Gå til innhold

Valg av høytrykk, hva og hvorfor?

Recommended Posts

Skrevet

Alle de nevnte skal gå på 10 A. Monter har forøvrig en kampanje på E145 nå, satt ned med 1600,-

Skrevet

Kjøpte K4 til 1890.- på Bilxtra i går, og den ser ut til å fungere fint, men slangen som følger med er ikke bra. Den altfor stiv og vanskelig å jobbe med. (Og for kort, men det visste jeg jo, 6 meter er 6 meter)

Har en gammel Kärcher med myk og fin slange, men den passet så klart ikke, den nye har hurtigkobling mens den gamle har skrukobling)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Skrevet

Alle de nevnte skal gå på 10 A. Monter har forøvrig en kampanje på E145 nå, satt ned med 1600,-

Tolker det som at E145 fungerer på 10 amp og at jeg må finne nærmeste Monter i morgen :-D

Er den å anbefale? Slik jeg forstod Tv2 hjelper deg sin test i fjor er Nilfiskog Foma bare forskjellig i design/farge Hvilket nivå er den på i Karcher? K5? Hvordan er trykket på disse om man samenligner med selvvask? Hva ligger de på i vannmengde/bar?

Mener å ha lest at det kun er de med DPH i betegnelsen som er stålarmert? Eller er alle .3-10 ekstra det?

Skrevet (endret)

Her kan du lese mer om den. Der står det bla at DPH betyr at det følger med terrassevasker og den bruker 9.1 Ampere. E145 er en langt bedre spyler en Karcher K5 pga slangen alene :)

Endret av shiznit
Skrevet

Ok. Takker. Usikker på om annonsert vare var DPH. Men da har den nok stålarmert uansett. Men terassevasker hadde ikke vært å forakte, under list :-P Monter here i come!

Skrevet (endret)

Ok. Takker. Usikker på om annonsert vare var DPH. Men da har den nok stålarmert uansett. Men terassevasker hadde ikke vært å forakte, under list :-P Monter here i come!

Tror kanskje du har misforstått en smule, det er Nilfisk og Stihl som er omtrent identiske. Men Stihl 128 Plus (sammenlignbar med 145.2-10) tror jeg ikke du vil finne noe særlig billigere enn den hos Monter.

Det er "H" modellene fra Nilfisk som kommer med stålarmert slange, den Monter har på kampanje nå heter Nilfisk 145.3-10 H X-tra, så den har garantert stålarmert slange :).

Edit: Nå ser jeg også at de har endret spesifikasjonene på denne spyleren på nettsiden til Nilfisk, den hadde oppgitt maks vanntemperatur (inn) på 40 grader sist jeg sjekket.

Endret av Fornavn Etternavn
Øystein H
Skrevet

Jeg kjøpte K5 i fjor og er fornøyd med den. Bestilte en 15 m stålarmert slange fra Proffia, det tok en dag, så lå den og ventet på meg på posten :-)

Skrevet (endret)

stjeler tråden litt.. :D

tenkte og kjøpe K5 Premium :) eller er ikke det et poeng? :o

tenker da iforhold til K5 Classic.

Var inne på Proffia og så etter slange, er det stålarmert man skal ha?

og hvor lang er grei lengde+

Endret av pekaa
Skrevet (endret)

En ting å ta hensyn til hvis man tenker på K5 er å finne ut hva pumpa er laget av. For noen år siden fikk jeg greie på at K5 og lavere hadde pumpe av plast. Nilfisk E145 har alupumpe. Må opp på K6 eller K7 på Kärcher for å få alu eller messing, med mindre de har endret på utførelsen i senere tid..

Er vel stort sett sånn at hvis det ikke står noe spesifikt om det i annonse eller specs så er det plast og fiberarmert ;)

Edit: Etter en dobbeltsjekk så har jeg funnet ut at de har gått over til alu på K5.

Endret av Jan-H

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Skrevet

En ting å ta hensyn til hvis man tenker på K5 er å finne ut hva pumpa er laget av. For noen år siden fikk jeg greie på at K5 og lavere hadde pumpe av plast. Nilfisk E145 har alupumpe. Må opp på K6 eller K7 på Kärcher for å få alu eller messing, med mindre de har endret på utførelsen i senere tid..

Er vel stort sett sånn at hvis det ikke står noe spesifikt om det i annonse eller specs så er det plast og fiberarmert ;)

så det er stålarmert man skal ha? :P

Skrevet

så det er stålarmert man skal ha? :P

Det stemmer! :)

Skrevet

Det stemmer! :)

takk skal du ha! :)

Men med tanke på plastpumpe, har dette enkelt for og gå i stykker? :)

og man har vel 4års garanti i henhold til norsk kjøpslov? :)

Skrevet

takk skal du ha! :)

Men med tanke på plastpumpe, har dette enkelt for og gå i stykker? :)

og man har vel 4års garanti i henhold til norsk kjøpslov? :)

Det har ihvertfall vært min erfaring. Har hatt to stk K3. Den ene tok kvelden pga frost så det teller jo ikke, men kjøpte nr to for å ta bedre vare på den innendørs om vinteren. Den takket for seg kort tid etter at jeg oppdaget DCN. :P

Man har vel 5 års reklamasjonsrett, Men husk å ta vare på kvitteringen da. :)

Skrevet

Det har ihvertfall vært min erfaring. Har hatt to stk K3. Den ene tok kvelden pga frost så det teller jo ikke, men kjøpte nr to for å ta bedre vare på den innendørs om vinteren. Den takket for seg kort tid etter at jeg oppdaget DCN. :P

Man har vel 5 års reklamasjonsrett, Men husk å ta vare på kvitteringen da. :)

Hehe :-) får ta en K5 :)

Skrevet

Hehe :-) får ta en K5 :)

Hva blir prisen inkludert stålarmert slange fra proffia?

Tror du får (mye) mer for pengene med en nilfisk E145.3-10

Skrevet

Haha!

Styk alt jeg har sagt! Jeg har sjekket opp og kärcher K5 kommer nå med aluminiumspumpe! :fun::rofl1:

Skrevet

990,- for 10m stålarmert slange hos proffia.no :)

Skrevet (endret)

990,- for 10m stålarmert slange hos proffia.no :)

Jepp jepp! jeg har en slik selv :)

Men hvor god pris får vedkommende på K5 + 990 vs pris av E145 ?

Har forresten fått større vaskeplass og angrer litt på at jeg ikke kjøpte 15m vs 10 nå som bilen gjerne plasseres 3m+ fra spyleren.

Endret av Jan-H

Skrevet

Hehe, hørt så mye om slarkete koblinger osv på nilfisk :(

Skrevet

Jepp jepp! jeg har en slik selv :)

Men hvor god pris får vedkommende på K5 + 990 vs pris av E145 ?

Har forresten fått større vaskeplass og angrer litt på at jeg ikke kjøpte 15m vs 10 nå som bilen gjerne plasseres 3m+ fra spyleren.

blir ca samme pris :) 4200 kr ca. kontra 3999 hos nilfisk :)

Skrevet

blir ca samme pris :) 4200 kr ca. kontra 3999 hos nilfisk :)

Legg på 400,- og kjøp 15m slange først som sist ;)

Skrevet (endret)

Legg på 400,- og kjøp 15m slange først som sist ;)

da gjør jeg det :-) men får man stålarmert slange på maxbo osv? :-))

ser ikke det står på Proffia om den er ståarmert eller ikke..

er denne det? http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Rorspyling-rorslanger/Rorspyleslanger/Krcher-Rorslange-15meter?overcatid=4

isåfall er prisen 990 for 15 meter :)

Endret av pekaa
Skrevet

da gjør jeg det :-) men får man stålarmert slange på maxbo osv? :-))

ser ikke det står på Proffia om den er ståarmert eller ikke..

er denne det? http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Rorspyling-rorslanger/Rorspyleslanger/Krcher-Rorslange-15meter?overcatid=4

isåfall er prisen 990 for 15 meter :)

Nope. det er en rørslange. :P

Er vel denne du skal ha: http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Slanger-Slangetromler/Slanger-Swantech/Reserveslange-15m-Staalarmert-Hurtigkobling-begge-ender?overcatid=4

btw. Var nevnt noe om kampanje på E145 i en annen tråd! så du får den nok billigere enn 3999,-!

Skrevet

Nope. det er en rørslange. :P

Er vel denne du skal ha: http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Slanger-Slangetromler/Slanger-Swantech/Reserveslange-15m-Staalarmert-Hurtigkobling-begge-ender?overcatid=4

btw. Var nevnt noe om kampanje på E145 i en annen tråd! så du får den nok billigere enn 3999,-!

dumt spørsmål men er swantech slangene samme som karcher sine? :o

ser også at hvis jeg kjøper maskinen så bytter de til 15m slange for 490 kr :D

http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Slanger-Slangetromler/Slanger-Swantech/Bytt-ut-slangen-til-en-lengre-staalarmert-slange-15m?overcatid=4

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår