Northhomie

Tesla Model S - hva skal man velge av beskyttelse?

Hei! Har et spørsmål angående Tesla Model S og valg av lakkbehandling. Har en kollega som akkurat har kjøpt seg model s, og naturligvis vil ta så godt som mulig vare på den. Han ønsker ikke å vaske den flere ganger i uken og legge på ny voks hver tredje måned, dog. Derfor er mitt spørsmål: hvilken lakkbeskyttelse skal man velge? Han ønsker ekstrem ripebestandighet, gjerne holdbarhet og såklart litt glans i lakken. Alternativene han ser for seg er:

-swissvax proff behandling

-ditech

-gtechniq

-cosmic

Hva anbefaler folket? Kjør debatt:-) gjerne begrunn svaret.

Takk på forhånd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq og cosmic er jo meget bra, sistnevnte er vel kun autoriserte som har mulighet til å legge. Eller så er modesta sin bra også:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har gyeon også som ikke er så himla dyrt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal han ha "ekstrem beskyttelse" så cosmic eller modesta for både ripebestandighet og letthet mtp renhold

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Modesta da og det som denne kunden her er ute etter så burde det kanskje bli BC-03 da? :)

Modesta.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå der ja!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få på collinite845 eller feks.Swissvax Shield/concorso(la sistnevnte før i dag på Tesla) :) Har prøvd en del forseglinger nå.Ikke noe stas å legge, og glassaktig overflate uten særlig dybde.Ikke har jeg tro på at det er noe særlig hardhet i dem heller.Ihvertfall ikke hardere enn myk klarlakk.Det blir sånn ditec og permashine(?) preik som vi aldri beit på her på forumet før ;)

028_zps0ec6549a.jpg

011_zps8405fa1e.jpg

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra blank med concorso da! :)

Kommer det S&S?

Endret av johnsen90
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei dessverre.Syk når jeg holdt på så klarte knapt nok holde maskina :) Feber nå.Derfor jeg er så jævlig negativ ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei dessverre.Syk når jeg holdt på så klarte knapt nok holde maskina :) Feber nå.Derfor jeg er så jævlig negativ ;)

Hvilke komboer ble brukt? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye hadde du i feber sa du ? ;) du får ha god bedring hmsilset, i morgen blir alt så mye bedre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke komboer ble brukt? :)

Kestrel DA,orange Scholl og menzerna 2100 :) Denne bilen var ille.Fjerna bare halvparten av vaskeripene etter børstevask.Vil ikke ta mere i tilfelle han fortsetter med børstevask.

hvor mye hadde du i feber sa du ? ;) du får ha god bedring hmsilset, i morgen blir alt så mye bedre :)

Jeg har ikke sjekka men er bra varm :) takk skal du ha! Bare ett nattskift før jeg kan sove :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kestrel DA,orange Scholl og menzerna 2100 :) Denne bilen var ille.Fjerna bare halvparten av vaskeripene etter børstevask.Vil ikke ta mere i tilfelle han fortsetter med børstevask.

Jeg har ikke sjekka men er bra varm :) takk skal du ha! Bare ett nattskift før jeg kan sove :)

Okei :) Ser bra ut! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God bedring :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk ;) Ordner seg nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går over tilslutt.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går over, på en eller annen måte.. Hehe god bedring!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bra forskjell på en vanlig forsegling ala ditec osv og en coating. Det kjenner du på kluten du har brukt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg komme med en oppdatering!

Jeg og eier ble enige om at jeg tok en swissvax-behandling nå foreløpig, så tar vi en runde med Modesta coating senere. Utrolig hvor ripete denne var fra fabrikk, selv om den kun har gått etpar hundre km og aldri vært vasket av eier... resultatet ble greit da :)
Swissvax Shield lagt på i 2 påføringer.

13965019706_8ce7087765_b.jpg1398280494212 by Northhomie, on Flickr

13984950731_db4c09a02c_b.jpg1398280665522 by Northhomie, on Flickr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive