k_sandnes

Claytowel vs vanlig claybar?

33 innlegg i emnet

Heisann! Jeg har anskaffet med et Claytowel, men har jo fortsatt Claybar i forskjellige grader liggende.

Skjønner at det vil gå raskere med et claytowel, men er de like effektiv og skånsom? :)

- Kristoffer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte fra bilnerden og etter å ha fått fortalt at det skal "kjøres inn" på,glass så er det fortsatt rene våtslipinga selv på knallhard lakk.Skal si fra hvordan mildere fra alien autospa fungerer etter neste helg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt claymitt på en grå/champagne farget Opel.

Den fjernet alt av tjæreflekker, og gå ikke noen riper.

Ble positivt overrasket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd claytowel, den mildeste i fra Alien.

Veldig enkel i bruk, og fjerner det som skal fjernes.

Fant et par ørsmå riper her og der, men om det er fra claytowelen etterpå, er jeg litt usikker på.

Uansett, jeg bruker kun clay/claytowel før jeg går igang med maskinpolering, og da forsvinner isåfall merker som eventuelt vil komme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker claymitt/towel, veldig fornøyd. Brukt det på min egen bil og bilen til en kamerat, jeg er heldig fornøyd, ikke noen merker eller riper i lakken. Jeg har kun brukt fine grade, medium har jeg ikke testet ennå. Så vanlig clay bruker kun på felger. Ett pluss med å kjøre inn claytowel på frontruta er at den blir gullende ren, klar til ruteforsegling! Jeg har kjøpt av Alienautospa, anbefales, veldig tidsbesparende i bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ungefär hur många omgångar håller en clay towel?

Om man råkar tappa den i backen, är den lätt att rengöra?

Endret av D4N1EL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har tenkt litt på den clay towel, men som alltid skeptisk..... som D4N1EL spør om; tåler den å mistes på bakken??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte fra bilnerden og etter å ha fått fortalt at det skal "kjøres inn" på,glass så er det fortsatt rene våtslipinga selv på knallhard lakk.Skal si fra hvordan mildere fra alien autospa fungerer etter neste helg :)

Ahaa, jeg kjøpte mitt i fra Alien autospa. Skal sjekke ut hvordan det fungere neste uke :)

Jeg har brukt claymitt på en grå/champagne farget Opel.

Den fjernet alt av tjæreflekker, og gå ikke noen riper.

Ble positivt overrasket.

Claymitten har microfiber bakside? :)

Jeg har prøvd claytowel, den mildeste i fra Alien.

Veldig enkel i bruk, og fjerner det som skal fjernes.

Fant et par ørsmå riper her og der, men om det er fra claytowelen etterpå, er jeg litt usikker på.

Uansett, jeg bruker kun clay/claytowel før jeg går igang med maskinpolering, og da forsvinner isåfall merker som eventuelt vil komme.

Jeg har medium utgave, kanskje denne er litt for grov?

Har bare brukt clay de gangen poleringsmaskina skal bortpå lakken. :)

Jeg bruker claymitt/towel, veldig fornøyd. Brukt det på min egen bil og bilen til en kamerat, jeg er heldig fornøyd, ikke noen merker eller riper i lakken. Jeg har kun brukt fine grade, medium har jeg ikke testet ennå. Så vanlig clay bruker kun på felger. Ett pluss med å kjøre inn claytowel på frontruta er at den blir gullende ren, klar til ruteforsegling! Jeg har kjøpt av Alienautospa, anbefales, veldig tidsbesparende i bruk.

Ungefär hur många omgångar håller en clay towel?

Om man råkar tappa den i backen, är den lätt att rengöra?

Tror det står ca. 50 biler. Og det skal bare være å skylle det i vann om du mister det i bakken.

Ja, har tenkt litt på den clay towel, men som alltid skeptisk..... som D4N1EL spør om; tåler den å mistes på bakken??

Skal ikke være noe problem, skal vist kunne rengjøres bare ved å skylle det i vann. om det er varmt eller kaldt vet jeg ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å skylle om dere mister i bakken

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2.. har samme og er meget fornøgd med denne!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er microfiber på baksiden av mitten. Jeg har testet fine grade.

Skyller den godt etter bruk, så er den og som ny.

Har bare brukt den på to biler, så holdbarhet tør jeg ikke si noe om ennå.

Endret av cotte78
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkar vara många som tillverkar dessa nu och fler på gång. På DW verkar ArtDeShine clay cloth kunna bli Innovation 2013, samtidigt vill många se jämförelser mellan alla möjliga clay cloths och mitts. Ska bli intressant att se vart detta bär av och så får man väl köpa nåt själv och testa också :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til nå bare prøvd den fine levert av Alien Autospa.

Jeg opplevde en god del marring av denne kluten, men dette kan ha noe med lakken på den aktuelle bilen, jeg hadde bra med lube hele veien, både vrei opp kluten i såpevann, samt dynka på med quick detailjer hele veien..

så jeg anbefaler på det sterkeste og kjøre inn klutene på glass først uansett..

men som sagt kan dette ha vært noe med lakken da Porsche lakk er kjent for å være litt spesiell.

Var ihvertfall 0 problem og rydde opp igjen med DA maskin

Forøvrig kan du se bildene av marring'a i SS tråden her.

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, skulle bli lite nervös av så mycket marring vid fine grade. Fint att du länkade till SS :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker smartwax sin clay block, synes denne fungerer bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt claytowel en del, syns den legger igjen en merkelig "struktur" men ingenting som ikke går bort når man går over med maskin. Men, så har ikke jeg gått over glass med kluten da, kanskje det skal prøves :)

Selv så syns jeg det er mest "moro" med vanlig claybar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en sånn claytowel av Alien,vet ikke om det er fine eller grov. Som sandpapir er det ihvertfall,brukt den på rute uten forandring.

Det går superkjapt å bruke,men skal man ta en lett 1 stegs så ville eg aldri brukt den,da er clay bedre.

Men det blir gode 50/50 etter bruk da :)

2014-02-17213250_zpse5075e48.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en sånn claytowel av Alien,vet ikke om det er fine eller grov. Som sandpapir er det ihvertfall,brukt den på rute uten forandring.

Det går superkjapt å bruke,men skal man ta en lett 1 stegs så ville eg aldri brukt den,da er clay bedre.

Men det blir gode 50/50 etter bruk da :)

2014-02-17213250_zpse5075e48.jpg

Ser ut som medium grade dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg kjøre inn et slikt towel på speilet hjemme?

Jeg har også medium towel, så mye arbeid å rette opp i?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse ble testet på cd av S8. Finnes på forumet et sted :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive