Gå til innhold
Core2Duo

Biltur Norge rundt?

Recommended Posts

Core2Duo    72
Core2Duo

Tenker litt på hva man skal finne på i sommerferien.

Noen som har noen forslag/erfaringer?

Trenger ikke nødvendigvis være Norge rundt, men kanskje noe i den retningen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Er det familietur? Alenetur? Kompistur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Jeg hadde sinnsykt lyst til å kjøre Atlanterhavsveien før jeg møtte kona og fikk unge, men blir ikke helt det samme med kona i passasjersetet og guttungen bak.. :P

For min del hadde det værtfall blitt en fin tur. Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Kjør nedover Europa, innom en del av toppveiene du kjørte på topgear (stelvio passet etc)

Kanskje man får litt sol i samme slengen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mammut89    105
mammut89

Jeg stemmer også for alpene hvis budsjett og tid lar seg gjøre. Jeg har kjørt hauevis av kilometer med både bil og mc i Norge og kan si at en rundtur som involverer Strynefjellet, Hardangervidda, Trollstigen, Atlanterhavsveien, Geirangerfjorden osv ikke er å forakte. Særlig hvis det er sterk sol og klar himmel. Men så var det det da ....det har vært nesten umulig å få noen skikkelige soldager i Norge de siste åra.

Det å komme seg til Atlanterhavsvegen i seg selv kan være litt kjedelig rute, det involverer et par ferjer litt avhengig av hvilken retning du kommer fra og når du først har kommet deg til Molde har du ca 1 time med rett fram kjøring for å sette det på spissen: "kjøre over 13 bruer". Også den ene timen tilbake til Molde ( som i seg selv ikke er noen wow destinasjon ).

Også er det en ting til, Norge er forlatt i løpet av sommeren i de traktene så det å finne seg en pub/utested med skikkelig liv blir vanskelig. Nå vet ikke jeg hva du er ute etter , ren kjøring eller stoppe og ta masse bilder, eller stoppe og besøke serverdigheter og gå lange turer , folk er forskjellige så kanskje si litt om det også.

Kjører du til alpene opplever du nok mye nytt og det er jo et eldorado for både bil, mc og dessverre bobiler :) så det å finne seg en by med litt liv og ta noen øl og juge litt med folk kan være en morsom aktivitet når bilen er parkert.

en kort video når jeg kjøre i de traktene (Strynefjellet, Hardangervidda, Trollstigen, Atlanterhavsveien, Geirangerfjorden osv) noen år siden , var heldig med været

Endret av mammut89

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Core2Duo    72
Core2Duo

Er det familietur? Alenetur? Kompistur?

Får vel ha med dama hvertfall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Anbefaler heller og ta en tur nedover Europa :)

Har kjørt bla atlantershavs veien før her til lands og etter min mening er det veldig oppskrytt, og ikke minst kostbart både i alle bomveier, drivstoff you name it.

Mye mer for pengene med en Europa tur etter min mening da er er langt mer man kan se på og finne på nedover der, med mindre man MÅ se de norske fjorder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Core2Duo    72
Core2Duo

...Strynefjellet, Trollstigen, Geirangerfjorden...

Er en del i Ålesund på grunn av familie. Fikk samboeren til å ta toget til Åndalsnes i fjor, og da kjørte vi Trollstigen - Geiranger - Gamle Strynefjellsvegen på vei hjem, så dette har vi jo egentlig allerede sett, til og med skyfri himmel hele veien! :) Endret av Core2Duo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 035
rogersolmyr

Om du vil se Norge anbefaler jeg kystriksvegen fra Namsos til Bodø, ferge til Moskenes og kjøre Lofoten innover igjen. Fantastisk natur uansett vær og vind. Det var full storm når vi tok ferga, og det var helt klart en opplevelse man aldri glemmer.

Videre derfra vil avhenge av hvor god tid man har, men jeg kjørte videre til Alta, derfra over vidda til Kirkenes og sydover gjennom Sverige hjem igjen til Askim :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morrizon    15
Morrizon

Jeg kjørte Europa rundt i fjor, 4 uker, 11 land, 9000 km og mye gjennom gamle Øst-Europa og blant annet Transfagarasan-passet/veien i Romania som TopGear har kjørt....Rett og slett en helt fantastisk opplevelse. Landet overrasket stort i positiv retning det også. Ta gjerne kontakt om du lurer på noe !

M

Endret av Morrizon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig