder mens jeg jobbet med glasset, men ruta blei polert m Gtechniq G4 og vasket med Norton Liquid ice wipedown.

UGC blei påført med ny skumpad i sirkelbevegelser. Det er anbefalt 2 lag, men rakk bare legge 1.

Den skal tørkes bort med vanlig mf, men man kan bruke wipedown for å hjelpe buffingen uten at det skader forseglingen.

Her er et par bilder av UNC-R i sola:

post-4761-1397412073,0131_thumb.jpg

post-4761-1397412091,4414_thumb.jpg

Og et beadingbilde:

post-4761-1397412127,7255_thumb.jpg

Konklusjon:

Kommer jeg til å bruke dette igjen? Ja, det gjør jeg. Alle produktene har god motstandsdyktighet mot kjemikalier og beskytter godt mot riper, spesielt UNC-R da denne blir som et gummilag på lakken.

Skal også teste UNC V2 og UNC V3 når jeg får tid igjen.

Tråden blir oppdatert med holdbarhet etc senere. :)

David

post-4761-1397411181,5479_thumb.jpg

post-4761-1397411204,3888_thumb.jpg

3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred! :)

Fin test. Interessant produkt!:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ultimate nano coat ligner veldig på cquartz uk edition. Samme bruksmåte og lik med tanke på at det følger med en flaske reload for å beskytte den de første timene. Forundrer meg ikke om det er samme produkt. Vet at den allerede selges under et par andre navn/produsenter.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ultimate nano coat ligner veldig på cquartz uk edition. Samme bruksmåte og lik med tanke på at det følger med en flaske reload for å beskytte den de første timene. Forundrer meg ikke om det er samme produkt. Vet at den allerede selges under et par andre navn/produsenter.

Det samme gjør det også på Gyeon Mohs. Etter hva jeg har forstått er denne alene om å lage et slags gummibelegg på bilen, istedefor en glasshard overflate som man får eksempelvis fra Modesta, Gyeon, Gtechniq C1 etc. :)

Her ser du en video som demonstrerer hvordan det ser ut hvis den får herde i en bruskork:

http://www.youtube.com/watch?v=W068xTlDvLs&list=UUDCTPIaib6wCWwU6uNEJBaQ

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig spennende ut. Klarer imidlertid ikke å finne noen ordentlige langtidstester.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig spennende ut. Klarer imidlertid ikke å finne noen ordentlige langtidstester.

Jobber med saken. Planen er å legge dette på hele bilen, inkludert felger etc i Juni, og ha det på til det er dødt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har googlet øyet stort å vått etter hvor sterke kjemikalier den tåler. Jeg regner med Prickbort og Corrosol samt en god runde med Surfex i feks 1:20 går bra? Ellers vil den jo ikke holde lenge i Norge med så mye salt og flyverust vi har..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har googlet øyet stort å vått etter hvor sterke kjemikalier den tåler. Jeg regner med Prickbort og Corrosol samt en god runde med Surfex i feks 1:20 går bra? Ellers vil den jo ikke holde lenge i Norge med så mye salt og flyverust vi har..

Skal teste med Prickbort, Surfex og Korrosol jeg. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det gått en mnd siden du la det på. Fortsatt like fint?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok faktisk et bilde før i dag, beader og sheeter veldig bra. :)

use5a8yt.jpg

8y8u7e6a.jpg

Veldig fornøyd med Max Protect så langt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Enda en mnd+ har gått. Klorer seg fortsatt godt fast?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Marius.

Den viser ingen tegn til svekkelse. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lover jo godt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er knallfornøyd. Skal gi ruteforseglingen et nytt forsøk også. Blei så hast når jeg la den, at det blei bare kluss. :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan står det til med den idag da? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la UNC-R over v1 på konas e-Golf og en BMW 320 for en mnd siden. Gruet meg litt siden dette er et proffprodukt som må påføres og særlig buffes av riktig, men det gikk veldig bra. Så lenge man har kontroll på temp, har godt lys og jobber systematisk var det en helt overkommelig jobb.

Konas bil som jeg ser daglig er superblank og selv etter en mnd i saltsørpa er den like strøken som etter påføring. Selv etter kun en enkel forvask og avspyling med HT og varmtvann ser den i grunn helt ut. Det beader da også på nedre del av panelene - uten berøringsvask. Gleder meg til å følge den i månedene og årene og skal kun kjøre Silk Coat noen ganger pr år. Dette ser meget lovende ut hva enkelt bilhold angår

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive