Gå til innhold

Valg av høytrykk, hva og hvorfor?


Øystein

Recommended Posts

da får vi se hva det blir til :)

4200 for en Kärcher K5 (inkl. stålarmert slange kjøpt utenom) vs 2600 for en Nilfisk E145.3 er en no-brainer, i hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt og testet. Veldig fornøyd. MEN: Oppdaget etter bruk og kast av embalasje at det var 2-10 og ikke 3-10 som annonse sa. Er også en irriterende vibrasjon/lyd i koblingen på spylelansen. Men alt i alt veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er alltid kjipt, men jeg hadde nok tatt turen tilbake til de og forklart situasjonen hadde jeg vært deg, kanskje du får et gavekort eller noe som plaster på såret (hvis de ikke kan ta den i retur)? Men vet egentlig ikke hva som er vanlig praksis i den bransjen i slike situasjoner.

Edit: hadde vært gøy å sammenlignet den nye og gamle modellen, eneste forskjellen som er tydelig er den nye slangeføring-saken foran trommelen.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Den nye modellen er så å si identisk i ytelse som den gamle, så hvis den funker som den skal ser jeg ingen grunn til å gå tilbake med den - særlig ikke hvis den kostet 2590.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytuqunem.jpg

Står 145.3 på selve spyleren min fra montér i Bergen...

Det er 145.3 de skal høre til å selge til kampanjeprisen, han fikk bare med seg forrige modell av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en Nilfisk på deg :D Slanger viker 100 ganger bedre enn den gamle til fadern :P

Noen som har prøvd den såpe/skum sprøyta som følger med? Blande ut såpa i beholderen?

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På monter i lillestrøm hadde de 2-10 og 3-10 stående random omhverandre på pallen. Passet på å få med meg 3-10.

Har ikke testet den ennå. Har bestilt foam lance på bilnerden da de fleste her sier den medfølgende er 0 verdt.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Varmer denne opp vannet selv? Bruker den drivstoff eller strøm for å varme i så tilfelle?

Vaskeeffekten øker vist dramatisk med varmere vann. Du får gi en tilbakemelding når du har prøvd den :)

Bruker diesel,og den varmer vannet til 60 grader. Har ikke prøvd den enda med varmt,bare koblet den opp og testet med kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være forsiktig med varme. Jeg har hatt inne to biler der eierne jobber på mekaniske verksted, og der bruker de steamer. Sier at bilene blir helt rene etterpå. :)

Men etter noen år med denne behandlingen og lite annet, begynte klarlakken å krakelere/sprekke opp. Minnet veldig om lakken på biler fra California, som er skadet av solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høytrykksmaskinene som ikke er beregnet på varmt vann kan allikevel bruke varmt vann opp til ca 50 grader uten å ta noen skade av det. Skal du over på enda høyere temperatur trenger du maskiner der pakninger tåler vann på 60 grader pluss. Ved en såpass høy temperatur er det økt slitasje på pakninger, lister og muligens også lakk om vasken foretas ofte og grundig ved for sterk varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...