Gå til innhold
HcHaavik

Pads til polering

Recommended Posts

HcHaavik    43
HcHaavik

Noen som kan anbefale rimelige pads til maskin polering?

Har nå Scholl sine, men kunne tenkt meg noen tilsvarende, bare noe rimeligere.

Ryker en pad og to hver gang jeg polerer, så begynner og koste litt.

Visst dere har noen gode forslag, hvilke pads er mest lik de ulike typene til Scholl?

Tenker da på feks lilla Scholl, hva er lik den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Merkelig, jeg har 4 år gamle Scholl pads som har blitt brukt på et tosifret antall biler. Bytte pads mye oftere under grovkorrigering vil nok få ned kostnadene. :)

Uberpads er en grei erstatning. Som spotpads er Cyclo sine holdbare og rimelige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Må si meg helt enig med ØHN her:)

Uber pads er helt kurrant til god pris, og de er slitesterke..

Jeg har sjelden problemer med at pads ryker. Det var noen schollpads som hadde dårlig lim for en god tid tilbake, men det skal være fikset.

Men kjører du de litt hardt, kan de jo slites fortere.

Vet ikke hvilken uberpad som tilsvarer scholl lilla, men jeg pleier å bruke gul til rubbing. Vil tro den er nærmest i cut.

Har du prøvd scholl sine spiderpads?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Med DAS6pro og sholl sine padder opplevde jeg at limet slapp fra puten på grunn av varmen som ble i bakplaten. Uber sine holder mye lengre i min erfaring men gjør som nevt ovenfor, bytt pad ofte så forlenger du holdbarheten mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Uten bytte tar man livet av Über-pads også. :)

Med bytte, syns jeg Scholl sine er bedre i cut og mer behagelige å kjøre.

Men smaken er som baken. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Har selv sprengt et par pads, og de var tilfeldigvis scholl og uber pads :P uberpaden var gul og kjørte på lhr15, og kjørte litt for lenge da jeg begynte å se slutten på korrigering på en bil. Spruta gult overalt, og når jeg stoppa for å ta av paden var det ikke noe pad igjen nesten. Kjørte blå scholl på spotpad en annen gang, litt usikker på om det var på krauss eller på roterende.. Men den "sprakk" som et egg hvor kyllingen sprenger seg ut. Kjørte nok litt for lenge kan man si... (Ps: bilene tok ikke skade :) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HcHaavik    43
HcHaavik

Hehe, skal ikke skylde alt på pads'a nei. Men sist helg røk 3 stk. Limen mellom borrelåsen og skummet løsner. Blir nok litt ivrig i tjenesten.

Men til jeg er blitt flinkere og bytte er det greit med litt rimeligere pads.

Får prøve über noen runder. Gul er den med mest cut eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Hehe, skal ikke skylde alt på pads'a nei. Men sist helg røk 3 stk. Limen mellom borrelåsen og skummet løsner. Blir nok litt ivrig i tjenesten.

Men til jeg er blitt flinkere og bytte er det greit med litt rimeligere pads.

Får prøve über noen runder. Gul er den med mest cut eller?

Ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Men sist helg røk 3 stk. Limen mellom borrelåsen og skummet løsner.

Å holde igjen og splitte forsiktig bakplate/pad, når en river av etter bruk, utgjør også stor forskjell.

Noe særlig mer enn 6-7 harde runder grovkorrigering på DA-maskin pr pute gjør ikke jeg. Da bytter jeg pute OG maskin. Maskin og pute har godt av å avkjøle seg litt. Puten fjernes når den har fått hvilt litt. Putene renses med pad-børste etter hver runde.

Grovkorrigering med roterende er litt greiere, siden puten renses mer effektivt med pad-børste og bakplaten ikke blir varm. Da kan en bare bytte pute etter 8-10 runder og kjøre på. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig