smooth

Plast eller alu kjennemerke?

29 innlegg i emnet

Jeg har i dag plastskilter på bilen, men vurderer å kjøpe nye i alu.
Hva synes dere er finest?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker alu.

Plast var veldig "cleant" siden det var helt slett, men foretrekker alu :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett på noen biler at plastiken sprekker etter hvert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker alu.

Plast var veldig "cleant" siden det var helt slett, men foretrekker alu :)

Er igrunn enig med deg.

Ser du har en A6, har denne også en fordypning i frontfangeren til skilt?

Jeg har nemmelig en skiltholder forran jeg vil bli kvitt, og jeg har også 3m duallock tape liggendes.

Håpte på at et nytt aluskilt ville passe som smurt i fordypningen i fangeren.

har sett på noen biler at plastiken sprekker etter hvert

Dette har jeg også sett, men det er vel oftest hvis man borrer i skiltet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, min har ikke fordypning. Jeg har skiltramme forran :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast. Alu ser så 1992 ut ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast ja !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alu,sikker fordi eg ikke har kjøpt nyere bil enda der eg får meg plast skilt hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Sverige går det bara att beställa aluminium från Transportstyrelsen och från och med i år är det blåa EU-märket ett tvång.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast skilt er fasa ut igjen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vi i det hele tatt fikk plastskilt, enda svenskene hadde konkludert med at det er søppel, er helt utrolig. Et tegn på at Norge AS skal overprøve andre "tester".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vi i det hele tatt fikk plastskilt, enda svenskene hadde konkludert med at det er søppel, er helt utrolig. Et tegn på at Norge AS skal overprøve andre "tester".

Kan jo være at klimaforskjellene gjør at det hadde fungert bra med plastskilter her kontra i Sverige da.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Get a grip.

Det hadde omleggingen av anbudsprosesser og innkjøpssynergier og gjør. Prisen skulle ned og på den tiden var det billigste å gå over til plast.

Vi har en 30-35 biler med plastskilt som har kjørt 350tkm +++ og blir avfettet med produkter du aldri ville hatt nær lakken. Ser ut som nye. Skiltholderene derimot..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ble jo fortsatt advart om den generelle kvaliteten på skiltene. At de lett sprakk og ble fort ødelagt.

Anbud eller ei, er lov å bruke hodet og høre på andre som har testet det ut før man legger masse penger i det, for å så bytte det ut igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til svenskene gav opp var at returordningen ikke fungerte. Vi hadde allerede en etablert returordning for kjennemerker og dermed ikke den problemstillingen.

Svenska Vägverket har dementert påstanden om at kvaliteten på plastkjennemerker er dårligere en alu flere ganger. Deres undersøkelser viser også at plastskilt hadde bedere holdbarhet grunnet lammineringen av selvekjennemerket ble utført med pleksikompisitt som gav overlegen holdbar og lesbarhet av kjennemerket over tid imotsetning til Alu.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var så forbanna bra, hvorfor byttet vi tilbake til metallskilt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til svenskene gav opp var at returordningen ikke fungerte. Vi hadde allerede en etablert returordning for kjennemerker og dermed ikke den problemstillingen.

Svenska Vägverket har dementert påstanden om at kvaliteten på plastkjennemerker er dårligere en alu flere ganger. Deres undersøkelser viser også at plastskilt hadde bedere holdbarhet grunnet lammineringen av selvekjennemerket ble utført med pleksikompisitt som gav overlegen holdbar og lesbarhet av kjennemerket over tid imotsetning til Alu.

Ja, om jag minns rätt var resonemanget enligt VV att alu skulle vara 100% återvinningsbart. Huvudanledningen kanske var att nån kände nån ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var så forbanna bra, hvorfor byttet vi tilbake til metallskilt da?

Var vel et valgløfte ovenfor NHO Service og attføringsbedriftene/vta sektoren at hvis de rødgrønne vant valget i 09 så skulle anbudet lyses ut på nytt med krav til tilbyderene om at minst 70%(?) av arbeidstokken skulle være arbeidstrening/vta o.l. Da nådde ikke leverandøren av plastskiltene opp.

Så grunnen til at det ble byttet var sikring av arbeidsplasser og forsatt sikre sluttbruker(meg og deg) lavest mulig pris for kjennemerkene.

Finner sikkert mye om dette på Lovdata.no og kofa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Sverige går det bara att beställa aluminium från Transportstyrelsen och från och med i år är det blåa EU-märket ett tvång.

Vet du om de som ikke har EU merke må bytte til, eller kan jeg beholde de uten?

Jeg syns alu ser mye bedre ut enn plast ;)

Endret av Braathen142
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som har krysset av "Spiller ingen rolle" er ikke en ekte detailer :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive