Talker

Ditec

Nå begynner jeg å bli litt lei av alle som skryter Ditec opp i skyene, og må komme hit for å få litt realistiske syn på dette produktet. :P

Stemmer det at når de legger ditec, så får lakken en magisk ugjennomtrengelig hinne som beskytter mot riper? Fordi, ALLE jeg snakker med om dette, har fått høre at man får mindre riper med ditec behandlet bil. Jeg kan ikke forstå hvordan dette skal kunne være mulig. Har også fått høre ting som at ditec'en er svært hard (ripebeskyttende)...

Beader og sheeter ditec bra? Helt til neste ditec behandling når man følger programmet? Nå husker jeg ikke hvor ofte de må inn, men det er da over et år? Selv er jeg glad om vannet perler seg og renner raskt av etter 3 måneder etter ny voks/sealer.

Også regner jeg med at de som gjør at de blir fornøyde alle mann, er at bilene blir maskin korrigert før de legger ditec, slik at bilen faktisk blir blank og ripefri. Pluss et godt innsalg av "egenskaper" til produktet.

Og nei, jeg vurderer ikke ditec selv. Må bare ha nye motargument til andre som vurderer dette.. :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør søke ditec på forumet ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett flere biler som er 6mnd,12mnd 2 år etc som er ditec behandlet, og ingen har sett mindre ripete enn de uten ditec merket.

Ikke beader/sheeter de sinnsykt heller..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt, og ikke funnet så mye bra nei.

Men alle er så fornøyd.. Sannheten er vel kanskje at de hadde blitt like fornøyd om jeg gikk over bilen og ga den en god sealer :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq c2v3 er noe av det letteste du kan legge på bilen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq c2v3 er noe av det letteste du kan legge på bilen :)

Og er etter min mening bedre enn ditec, mye bedre!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er minst 100 vokser også som er bedre enn ditec. Trenger ikke forseglere for å få 6-18 mnd. Holdbarhet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdbarhet på LSP i seg selv, har sin begrensning hvis målet er å ha en velstelt bruksbil stort sett hele tiden. Det vil bli bruksmerker nesten uansett, og derfor er en fin maskinpolering med jevne mellomrom viktig for å holde glansen oppe.

Om en velger Ditec eller noe annet som beskyttelse, er mindre viktig, det er grunnarbeidet, vask og bruk som utgjør den største forskjellen. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er minst 100 vokser også som er bedre enn ditec. Trenger ikke forseglere for å få 6-18 mnd. Holdbarhet.

Joda, men stort enklere enn c2v3 får du det ikke. Og om man da i tillegg bruker den som drying aid etter vask så vet ikke jeg om noe særlig som kan måle seg i lettvint jobb.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte er de bilene med mest riper, de som har ditecmerket.. (når jeg får inn biler..)

Det er noe med at eier tenker at nå er bilen magisk beskyttet, og nå kan familien ta seg godt til rette:)

Men de som velger ditec er jo en eier som vil beskytte bilen ekstras godt, og det er bra! synd at han/hun kunne (som nevnt x100ganger) fått mye som er bedre..

De som driver med ditec er heller ikke ute etter å polere bilen fri for riper, men få opp glansen. Jeg kan også ofte se om bilen er ditecbehandlet hos forhandler, for de er fulle av poleringstøv..:(

Jeg kan bare uttale meg om området her i traktene, og det er sikkert forskjell på "de" også:)?

Konklusjon: Hvorfor legge ditec???

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli litt lei av alle som skryter Ditec opp i skyene, og må komme hit for å få litt realistiske syn på dette produktet. :P

Stemmer det at når de legger ditec, så får lakken en magisk ugjennomtrengelig hinne som beskytter mot riper? Fordi, ALLE jeg snakker med om dette, har fått høre at man får mindre riper med ditec behandlet bil. Jeg kan ikke forstå hvordan dette skal kunne være mulig. Har også fått høre ting som at ditec'en er svært hard (ripebeskyttende)...

Beader og sheeter ditec bra? Helt til neste ditec behandling når man følger programmet? Nå husker jeg ikke hvor ofte de må inn, men det er da over et år? Selv er jeg glad om vannet perler seg og renner raskt av etter 3 måneder etter ny voks/sealer.

Også regner jeg med at de som gjør at de blir fornøyde alle mann, er at bilene blir maskin korrigert før de legger ditec, slik at bilen faktisk blir blank og ripefri. Pluss et godt innsalg av "egenskaper" til produktet.

Og nei, jeg vurderer ikke ditec selv. Må bare ha nye motargument til andre som vurderer dette.. :P

Det er bare å jatte med de til dyrlegen kommer. Gi opp, det er nok en diskusjon du aldri vinner. ;) Hvis de har brukt tusenvis av kroner på en behandling av bilen så vil de nok forsvare det kjøpet for alltid, ingen vil jo innrømme at de har kjøpt noe ræl.

Det begynner å bli endel tråder her inne om Ditec og Perma-Shine og det er også endel her som har tatt oppryddingsjobber på biler behandlet med dette. Ingenting som tyder på at disse produktene er noen vidundermidler ala magi nei.

For meg så virker det som om ovennevnte er i ferd med å bli tatt igjen av "konsumentprodukter", sealere og coatinger tilgjengelig for deg og meg å kjøpe, som tilsynelatende har masse av disse egenskapene, hvis ikke mer, enn det feks Ditec har.

Mye av problemet "vårt" er jo at vi ikke har fått sjangsen til å teste noe opp mot hverandre som vi er så glade i. Så vidt jeg vet er det ingen her som har testet halve panseret med Ditec og andre halvdelen med Swissvax Shield feks. Det hadde jo vært interessant å se :)

Jeg ser ikke bort ifra at Ditec kan være hardere enn endel lakktyper, og sikkert hardere enn mye vokser (voks er ikke så harde er de vel?) Derfor kan de vel si at den beskytter mot riper, du vil få mindre riper enn før behandling. Det betyr ikke at den er ripesikker.

Sist det var snakk om hardhet her inne var det i Geyon sin tråd, Q2 Mohs ligger på 3/4H, Opti-Coat påberoper seg 9H på sine sider.

Da må du ha diamantring på for å lage riper i dørhåndtakene.

Disse tingene kan jo du og jeg få tak i og hyle på iløpet av en helg, og da skulle det ikke forundre meg om vi går Ditecen en høy gang. Til en brøkdel av prisen...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da går det faktisk ann at en kan få "et hardt beskyttende lag" av lsp da?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan få et ganske hardt og beskyttende lag med rett type lsp ja. Men ingen lsp vil ha holdbarhet om ikke grunnarbeidet er gjort korrekt, lsp må selvsagt og være lagt korrekt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk den samme regla av en kollega her om dagen.. Permashine var et vidundermiddel og at den holdt i 5-6 år.. Her sitter jeg og nesten håper på regnvær slik at jeg får meg en god latter av beadingen på den bilen som fikk behandling for nesten 1. år siden.. Jeg skal nok passe på at jeg står parkert rett ved den dagen B)

Etter å ha lest en god del tråder her inne så mister jeg mer og mer troverdigheten på lakkforseglingene som skal holde i flere år.

Noen som egentlig vet hva Ditech er? Er det en god lakkforsegling de har funnet og gitt det et eget navn, et produkt som heter Ditech eller..?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da går det faktisk ann at en kan få "et hardt beskyttende lag" av lsp da?

I følge produsentene ja, men disse påstandene er jo ikke så lett å etterprøve da. Disse produktene er jo ganske dyre i innkjøp, har begrenset holdbarhet ofte når du først har åpnet flaska, så det er vel heller ikke så mye tester av lakkforseglinger opp mot hverandre heller. (igjen antar jeg at noen korrigerer meg hvis de vet om noen tester :) )

OG, Perma-shine og Ditec sier ikke noe om hardheten på sine produkter oppgitt i H (ikke så vidt jeg fant i farta på hjemmesidene deres iallefall)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive