Gå til innhold

Recommended Posts

HcHaavik
Skrevet

Ser etter litt mer arbeidslys, og ser etter LED først og fremst. Kom over disse på finn http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45538185&searchclickthrough=true&searchQuery=Led%20arbeidslampe. Hva bør jeg se etter? Er det lumen eller kelvin som er viktig?

Har lyst og få et bra arbeidslys til og se mest mulig skavanker i lakk, og ikke minst hologrammer.

Noen som har en formening?

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Skrevet (endret)

Lumen er jo lysstyrken.

Kelvin er farge, lavere kelvin er gult. Høy kelvin går mer forbi kvit og bli blå.

Det er både positivt og negativt med led. Men som arbeidslys/grunn belysning ville eg sett på de lampene _Makki_ skaffer:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/12611-Gruppekj%C3%B8p-av-HQi---metallhalogen-lamper%2E

Og heller gå med lommelykt for og finne holos, sjekke defekter.

Endret av IvarB
Skrevet

Har dere prøvd led som arbeidslys?

Jeg ble ikke komfortabel med det og bruker halogen fortsatt.

Syns det ble lettere å se hologrammer, men vanskeligere å se andre defekter.

Samme opplevelse fikk jeg av metall-halogen (eller hva det nå heter).

DavidRS
Skrevet

Har dere prøvd led som arbeidslys?

Jeg ble ikke komfortabel med det og bruker halogen fortsatt.

Syns det ble lettere å se hologrammer, men vanskeligere å se andre defekter.

Samme opplevelse fikk jeg av metall-halogen (eller hva det nå heter).

Jeg bruker LED-arbeidslys til vanlig. Men da i form av lysarmatur fra Glamox. Veldig fornøyd med de egentlig, men har vurdert 4 x metallhalogen i tillegg. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

_Makki_
Skrevet (endret)

Lumen er jo lysstyrken.

Kelvin er farge, lavere kelvin er gult. Høy kelvin går mer forbi kvit og bli blå.

Det er både positivt og negativt med led. Men som arbeidslys/grunn belysning ville eg sett på de lampene _Makki_ skaffer:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/12611-Gruppekj%C3%B8p-av-HQi---metallhalogen-lamper%2E

Og heller gå med lommelykt for og finne holos, sjekke defekter.

Takk for den Ivar :)

Nå ser jeg faktisk at det er kommet en liten viktig feil der på siste siden. De pærene jeg leverer med nå fra Osram har 12500 lm, 4200K og levetid på 12000t.

Det er litt avhengig av lakkfargen og vinkling av metallhalogen lampen men ja, det er fult mulig å se holos med metallhalogen.

Det går jo også på hvilken pære som er montert.

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

• Moderatorer
Christer
Skrevet

For ikke-lysnerder: 4200K fargetemperatur er for ordens skyld ca det samme som dagslys/sollys...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår