SigurdKnap

Anbefaling av såpe til skumkanon

38 innlegg i emnet

Hei.

Skal fylle opp boden med mer detailingstilbehør og kjøper nå skumkanon til å koble på høyttrykksspyler.

Hvilken såpe anbefaler dere til dette?

Som forvask bruker jeg Prickbort og Surfex HD.

Hilsen Sigurd

Glad amatør som gjerne lærer mer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BH Autofoam

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, Bilt Hamber Autofoam, om du skulle være i tvil på forkortelsen :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto foam ja :)

Endret av Bjørn_A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espuma Activo Hi-Foaming Snow Foam er også bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilt hamber Autofoam, Autobrite Magifoam og Dodo Juice Apple iFoam er 3 gode valg. Velger du en av disse blir du nok fornøyd. :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle forslagene over er veldig gode :)

Selv bruker jeg Chemical Guys Mr.Pink i kanonen, og det gir et tykt fint lag med rosa skum.

Ta 2-4cm såpe i dispenseren, bland ut med vann, rist godt før du tar den i kanonen. Kjør på med maks blanding fra dispenseren.

Fordelen her er at du senere kan bruke denne til håndvasken.

Lykke til! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg med CG Honeydew her og det er reneste kremen som legger seg ;) Inntrykket er at den også er effektiv mot møkka, men først og fremst moro :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle forslagene over er veldig gode :)

Selv bruker jeg Chemical Guys Mr.Pink i kanonen, og det gir et tykt fint lag med rosa skum.

Ta 2-4cm såpe i dispenseren, bland ut med vann, rist godt før du tar den i kanonen. Kjør på med maks blanding fra dispenseren.

Fordelen her er at du senere kan bruke denne til håndvasken.

Lykke til! :)

Ulempen med den er at den ikke fjerner skitt osv på samme måte som autofoam, magifoam osv.. Blir bare skumparty som lukter godt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,5 cm autofoam, 1,5 cm Jif shampo og en skvett Surfex rett i flaska sammen med varmt vann - tykt fint skum som henger godt og fjerner mye møkk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med den er at den ikke fjerner skitt osv på samme måte som autofoam, magifoam osv.. Blir bare skumparty som lukter godt! :)

Ja, du har nok rett i at den ikke er like kraftig. Men, de gangene jeg har brukt den har den absolutt gjort jobben med å fjerne skit også :) I mitt tilfelle er den et glimrende alternativ da jeg ikke har garasje (enda :rolleyes: ) å boltre meg på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-foam, Magifoam, Activo, iFoam er forvask-/avfettingsprodukter. Mr. Pink er en håndvasksåpe. Produktene kan ikke sammenlignes da de er laget for å gjøre forskjellige jobber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tykt skum av vanlig bilshampoo er noe av det minst effektive du kan bruke som forvask, det blir omtrent som å kun spyle med høytrykk ;)

Autofoam fungerer fint hos meg de gangene jeg ikke bruker surfex fra vanlig trykkanne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blander autofoam for rensens skyld og en skvett mr pink og maxi suds for ekstra skum og ekstra holdbarhet.

Smaker og lukter rart, men er effektivt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autofoam, helt klart favoritten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,5 cm autofoam, 1,5 cm Jif shampo og en skvett Surfex rett i flaska sammen med varmt vann - tykt fint skum som henger godt og fjerner mye møkk.

Det var mye produkt, autofoam er surfexbasert så det blir litt smør på flesk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mye produkt, autofoam er surfexbasert så det blir litt smør på flesk ;)

Ja, er nok mer produkt enn nødvendig, men jeg ser ganske mange som legger både PB og surfex FØR auto-foam, så den lille skvetten med surfex blakker meg nok ikke :D

Når det er sagt er ikke dette noe jeg bruker på hver vask. Bruker vanligvis kun 2 cm auto-foam i kanonen, prøvde med Jif etter jeg kjøpte 3 kanner på tilbud hos Staples, og det ga veldig tykt skum i forhold til med kun auto-foam. Veldig gøy, men ikke nevneverdig bedre rengjøringsegenskaper. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren Autofoam i kanon her, og kjører skruen en runde tilbake fra minimum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-4761-1396456898,3311_thumb.jpg

Dette er bilde av Race Glaze Snow Foam i 1:20 blanding. Utrolig bra skum som henger lenge, og rengjør godt. Bildet er tatt etter nesten 5 minutter. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive