lillejordet

Audi A6 2006 BRILLIANT sort

Da var det på tide med en lite S&S igjen da denne gangen fikk jeg besøk av en 2006 Audi A6 med fargen brilliant sort. Mangler dessverre bilder fra vask siden kamerat lå hjemme.

vaske utstyr

Prickbort

surfex hd

Auto Finesse Avalanche i skum kanon

bh korrosol

meg's nxt i bøtta

Fikk bilen ren å fikk den inn i lokalet gikk over med Blå swisvax clay

Tørket bilen underveis mens jeg clayet fant ikke mye så vasken hadde vært bra :)

Tok kvelden å dro hjem å satte meg ned litt her på forumet å kikka igjennom div S&S

for å se hvordan tidligere løsninger på denne lakken har vært..Vel å merke jeg sov godt den natta uansett.

Så over til litt bilder av hvordan så ut.

DSC06060_zps30e94e69.jpg

DSC06062_zps180cb41b.jpg

DSC06064_zps63f642a0.jpg

DSC06065_zps4a2fcc9b.jpg

DSC06061_zps0322e4ba.jpg

DSC06066_zps867a476f.jpg

DSC06067_zpsc60f4a8f.jpg

DSC06068_zpsf7f2d614.jpg

Så her var det litt å jobbe med. Fant fram metabo maskina å gule uber pads og Scholl s3 gold

Dette tok helt ok lakken var hard men denne komboen laget holo party så det holdt men det var ikke akkurat uventa.

Litt 50/50 Bilder

DSC06071_zps481b7c44.jpg

DSC06072_zpsefcbb499.jpg

DSC06073_zpsb90174f2.jpg

DSC06075_zps73180b43.jpg

DSC06077_zps3ef2cc8e.jpg

DSC06076_zps9654545e.jpg

DSC06079_zps6cf14978.jpg

Så etter denne runden med korrigering så fikk bilen en ordentlig hard surfex vask med lite skum på toppen

DSC06081_zpsd301255d.jpg

Fikk bilen inn igjen å nå er det dessverre blitt mangelfult med bilder her. Fikk tørket over igjen å så litt på holo partyet rundt om på bilen. Fant fram krauss 900w da grønn uber pad og menzerna SF4000 kjørte et panel tok så wipedown. Detta så bra ut tenkte jeg overaskende. og gikk på resten av panseret. Men merke meg at polishen var veldig lei å buffe av dro den bare utover så bestemte meg for ny wipedown.

Konklusjon var at detta fungere ikke. satte meg ned tokk en røyk å tenkte litt. Gikk så å henta en flakse med PF2500 fra menzerna.. ny grønn uber pad. testa et panel like tung å buffe av. Tok så ny wipedown å fikk et levelig resultat kunne så klart vært bedre men var litt usikker på om jeg kunne få det bedre.. hadde litt lite s30+ igjen så ville ikke ta sjansen på det. Men PF2500 klarte å rydde opp mye. ble ikke helt perfekt som jeg ville ha det var antydninger til micro riper å noe rester av hologrammer et par steder dessverre.

Bilen ble kjørt ut å fikke en ny runde med surfex så jeg ble kvitt oljene etter PF2500 for det var det ikke rent lite av :)

DSC06082_zpsbf8d50e0.jpg

Lsp på denne ble Chemical Guys Pete s 53

Ferdig bilder. Må bare beklage de grå kanalene klarte ikke å få de pene så om noen har tips til det så skrik ut :)

DSC06083_zps8d940dc9.jpg

DSC06084_zps9b1ddb4f.jpg

DSC06085_zpsdd2392c4.jpg

DSC06089_zps5ccb233e.jpg

DSC06087_zpsf75e0708.jpg

DSC06086_zps624a8cf7.jpg

DSC06088_zps1a2dbf2b.jpg

DSC06090_zpsbcbaecad.jpg

DSC06091_zps8c84f642.jpg

DSC06093_zps0fbc2c7b.jpg

Eier ble fornøyd med resultatet så det letta litt på klumpen jeg hadde i halsen :)

Takk for denne gang

Mvh Anders :)

13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid.. Pain in the ass den lakken der, men resultatet ble knallbra:) prøvde du våtslip på kanalen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid.. Pain in the ass den lakken der, men resultatet ble knallbra:) prøvde du våtslip på kanalen?

Takk for det du :) Tenkte tanken på våtslip men overflaten er ruglete hele veien under dørene på denne så vet ikke om det hadde blitt no særlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cred for å i det hele tatt ta på deg briliant sort audi ;) Godt jobba! Viktig å søke på forumet før sånne jobber.Søker du briliant sort og jet black osv så finner du mye å rive seg i håret av ;) Og noen S&S der en finner veldig smarte komboer.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cred for å i det hele tatt ta på deg briliant sort audi ;) Godt jobba! Viktig å søke på forumet før sånne jobber.Søker du briliant sort og jet black osv så finner du mye å rive seg i håret av ;) Og noen S&S der en finner veldig smarte komboer.

Takk for den du ;) Har fulgt litt med så har vist om problemet med den lakken.. Men litt viktig synes jeg å ikke være redd for å prøve :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den du ;) Har fulgt litt med så har vist om problemet med den lakken.. Men litt viktig synes jeg å ikke være redd for å prøve :)

Jeg har en S&S med samme lakk(bare eldre Audi).Jeg ringte 2 erfarne detailere.En av de er en av topp 5 beste detailere i landet.Uten tvil.Komboene og tips om press osv hjalp ikke.Mulig jeg ikke gjorde akkurat som han mente men.. En annen dreven detailer spurte om jeg hadde fyrstikker, og anbefalte å tenne på bilen ;) Neste gang jeg kommer over en briliant sort Audi skal jeg prøve samme kombo som på jet black BMW. http://www.detailersclub.no/forum/topic/17940-s-s86-2009-bmw-525-xdrivejet-black/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, fyrstikk/bensinmannen er viden kjent for sitt sinne mot slik lakk :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et godt løft det der på en utfordrende lakk :) Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra utført jobb på kranglete lakk :thumbup: kjenner til den følelsen der at man ikke får det like bra som håpet.

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et godt løft det der på en utfordrende lakk :) Cred!

bra utført jobb på kranglete lakk :thumbup: kjenner til den følelsen der at man ikke får det like bra som håpet.

Cred!

takk for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så veldig bra ut! Skinner!

Jeg er en 'nybegynner'. Har helt siden jeg fikk bil vasket den veldig entusiastisk, ofte hele dager for å få den så ren som mulig, men tok detailer skrittet i fjor da jeg investerte i poleringsmaskin og produkter som kan brukes i forbindelse med dette.

Jeg eier en sort golf, jeg er ikke sikker på hvordan denne lakken er i forhold til brilliant perle, men hadde også problemet med kanalene slik du forteller her, og min løsning på problemet var å kjøre over med scholls s03 på medium pad hardt et par ganger for å få opp varmen og det ga virkelig resultater. Jeg endte opp med kanaler som var sorte som natten og skinnende som diamanter.

Jeg vet som sagt ikke hvordan phantomschwarz perle er i forhold til lakken på golfen min som er sort metallic, men fikk inntrykket når jeg kjørte over min bil at lakken var veldig hard, og regnet med at disse kanalskjørtene tålte dette (jeg ser for meg at det tykkere lakk på disse enn andre paneler), og det gjorde de. Noen vil kanskje si det er litt risikabelt men man må ta noen sjanser her i livet!

God detailing! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette

Takk for det :)

Dette så veldig bra ut! Skinner!

Jeg er en 'nybegynner'. Har helt siden jeg fikk bil vasket den veldig entusiastisk, ofte hele dager for å få den så ren som mulig, men tok detailer skrittet i fjor da jeg investerte i poleringsmaskin og produkter som kan brukes i forbindelse med dette.

Jeg eier en sort golf, jeg er ikke sikker på hvordan denne lakken er i forhold til brilliant perle, men hadde også problemet med kanalene slik du forteller her, og min løsning på problemet var å kjøre over med scholls s03 på medium pad hardt et par ganger for å få opp varmen og det ga virkelig resultater. Jeg endte opp med kanaler som var sorte som natten og skinnende som diamanter.

Jeg vet som sagt ikke hvordan phantomschwarz perle er i forhold til lakken på golfen min som er sort metallic, men fikk inntrykket når jeg kjørte over min bil at lakken var veldig hard, og regnet med at disse kanalskjørtene tålte dette (jeg ser for meg at det tykkere lakk på disse enn andre paneler), og det gjorde de. Noen vil kanskje si det er litt risikabelt men man må ta noen sjanser her i livet!

God detailing! :)

Prøvde jo kjøre med gul uber å s3 gold på kanalene her. blir bra til du tar wipedown eller en surfex vask. kunne sikkert kjørt over flere ganger men usikker på hvor holdbart det ville vært over lengre tid. ville ikke risikere å gjøre det være en det det alt var :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin s&s. Jeg har selv brukt Da maskin med grønn cyclo pad og S30, på min egen brilliant sort a3. dette har gitt veldig fint resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive