Gå til innhold
pekaa

Ny støvsuger

Recommended Posts

pekaa    0
pekaa

Skal kjøpe meg en støvsuger som er god og som jeg kan ha en del år fremover.

er denne noe tess?

http://www.maxbo.no/Produktkatalog/Belysning-og-el-materiell/Husholdningsapparater/St%C3%B8vsuger/St%C3%B8v--og-v%C3%A5tsuger-Multi-20-T-INOX-NILFISK/p/287575

også prøvd og lese meg opp på forumet men blir ikke helt klok

noen som kan forklare meg forskjellen på rensemaskin og støvsuger?

kan man ikke spraye en APC og vann på et teppe og ta dette ut med en støvsuger som den over?

beklager for at jeg har mange forum tråder nå, men er jo snakk om en del penger så gidder ikke drite meg loddrett ut :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

http://www.detailersclub.no/forum/topic/19641-stoevsuger-nilfisk/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13278-noen-med-nilfisk-vaatsuger-multi-20/

hvis du søker Nilfisk Multi 20 så finner du en god del informasjon rundt dette :)

Forskjellen mellom en rensemaskin og en støvsuger/våtsuger, er at en rensemaskin spruter ut vann/såpe og suger opp vannet igjen i one go, mens en støvsuger/våtsuger som du linker til, bare suger opp vannet.

Endret av Kenni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

http://www.detailersclub.no/forum/topic/19641-stoevsuger-nilfisk/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13278-noen-med-nilfisk-vaatsuger-multi-20/

hvis du søker Nilfisk Multi 20 så finner du en god del informasjon rundt dette :)

Forskjellen mellom en rensemaskin og en støvsuger/våtsuger, er at en rensemaskin spruter ut vann/såpe og suger opp vannet igjen i one go, mens en støvsuger/våtsuger som du linker til, bare suger opp vannet.

Oki, takk skal du ha!!

men vil det ha samme effekt som en god APC + børste og en våt støvesuger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Ja. Jeg bruker rensemaskinen min kun med rent vann og en apc med børste for å skure.

Med en våtsuger vil du i tillegg måtte ha en sprayflaske med vann for å få vekk restene av apc'en. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fornavn Etternavn    13
Fornavn Etternavn

Vil bare tipse om at du får den til 1339 inkl. frakt hos cdon/tretti. Alltid lurt å sjekke prisjakt.no.

Endret av Fornavn Etternavn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Vil bare tipse om at du får den til 1339 inkl. frakt hos cdon/tretti. Alltid lurt å sjekke prisjakt.no.

Takk takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrefs    64
chrefs

Om du har planer om å ha den noen år ville jeg kanskje sett på et par andre alternativer, da jeg synes oppsamlertanken i Nilfisk sine sugere er ganske billig lagd, tynn platetykkelse som gjør at den bulkes utrolig lett.

Sånn sett er jeg kjempefornøyd med kärcher, de har tykk og bra plast i sine sugere..

Ta deg en tur innom forskjellige forhandlere, om du har muligheten til det.

Ville også vurdert rensemaskin dersom bruksområdet ditt består av mye teppe- og seterens, det forenkler det hele ganske mye. Bruker selv lavtrykkskanne med vann og våtsuger, men man må bruke mye tid for å få tømt setet for såpe på denne måten.

Jula har samme suger, men i plast, til 1399,- ville sett på denne om du bor i nærheten av en Jula-butikk

http://www.jula.no/torr-vatstovsuger-multi-20t-20l-1400w-230019

Endret av chrefs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg har en Foma PowerVac 1150 tørr- og våtsuger, og er veldig fornøyd med den. Kunne hatt lenger slange, men gjør absolutt jobben. Koster rundt tusenlappen og er solid laget med tykk, slagfast plast i oppsamlingskammeret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Jeg har en Foma PowerVac 1150 tørr- og våtsuger, og er veldig fornøyd med den. Kunne hatt lenger slange, men gjør absolutt jobben. Koster rundt tusenlappen og er solid laget med tykk, slagfast plast i oppsamlingskammeret.

Takk skal du ha :) skal se på den når jeg skal kjøpe så får vi se hva det blir til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Ville kjøpt en som også sprøyeter vann. Ta en titt på denne, mye for pengene her. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Ville kjøpt en som også sprøyeter vann. Ta en titt på denne, mye for pengene her. :)

Den så utrolig stor ut :blink:

får du tatt godt overalt med denne da? eller blir denne i største laget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Den så utrolig stor ut :blink:

får du tatt godt overalt med denne da? eller blir denne i største laget?

Stor? Den er nok ikke noe større enn den du linker til i første post. Dette er en rensemaskin som også kan påføre vann. Med denne maskinen er det lettere å rense tepper og seter enn med en våtsuger. At det er enklere fører ofte til et bedre resultat.

Munnstykket er utskiftbart hvis det er det du synes så stort ut. Det følger med 2 forskjellige størrelser. Det som du ser på bildet er det bredeste.

Selv om det er en rensemaskin kan den også brukes som støvsuger. Skal du det så må du sette inn et filter (på noen maskiner må du også bruke pose).

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Stor? Den er nok ikke noe større enn den du linker til i første post. Dette er en rensemaskin som også kan påføre vann. Med denne maskinen er det lettere å rense tepper og seter enn med en våtsuger. At det er enklere fører ofte til et bedre resultat.

Munnstykket er utskiftbart hvis det er det du synes så stort ut. Det følger med 2 forskjellige størrelser. Det som du ser på bildet er det bredeste.

Selv om det er en rensemaskin kan den også brukes som støvsuger. Skal du det så må du sette inn et filter (på noen maskiner må du også bruke pose).

Vet du om dette følger med? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Vet du om dette følger med? :)

Er ganske sikker på at det hvertfall følger med 2 forskjellige munnstykker med dyse. Mener å ha sett at det også følger med noen andre munnstykker med denne maskinen.

Siden jeg ikke har denne maskinen selv så kan jeg ikke si dette helt sikkert. Hadde denne maskinen hvert kjent den gangen jeg kjøpte min Mimo så hadde jeg nok gått for denne. Med Mimo følger det hvertfall med 2 stk munnstykker. Det ene er veldig stort slik som på bildet av SS maskinen.

Det er ganske mange her som nå har denne maskinen og det er stort sett positive ord om den. Hvis du søker på SS rensemaskin så er jeg sikker på at du finner ut litt mer om den. Eller så kan det hende at en som har denne maskinen titter innom og kan gi deg det svaret du er ute etter.

Edit:

Gjorde et lite søk for deg jeg. Her finner du en test av maskinen. Den inneholder også bilder av det lille munnstykket. :)

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Er ganske sikker på at det hvertfall følger med 2 forskjellige munnstykker med dyse. Mener å ha sett at det også følger med noen andre munnstykker med denne maskinen.

Siden jeg ikke har denne maskinen selv så kan jeg ikke si dette helt sikkert. Hadde denne maskinen hvert kjent den gangen jeg kjøpte min Mimo så hadde jeg nok gått for denne. Med Mimo følger det hvertfall med 2 stk munnstykker. Det ene er veldig stort slik som på bildet av SS maskinen.

Det er ganske mange her som nå har denne maskinen og det er stort sett positive ord om den. Hvis du søker på SS rensemaskin så er jeg sikker på at du finner ut litt mer om den. Eller så kan det hende at en som har denne maskinen titter innom og kan gi deg det svaret du er ute etter.

Edit:

Gjorde et lite søk for deg jeg. Her finner du en test av maskinen. Den inneholder også bilder av det lille munnstykket. :)

takk skal du ha :) tenkte hovedsaklig på filteret. Min feil og ikke skrive det hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

Jeg har maskinen, og er veldig godt fornøyd med den!

Klart, den opplevde kvalitetsfølelsen kunne vært bedre, men den gjør jobben veldig godt, og du får nok ikke noe som gir mer for pengene :)

(Til info sto valget bl.a mellom denne og den største fra Ghibli som koster 4? ganger mer når jeg kjøpte, men ble anbefalt denne av en kompis som har begge to da den gjorde så godt som like god jobb, og det var denne som ble brukt...)

Filter følger med, og jeg TROR det kanskje var med en pose også. (Jeg har uansett en annen suger, så denne blir kun brukt som rensemaskin for meg...)

Det følger med to munnstykker med mulighet for å påføre vann, i tillegg følger det med rør og "vanlig" støvsugermunnstykke (for gulv), og noen munnstykker til.

Om jeg ikke husker helt feil, lå det vel kanskje ei lita trakt og 1l med en rensevæske der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Jeg har maskinen, og er veldig godt fornøyd med den!

Klart, den opplevde kvalitetsfølelsen kunne vært bedre, men den gjør jobben veldig godt, og du får nok ikke noe som gir mer for pengene :)

(Til info sto valget bl.a mellom denne og den største fra Ghibli som koster 4? ganger mer når jeg kjøpte, men ble anbefalt denne av en kompis som har begge to da den gjorde så godt som like god jobb, og det var denne som ble brukt...)

Filter følger med, og jeg TROR det kanskje var med en pose også. (Jeg har uansett en annen suger, så denne blir kun brukt som rensemaskin for meg...)

Det følger med to munnstykker med mulighet for å påføre vann, i tillegg følger det med rør og "vanlig" støvsugermunnstykke (for gulv), og noen munnstykker til.

Om jeg ikke husker helt feil, lå det vel kanskje ei lita trakt og 1l med en rensevæske der også.

takk skal du ha :-) vår vell låne muttern sin støvesuger som vanlig støvesuger da :P hehe..

Faller nok på denne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DBP    55
DBP

Jeg har den som er på tilbud hos Concours , er veldig fornøyd med den . hadde vanlig våtsuger før og merket at det tok sin tid med å vaske seter med den , siden jeg måtet spraye på vann fra sprut flaske .
Angrer ikke at jeg kjøpe sånn maskin som concours selger :) beste kjøpet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Breitling    71
Breitling

Hmm, vil dere si at det beste er å ha en dedikert støvsuger til tørrsuging (her kan man jo kjøpe noe rimelig) og så den SS-maskinen til rensing av tepper og gulvmatter i tekstil?

Var egentlig sikker på at jeg skulle gå for våtsuger. Men fin pris på det tilbudet.. :huh::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig