pekaa

Innkjøp til polering av felger

39 innlegg i emnet

Heisann!

Tenkte og kjøre på med full pollering av sommerfelgene mine nå som det snart er "sommer" hehe.

Legger ved handlelista mi, kunne noen sett over og se om det er noe jeg mangler?

Eventuelt hva bruker dere når dere fikser opp felgene før sommeren. Må legge med at jeg er helt ny på forumet og skal begynne og vaske bil på den "orgentlige" måten :P

trodde man måtte lakkere for vaske striper osv jeg :blink:

men så feil kan man ta!!

Legger også ved et par bilder av noen riper jeg har i felgen av steinsprut elns. Er det noen måte og få fjernet dette? eventuelt med hva?

Er det noen vits og claye felger? og hva bruker dere da som clay lube?

og trenger jeg prickbort og bilsåpe for og vaske felger? (vet det er teite spørsmål men er n00b når det kommer til dette ...)

Hvis noen kunnde skrevet opp en rask forklaring over hvordan jeg burde gjøre dette så hadde jeg blit evig glad. Altså hvem produkt først, annbefaling av felgrens osv.

Handleliste: (tenkte det ikke er vits med felgkost i denne omgang siden hjulene er av bilen) er dette bare feil? trenger jeg vaskebøtte med grit og ullhandske (husker ikke helt navnet men tror dere kjønner) på felgene for og få de HELT strøkene?

VmR3RmVM.jpeg

bilde av felgene på bilen, (så dere kjønner hvordan felger det er):

UlpiU3M2.jpeg

bilde av felgene med ripe:

cHBubWV2.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok mine felger for en mnd siden. Da brukte jeg p21s, korrosol og høytrykk. Jeg verken clayet eller brukte børste, og felgene så helt forferdelige ut når jeg startet. resultatet kan du se her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19450-smooth-logg/?p=384227

Nå er jeg ikke den mest erfarne her på forumet, men du burde kanskje ha Iron-X eller korrosol også for å få vekk metallpartikler fra piggstøv osv.

hva slags felger er dette btw?

Endret av smooth
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok mine felger for en mnd siden. Da brukte jeg p21s, korrosol og høytrykk. Jeg verken clayet eller brukte børste, og felgene så helt forferdelige ut når jeg startet. resultatet kan du se her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19450-smooth-logg/?p=384227

Nå er jeg ikke den mest erfarne her på forumet, men du burde kanskje ha Iron-X eller korrosol også for å få vekk metallpartikler fra piggstøv osv.

hva slags felger er dette btw?

Jaokei, da burde jeg ha med både Iron-X og korrosol? eller? :P

litt usikker skal jeg være helt ærlig, var felger som fulgte med bilen når jeg kjøpe den, men trooor det er Roderick Wheels.

er ikke helt sikker, men senter koppen har logo som tilsvarer dems :)

Edit: Vet ikke hvordan felger det er :P er umulig Roderick Wheels etter nermere undersøkelse :P

Endret av pekaa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrosol liker jeg bedre enn Iron-X, men du trenger ikke begge nei ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrosol liker jeg bedre enn Iron-X, men du trenger ikke begge nei ;)

Da kjøpes det inn også!

Er det noen hensikt med surfex HD på felgene? :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøpes det inn også!

Er det noen hensikt med surfex HD på felgene? :-)

Ja, det løser opp asfalt og skit som sitter i dekket, men da burde man bruke en børste så man får skrubbet dekksiden skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tar jeg med en felg børste og surfex HD også, blandes dette 1:5 eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en gammel post:

Jeg bruker P21`s power gel eller surfex HD 1:3 på dekk, kan være lurt å av og til vaske over dekkbanen på vinteren da denne har en tendens til å bli veldig glatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en gammel post:

Herlig! takk for svar smooth :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har tips til polere bort disse ripene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en annen tråd som omhandler litt ripebehandling på felger:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/929-ripefjerner-til-milde-riper-i-felg/

Forøvrig så er jo alle produktene du har satt opp for vasking og siste finish.

Ja.. Tenkte jeg skulle hånd polere det bort hvis det går.. Er det noen meninger rundt dette?? Litt usikker på om det er klarlakk på felgene, men ser jo sånn ut?. Må jeg da eventuelt ha maskin? :-) eventuelt hvem puter og produkter? Tenkte og skaffe en flex roterende!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lenge autobahn skal stå på felgen før man buffer dette av? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lenge autobahn skal stå på felgen før man buffer dette av? :)

Jeg pleier å la den stå en halvtimes tid omtrent. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å la den stå en halvtimes tid omtrent. :)

Takk skal du ha :-) mye snille folk her inne! Vet du om P21S er ferdigblandet? :-) Endret av pekaa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21S er klar til bruk slik den kommer, men du kan vel blande den ut ytterligere om du vil. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21S er ferdig blandet ja, men selv synes jeg P21S er alt for tykk. At den er tykk er en fordel mtp. at den kan henge lenge uten å tørke, men sprayhodet forstøver den dårlig pga. konsistens og dette gjør at man må påføre mer for å dekke hele flaten. Jeg blander ut P21S 1:1 med vann.

Rim7 og Autowheel er også gode felgrenser som er litt tynnere i konsistensen slik at de blir litt drøyere i bruk. De er fortsatt tykkere enn vann slik at de også kan henge på en stund. Autowheel tørker fort og danner et belegg av krystaller, men det virker ikke som at dette har noen negativ innvirkning da både felgrens og skitt går lett vekk med HT.

Til hverdagsvasken synes jeg billigere alkaniske felgrenser gjør en utmerket jobb. Espuma Revolution og Bilberry er et par eksempler på billige og gode felgrenser. Disse blør ikke slik som de jeg nevner over her og er dermed ikke like effektive på inngrodde felger. Revolution og Bilberry kan gjøre en god jobb på ekstremt møkkete felger også, men de krever litt mer jobbing med kosten for å få løst opp skitten ordentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21S er klar til bruk slik den kommer, men du kan vel blande den ut ytterligere om du vil. :)

Takk skal du ha! :) blander den sikkert litt ut!

P21S er ferdig blandet ja, men selv synes jeg P21S er alt for tykk. At den er tykk er en fordel mtp. at den kan henge lenge uten å tørke, men sprayhodet forstøver den dårlig pga. konsistens og dette gjør at man må påføre mer for å dekke hele flaten. Jeg blander ut P21S 1:1 med vann.

Rim7 og Autowheel er også gode felgrenser som er litt tynnere i konsistensen slik at de blir litt drøyere i bruk. De er fortsatt tykkere enn vann slik at de også kan henge på en stund. Autowheel tørker fort og danner et belegg av krystaller, men det virker ikke som at dette har noen negativ innvirkning da både felgrens og skitt går lett vekk med HT.

Til hverdagsvasken synes jeg billigere alkaniske felgrenser gjør en utmerket jobb. Espuma Revolution og Bilberry er et par eksempler på billige og gode felgrenser. Disse blør ikke slik som de jeg nevner over her og er dermed ikke like effektive på inngrodde felger. Revolution og Bilberry kan gjøre en god jobb på ekstremt møkkete felger også, men de krever litt mer jobbing med kosten for å få løst opp skitten ordentlig.

Sikkert lurt og blande ut litt da ja, får vel skaffe meg en billigere felgrens senere :)

takk for orgentlig og utfyldende svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Tenkte jeg skulle hånd polere det bort hvis det går.. Er det noen meninger rundt dette?? Litt usikker på om det er klarlakk på felgene, men ser jo sånn ut?. Må jeg da eventuelt ha maskin? :-) eventuelt hvem puter og produkter? Tenkte og skaffe en flex roterende!

Liker ikke å komme med direkte reklame her, men siden du er på felger og spør om maskinpolering, så må jeg få lov til å anbefale nye LHR 75E mini, som kommer til overalt på felgene dine, og med 100mm puter har du full fleksibiltet. Så skal du se at ripene dine forsvinner som dugg for solen :)

Rune

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på rupes 75. Har aldri polert felgene før. Hvilken pute anbefales? Gul eller hvit kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive