Stian911

Zalo og kattesand

36 innlegg i emnet

Sorry alle dere som driver bilpleieprodukter og som stikker av med store deler av lønnen min- nå er det slutt!

Kom over denne artikkelen i Bergensavisen i dag:

http://www.ba.no/motormagasinet/article7129082.ece

Tydelig en som har god greie på bilhold og økonomi. Min siste bestilling på proffprodukter er dermed et faktum. Deilig!

Ha en fin dag:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmm, nei, ikke 1. april i dag heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja... Sikker på at hu DNB dama har for lite å gjøre i arbeidstida.. Og hun burde fokusere mer på å vaske hjemme :)

Heheh, dagens!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med "kattesand" fungerer sikkert ok, men resten var svada :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde egentlig nylig bestemt meg for å beholde bilforsikringen min hos den dama der, men nå ble jeg plutselig i tvil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skremmende..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være glitrende å ha motor- & drivverkforsikring der da. Holder vel med hvilken som helst olje da? Olivenolje kanskje?

Kan sikkert bruke spylervæske som kjølevæske også. Det fryser jo trosalt ikke så lett..

JØSS så dumme folk er. og det underbygger jo bare påstanden om at Norske journalister burde finne seg en annen jobb..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er nok at mange vil ta til seg disse tipsene... Hvorfor ikke spør de heller noen her inne om de kan komme med noen enkle tips som ikke koster skjorta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk. No blir det billig bilpleie fremover. Diesel, zalo og sandpapir..... Sorry BilNerden, no more money for you ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hendt jeg har dyppa papir i bensin og dratt over viskerne. Det funker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/webtv/--Hva-er-vel-bedre-enn-kattesand-og-tannpasta-7452573.html

Kattesand var ingen dum ide, men tannkrem på skitne lykter og sandpapir på vindusviskerne? For meg høres det ut som en snarvei til ripete lykteglass uten den beskyttende lakken de gjerne har, og en visker med "fjell og daler" i gummien.

Hva tror vi?

Diskutér. :P

Våtsliping og polering av lykter er 1000ganger værre for UV beskyttelsen enn tannkrem, tannkrem og gul jif har lenge vært "kjærringråd" mot sliten matt plast. Dog hadde det nok vært hakket lurere å tørke av lyktene med en fuktig klut eller litt papir før hun begynte med tannkremen.

Og det er nok flere her inne som har brukt/bruker sandpapir på viskerne for å få de til å holde noen mnd ekstra, men det er klart at det ikke er DCN standard (naturlig nok) på slike tips ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega prøvde forrige sommer å "polere" lyktene sine med tannkrem.

Fungerte faktisk helt greit. Fikk selfølgelig ikke bort alle riper, men lytene fikk litt friskere look og en nydelig mintlukt ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega prøvde forrige sommer å "polere" lyktene sine med tannkrem.

Fungerte faktisk helt greit. Fikk selfølgelig ikke bort alle riper, men lytene fikk litt friskere look og en nydelig mintlukt ;-)

Null hull også regner jeg med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null hull også regner jeg med :)

Jess faktisk 9 av 10 tannleger annbefaler det :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hendt jeg har dyppa papir i bensin og dratt over viskerne. Det funker :)

+113254 på den. Gjort mange ganger, funker hver gang. Dreper ruteforsegling. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av disse forslagene er sikkert helt ok om man er desperat og ikke har noe annet for hånden, men det er jo måten de viser fremgangsmåten på. Altså på skitten bil ute i friluft.

På filmen gnikker hun jo tannkrem med en svamp over skitne lykter og tørker såvidt av med dårlig papir. Flere riper? Ja takk. Videre tar hun grovt sandpapir og halvhjertet gnir på pusserne... SUKK!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe,den såg eg ikke ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive