BjörnB

Blank bil?

Hva gjør jeg galt? Virker som bilen ikke blir så blank etter jeg har vaska den, det jeg gjør er avfetting fra vinduet og ned og legger på skum over venter noen minutter også tar jeg 2 bucket system bruker dodo juice ull mitt eller hva den heter! Har dere noe tips og triks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med ikke blank? Altså alt avhenger av hvordan grunnbehandlingen av lakken er? Er den nylig polert og vokset?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jo utgangspunktet ditt være dårlig tenker jeg. Legg ut et bilde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan som nevnt over være at lakken er veldig slitt, og dermed nesten som "matt" lakk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er lakken sliten i utgangspunktet, eller så har det noe med hvordan avfetting du bruker, eller hvordan du bruker den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen din blitt polert/vokset nylig?

Isåfall, hva slags produkter ble brukt, og hvordan ble de brukt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.autofil.no/913838/vaarpuss-for-dummies tenkte noe sån men han kan ha voksa eller noe sånt? Hehe xD

Post et bilde av lakken din da! Har også tro på dårlig grunnarbeid/lakktilstand. Skal vel litt til å være uheldig med vask, om ikke du vasker i 40 varmegrader og sol, og etter kveldens værmelding å dømme så stryker jeg den tanken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Post et bilde av lakken din da! Har også tro på dårlig grunnarbeid/lakktilstand. Skal vel litt til å være uheldig med vask, om ikke du vasker i 40 varmegrader og sol, og etter kveldens værmelding å dømme så stryker jeg den tanken.

post-8031-0-20660800-1397250471_thumb.jp

Endret av Nexenvon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vaska den nu men jeg syntes jeg ikke får det resultatet jeg vil ha :P hehe

post-8031-0-48616100-1397250508_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken blir jo ikke blank av at du vasker den, om den ikke er blank i utgangspunktet :) Er den ren så er den ren, men den trenger ikke å se bra ut for det.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var alle bildene hehe

brukte ipadså vart opp ned dessverre hehe

post-8031-0-89022400-1397250622_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte ipadså vart opp ned dessverre hehe

Les hva Mighty skriver.. Jeg er ganske sikker på bilen din er/blir ren. Syns du den er lite blank, bør du polere og beskytte.

Fortsatt vansklig å bedømme lakken din på desse bildene. Se bildene under "Show and Shine"-seksjonen, så ser du hvordan vi liker bildene her inne :)

Når det er sagt, så vil ikke en bil i denne fargen oppføre seg som en bil i en mørkere farge, når blankhet angår.

Mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt vaske deg grønn, så lenge lakken i utgangspunktet er matt vil du ikke øke glansen ved kun vask - da må det poleres!

Angående skumkanonen: om du er misfornøyd med den du har fra før, vil jeg og de fleste andre her inne anbefale deg denne:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=46&zenid=8b781f61694a5d53d574cfaeb586dc69

Om du ikke har bøtte med grit guard ville jeg kjøpt denne pakken: http://www.partsandretards.no/bilpleie/pakketilbud/pr-foamcannon-pakke

Lykke til!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt vaske deg grønn, så lenge lakken i utgangspunktet er matt vil du ikke øke glansen ved kun vask - da må det poleres!

Angående skumkanonen: om du er misfornøyd med den du har fra før, vil jeg og de fleste andre her inne anbefale deg denne:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=46&zenid=8b781f61694a5d53d574cfaeb586dc69

Om du ikke har bøtte med grit guard ville jeg kjøpt denne pakken: http://www.partsandretards.no/bilpleie/pakketilbud/pr-foamcannon-pakke

Lykke til!

takk for det har meldt meg på det kurset i påsken så blir spennende og lære og polere bil og vaske riktig hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en liten knapp på at du har sølvfarget bil også. Sølv er en "flat" farge som ikke reflekterer og gjenspeiler seg på samme måte som f.eks sorte biler gjør. Klart at man vil jo se slitt lakk på en sølvfarget bil også, det er jo ikke det jeg mener.

Mens min sorte bil ser møkkete ut etter 3 dager i trafikken kan kollegaen min med sølvfarget bil komme etter en uke i trafikken og se dobbelt så ren ut i lakken. Så på den andre siden kan sølv skjule mer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vasket i dag og ble meget fornøyd :) hehe

Brukte iphone så bildene ble dårlig men den vart blank xD hehe

post-8031-0-97982500-1397430560_thumb.jp

post-8031-0-11018000-1397430587_thumb.jp

post-8031-0-33935100-1397430609_thumb.jp

post-8031-0-98910200-1397430637_thumb.jp

post-8031-0-56988300-1397430658_thumb.jp

post-8031-0-22418400-1397430676_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive