Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Sorry alle dere som driver bilpleieprodukter og som stikker av med store deler av lønnen min- nå er det slutt!

Kom over denne artikkelen i Bergensavisen i dag:

http://www.ba.no/motormagasinet/article7129082.ece

Tydelig en som har god greie på bilhold og økonomi. Min siste bestilling på proffprodukter er dermed et faktum. Deilig!

Ha en fin dag:-)

Skrevet

Ja... Sikker på at hu DNB dama har for lite å gjøre i arbeidstida.. Og hun burde fokusere mer på å vaske hjemme :)

Heheh, dagens!

• DCN Poeng 1
alexanderst
Skrevet

Skremmende..

Skrevet

Må være glitrende å ha motor- & drivverkforsikring der da. Holder vel med hvilken som helst olje da? Olivenolje kanskje?

Kan sikkert bruke spylervæske som kjølevæske også. Det fryser jo trosalt ikke så lett..

JØSS så dumme folk er. og det underbygger jo bare påstanden om at Norske journalister burde finne seg en annen jobb..

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Meringdal
Skrevet

Det verste er nok at mange vil ta til seg disse tipsene... Hvorfor ikke spør de heller noen her inne om de kan komme med noen enkle tips som ikke koster skjorta?

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Har hendt jeg har dyppa papir i bensin og dratt over viskerne. Det funker :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

http://www.aftenposten.no/webtv/--Hva-er-vel-bedre-enn-kattesand-og-tannpasta-7452573.html

Kattesand var ingen dum ide, men tannkrem på skitne lykter og sandpapir på vindusviskerne? For meg høres det ut som en snarvei til ripete lykteglass uten den beskyttende lakken de gjerne har, og en visker med "fjell og daler" i gummien.

Hva tror vi?

Diskutér. :P

Våtsliping og polering av lykter er 1000ganger værre for UV beskyttelsen enn tannkrem, tannkrem og gul jif har lenge vært "kjærringråd" mot sliten matt plast. Dog hadde det nok vært hakket lurere å tørke av lyktene med en fuktig klut eller litt papir før hun begynte med tannkremen.

Og det er nok flere her inne som har brukt/bruker sandpapir på viskerne for å få de til å holde noen mnd ekstra, men det er klart at det ikke er DCN standard (naturlig nok) på slike tips ;)

johime(joakim)
Skrevet

En kollega prøvde forrige sommer å "polere" lyktene sine med tannkrem.

Fungerte faktisk helt greit. Fikk selfølgelig ikke bort alle riper, men lytene fikk litt friskere look og en nydelig mintlukt ;-)

johime(joakim)
Skrevet
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Har hendt jeg har dyppa papir i bensin og dratt over viskerne. Det funker :)

+113254 på den. Gjort mange ganger, funker hver gang. Dreper ruteforsegling. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Noen av disse forslagene er sikkert helt ok om man er desperat og ikke har noe annet for hånden, men det er jo måten de viser fremgangsmåten på. Altså på skitten bil ute i friluft.

På filmen gnikker hun jo tannkrem med en svamp over skitne lykter og tørker såvidt av med dårlig papir. Flere riper? Ja takk. Videre tar hun grovt sandpapir og halvhjertet gnir på pusserne... SUKK!

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Kattesand kan jeg ha litt troen på hvis det er snakk om å komme i gang på våt is, men jeg har noe lignende som er laget for formålet som jeg heller bruker :)

Men sånn on-topic ;) Hvis noen vil ha tips om GOD kattesand så husker jeg ikke helt navnet men de blå pappkassene på 10l (?) som selges i mange dyrebutikker er helt rå.

Finnes flere varianter fra samme merke, men "multiple cat" sto i kattedoen under en lekkasje fra vaskemaskinen min for noen år siden. Resultatet var et 2cm tykt beinhardt sementlokk, og under der var det knusktørt...

Om de egenskapene hjelper på glattisen vet jeg ikke :)

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Kattesand kan jeg ha litt troen på hvis det er snakk om å komme i gang på våt is, men jeg har noe lignende som er laget for formålet som jeg heller bruker :)

Men sånn on-topic ;) Hvis noen vil ha tips om GOD kattesand så husker jeg ikke helt navnet men de blå pappkassene på 10l (?) som selges i mange dyrebutikker er helt rå.

Finnes flere varianter fra samme merke, men "multiple cat" sto i kattedoen under en lekkasje fra vaskemaskinen min for noen år siden. Resultatet var et 2cm tykt beinhardt sementlokk, og under der var det knusktørt...

Om de egenskapene hjelper på glattisen vet jeg ikke :)

Everbreeze om jeg ikke husker feil. Koster deretter!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet (endret)

Everbreeze om jeg ikke husker feil. Koster deretter!

Tror det kan ha vært noe slikt ja :) Lenge siden jeg har hatt bruk for det nå.

Prisen er drøy men i forhold til billigprodukter fra dagligvarebutikker var det en helt annen verden. Omtrent ingen vond lukt da all fukt "forsteines" med en gang. Må tømme den for katteprodukter daglig såklart, ellers lukter alt.

Behagelig parfymert tydeligvis, filmet ene katten min da hun ble presentert for nyvasket toalett og ny sand:

Endret av hgnubel
Skrevet

lol. :P Morsomt med katter.

Litt off topic, men hvor får man kjøpt slik kattesand som "forsteiner" seg?

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår