foijord

Enkel voksing for de late?

Hei,

er helt fersk på bilpleie. Ser etter en enkel og grei måte å "vokse" bilen på. Tenker det enkleste er å kjøpe noe man sprayer på og tørker av.

Ser det finnes en del produkter som dette på f.eks. bilnerden. Er det bare å bestille en av de, eller er det store forskjeller i resultat mellom de ulike produktene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å legge voks på tradisjonell måte tar ikke så veldig lang tid og det er heller ikke spesielt vanskelig, men det finnes "jukseprodukter" ja.

Vet ikke noe om holdbarheten enda (det er det garantert andre her som vet), men jeg testet Nanolex Wash coat i helgen. Dette er et produkt som påføres med skumkanon etter en vanlig håndvask og spyles av før bilen tørker. Ekstremt enkelt i bruk og tar ikke noe ekstra tid utover en vanlig vask.

Ble ganske overasket etter at jeg hadde påført Wash coat da bilen plutselig ble "allergisk" mot vann og skummet fosset av. Etter avspylig var beading og vannskrekk betydelig bedre enn det var før påføring. Blir spennende å se hvor lenge den holder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq C2v3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq C2v3

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å legge voks på tradisjonell måte tar ikke så veldig lang tid og det er heller ikke spesielt vanskelig, men det finnes "jukseprodukter" ja.

Vet ikke noe om holdbarheten enda (det er det garantert andre her som vet), men jeg testet Nanolex Wash coat i helgen. Dette er et produkt som påføres med skumkanon etter en vanlig håndvask og spyles av før bilen tørker. Ekstremt enkelt i bruk og tar ikke noe ekstra tid utover en vanlig vask.

Ble ganske overasket etter at jeg hadde påført Wash coat da bilen plutselig ble "allergisk" mot vann og skummet fosset av. Etter avspylig var beading og vannskrekk betydelig bedre enn det var før påføring. Blir spennende å se hvor lenge den holder.

Dette må prøves... er positiv til alt som kan påføres med skumkanon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fort gjort er ofte dårlig gjort, hvis forarbeidet ikke er godt.

En til to vask var det jeg fikk ut av det. :) Men then again, er bare å sprute på en omgang til. Koster fort noen kroner da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1L bestilt... dette koster litt, men kjapp hoderegning tilsier at 1 liter skal jo holde til 50 vask...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En krukke Collinite 476s koster 330kr hvor et lag holder fra 5mnd til et år om du vasker DCN-style og polerer en gang i året. Dvs du har denne voksen i hele bilens levetid, omtrent. :P hehe

Neida, skjønner prioriteringen din litt. Travle hverdager krever raske løsninger, med best mulig resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En krukke Collinite 476s koster 330kr hvor et lag holder fra 5mnd til et år om du vasker DCN-style og polerer en gang i året. Dvs du har denne voksen i hele bilens levetid, omtrent. :P hehe

Neida, skjønner prioriteringen din litt. Travle hverdager krever raske løsninger, med best mulig resultat.

Har 2 små på 0 og 2 år... say no more. Har knapt vasket en bil før, kun kjørt gjennom børstevasken når det ble for ille.

Får imidlertid en ny bil til sommeren som ikke liker børstevask (svart Tesla). Så da må jeg ha de mest effektive, enkle løsningene...

Har begynt å øve på gamlebilen. Kjørte prickbort, Surfex, auto foam og berøringsvask med OK resultat. Da så jeg at bilen virkelig trenger noe beskyttelse for vannet hang veldig på. Hvis dette kan løses med et ekstra pass med skumkanon er jeg happy...

Endret av foijord
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du burde lese deg litt opp på trådene til de som har polert Tesla her inne. Vil anbefale deg å sette bilen bort til en av disse som kan legge på en forsegling, Gtechniq f.eks. Da vil bilen bli en del enklere å holde ren.

Husk at dette ikke er en Toyota Auris eller en Golf, men en bil som koster vanvittig mye.

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt disse 2 fra autogeek, "funker bra" :P , firmabilen fikk et lag Detailers quick wax i vinter, og det holdt i underkant av et par måneder

http://www.autogeek.net/blackfire-midnight-sun-spray-wax.html

http://www.autogeek.net/blackfire-midnight-sun-spray-wax.html

Men ærlig talt så sparer en ikke no særlig tid på det, er jo preppen som tar tid.... :rolleyes::)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du burde lese deg litt opp på trådene til de som har polert Tesla her inne. Vil anbefale deg å sette bilen bort til en av disse som kan legge på en forsegling, Gtechniq f.eks. Da vil bilen bli en del enklere å holde ren.

Husk at dette ikke er en Toyota Auris eller en Golf, men en bil som koster vanvittig mye.

Har fått med meg at lakkforsegling er bra, men det er så mange typer her at jeg har ikke funnet ut hva jeg skal gjøre enda. Dette er noe jeg kommer til å sette bort tror jeg.

Men om bilen er lakkforseglet er det vel fortsatt bare å kjøre på med noe Nanolex i ny og ne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro vil funke som et supliment :)

På Tesla er vel lakkforsegling som skaper en hard hinne et nødvendig tiltak vil jeg tørre å påstå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro vil funke som et supliment :)

På Tesla er vel lakkforsegling som skaper en hard hinne et nødvendig tiltak vil jeg tørre å påstå.

Hvilke forseglinger snakker vi om da? som skaper en hard hinne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som går igjen her er vel Gtechniq og Opti Coat.

DavidRS foretrekker Gtechniq, og han har vel detailet fler Teslaer i Norge enn mange andre "private". :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes flere ulike forseglinger.

Men som sagt Gtechniq, modesta og opticoat er meget gode alternativer..

Du får avtale med en detailer i ditt nærområde om en behandling! Så får du mest sannsynlig litt vedlikeholdstips osv:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq er en fin forsegling til Tesla Model S. Har vel lagt Gtechniq på 11-12 Teslaer, og det funker bra. Minuset med eksempelvis Gtechniq Exo er at den ikke er mest motstandsdyktig mot kjemikalier, samt at den ikke kan toppes opp med eksempelvis wash coat.

Men det finnes jo mange andre coatinger som blir harde, som tåler kjemikalier og kan toppes opp.

Eksempelvis Gyeon, Polishangel Cosmic, Modesta, Max Protect etc. :)

Lykke til med en knallfin bil! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Opti Coat "toppes opp" med Nanolex washcoat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive