Gå til innhold

SS rensemaskin VS foma mimo!

Recommended Posts

hgnubel
Skrevet

Dere med "SS maskinen" RG2000, noen som har sett på tilgjengeligheten av støvsugerposer og eventuelt filter for tørr-suging?

Kjøper selvsagt ikke en slik for å bruke den som støvsuger, men om jeg må reise et sted for å jobbe kan det noen ganger være greit å spare plass hvis mulig..

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har sett ekstra poser til den hos ChemicalGuys.eu, samt på diverse sider rundt på nettet. Den kalles også "Extra 2000" hos noen forhandlere.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

hgnubel
Skrevet

Jeg har sett ekstra poser til den hos ChemicalGuys.eu, samt på diverse sider rundt på nettet. Den kalles også "Extra 2000" hos noen forhandlere.

Godt å høre, men hvis noen har funnet poser som passer på f.eks Expert eller Elkjøp så hadde det vært helt topp :)
  • 3 months later...
Skrevet

Hei. Den maskinen som scandicshine selger, er det den samme som heter RG 2000 hos bilnerden ?:)

- Hobby Detailer

- Toyota Corolla 2000

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Skrevet

Takk for svar! Blir vel fort en sånn:)

- Hobby Detailer

- Toyota Corolla 2000

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Skrevet

Takk for svar! Blir vel fort en sånn:)

Absolutt verdt hver krone! :)

- Kenneth Melheim

Skrevet

Da var den bestillt, blir spennende å teste den ut:)

- Hobby Detailer

- Toyota Corolla 2000

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Gunnarmikal
Skrevet

Jeg sliter med at min leker når jeg skal sprute vann så leker den fra inni håndtaket, noen andre som sliter med det samme? Drypper ut endel når jeg trykker på knappen. Litt irriterende.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

• 3 months later...
Skrevet (endret)

Jeg sliter med at min leker når jeg skal sprute vann så leker den fra inni håndtaket, noen andre som sliter med det samme? Drypper ut endel når jeg trykker på knappen. Litt irriterende.

Det samme skjedde med min i dag og! Skulle rense en bil, men måtte stoppe midt i for den lekket mer og mer.

Den startet faktisk å lekke noen få dråper fra den var ny. I går skulle jeg åpne den for å se hvor problemet låg, dette endte med at den lekket enda mer. Og jeg har ikke brukt den mer enn på 1,5 bil... Jeg så fort hvor problemet var. Maskinen har elendige plastforbindelser som skal holde vannet under trykk, disse sitter veldig dårlig og det begynner å lekke. Etter en prøver å ta opp plastdelene i forbindelsene ender det med at man ikke får det skikkelig sammen igjen, og maskinen lekker enda mer. Skikkelig irritert og missfornøyd, makan til billig plast dritt på SS Rensemaskin 1450W...

Noen som vet om en skikkelig rensemaskin med metall i overgangene? Er uaktuelt å handle noe med lignende oppbygging som SS rensemaskinen, vil ha en rensemaskin som holder til mer en 1 bil før den lekker overalt og blir ødelagt.

Endret av Retr0
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Hva gir best suge effekt av MIMO og SS rensemaskinene?

Leser på spek og kan ikke se helt enkelt hvem som suger mest / best.

SS Rensemaskin

MIMO Rensemaskin

Ut ifra spek så er SS maskinen MYE sterkere i suge kapasitet?

SS Rensemaskin  
Varenavn/modell: Foma Mimo rensemaskin
- Støvsuge, rense og trekke opp vann.     
- Passer for stoff og hardt underlag    
- 7 bar pumpe press for effektiv rengjøring    
- Plast tank en 20 liter    
- Rengjøring-fluid-tank er 5 liter    
- Lagrings rom for tilbehør    
Tekniske data:    
- Power-uttak: 230 Volt/50Hz    
- Power: 1450 Watt   Antall motorer: 1x1200 stk./Watt
- Nominelt trykk: 170mbar    
- Arbeidspress: 7 Bar   Pumpetrykk (Bar): 2,0 bar
- Kapasitet: 20 liter   Skittenvannstank (Liter): 8,5 liter
- Kapasitet rengjøring-væske-tank: 5 liter   Rentvannstank (Liter): 4,5 liter
- Støvsuging effekt: 3,30 liter / sek   VS Pumpekapasitet 1,3 liter/min.
- Mål: 45 x 38,5 x 55cm   Dimensjoner (cm): 390x500 mm
- Vekt: 9.8KG    
- CE-godkjenning: TüVThis extractor er fullt utstyrt med følgende elementer:    
- Fleksibel slange dia: 36mm, lengde 1,5 meter   Sugeslangens lengde 2,0 m
- 2 x aluminium vacuumer utvidelser (belagt i skinnende svart)    
- Stor sjampo sprayer    
- Liten sjampo sprayer    
- Gulv-brikke    
- Mini vacuumer-brikke    
- Detail vacuumer-brikke    
- Skumfilteret    
- Støv-bag    
- 1 liter rengjøring-væske-konsentrat    
Skrevet

viss eg forstod mimo'ens ubruklige bruksanvisning, kan det stemme at "spyle" motoren kun kan stå på i 30 sekunder omgangen?

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

• 4 weeks later...
Skrevet

Er det fortsatt sånn at byggekvaliteten på SS er dårlig? Ser folk har klaget på noe lekkasje i håndtaket eller no? 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Den er ikke dårlig, men kunne likevel vært noe bedre :)

Min lekker litt i overgangene på slangekoblingene nær sugemunnstykket, så jeg må sjekke O-ringer etc ved neste korsvei og se om det er noe der som kan gjøres for å hindre vannsøl.

Jeg hadde likevel valgt en RG2000-maskin over Mimo igjen rett og slett fordi konstruksjonen er enklere, den har ikke problemer med flottøren, den har større tank for skittent vann og bruks- og monteringsanvisningen er faktisk mulig å forstå. Og den er billigere.

• 10 months later...
Skrevet

Nettopp bestilt en Foma Mimo. Gleder meg noe helt vilt :D

Tenkte å bruke CG Green Clean for det meste men hvis noen har noen tips til godt vaskemiddel og skumdemper tar jeg imot med åpne armer :)

Arild
Skrevet
1 minutt siden, IceBlitz skrev:

Nettopp bestilt en Foma Mimo. Gleder meg noe helt vilt :D

Tenkte å bruke CG Green Clean for det meste men hvis noen har noen tips til godt vaskemiddel og skumdemper tar jeg imot med åpne armer :)

Drit i skumdemper. Bruk kjemikaliene rett på det du skal rense og putt heller rent vann i maskina. Synes det er mye bedre. Dersom du putter kjemikalier rett i maskina må du likevel gå over med vann i maskina etterpå for å få ut kjemikaliene i tekstilene. Hvis du ikke går over med vann risikerer du at alt stivner og blir vemmelig rett og slett.

har hatt rensemaskin selv i 4-5 år og alltid gått over på denne måten med steinbra resultat.

sprayer inn setet med rensemiddel og går over med børste. Jeg kjøpte et par liter med cartec interiørrens som skal kan blandes ut alt fra 1:10 til 1:100. Brukes selv 1:20 og den biter godt i fingrene når jeg har fått det på hendene så den er sterk. 

Sikkert andre ting som er bedre men kjøpte nå den over disk her og er så drøy at jeg på 5 år enda ikke har brukt 2 liter konsentrat.

Etter jeg har sprayet inn setet og øatt det virke går jeg over med maskina helt til det bare er rent vann du ser i sugemunnstykket. Det kommer til å være kullsvart i begynnelsen.

når du gjør det på denne måten så slipper du skumdemper og du slipper å bruke kjemikalier i maskina også. I tillegg så sparer du deg for å måtte tømme ut ubrukte kjemikalier fra maskina for å bytte det ut med vann.

nå har jeg en eldre combivac selv men går ut fra at det blir samme greia som på min med egen vann/kjemikalietank

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Skumdemperen er for oppsamlingstanken for skyllevannet man suger opp fra tekstilene, ikke for kjemikaliene man sprayer på. Avhengig av hvilket rensemiddel man bruker, så dannes det mer eller mindre skum i oppsamlingstanken når man suger det opp, og da kan skumdemper være en god idé for å ikke få skum inn i motorhuset (det vil som regel føre til kortslutning og død maskin ganske raskt). Jeg tok livet av Foma PowerVAC 1150'en min på den måten.

• DCN Poeng 1

Arild
Skrevet (endret)

7 minutter siden, Christer skrev:

Skumdemperen er for oppsamlingstanken for skyllevannet man suger opp fra tekstilene, ikke for kjemikaliene man sprayer på. Avhengig av hvilket rensemiddel man bruker, så dannes det mer eller mindre skum i oppsamlingstanken når man suger det opp, og da kan skumdemper være en god idé for å ikke få skum inn i motorhuset (det vil som regel føre til kortslutning og død maskin ganske raskt). Jeg tok livet av Foma PowerVAC 1150'en min på den måten.

Aldri sett skum i min combivac med bare vann i... bare masse svart bedritent vann.

Har aldri brukt skumdemper i den og som sagt. Aldri sett antydning til skum og den er meget godt brukt.

men kan være den cartec saken jeg bruker ikke skummer da for jeg har aldri brukt noe annet i den.

mener det er denne jeg bruker men har den i 1 liter flasker

http://m.cartec.no/produkt/17525307/interior-cleaner

Endret av Arild
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har ikke prøvd akkurat den du linker til, men jeg har brukt både Surfex HD, Scholl SPAM, CG Green Clean, ValetPRO Interior APC og noen til for interiørrens og tepperens hjemme, og alle har skummet i varierende grad. Surfex var desidert verstingen, det var skumparty deluxe da jeg holdt på, så om man går for det som rensemiddel er skumdemper et must. Mye skumdemper.

Arild
Skrevet
1 minutt siden, Christer skrev:

Jeg har ikke prøvd akkurat den du linker til, men jeg har brukt både Surfex HD, Scholl SPAM, CG Green Clean, ValetPRO Interior APC og noen til for interiørrens og tepperens hjemme, og alle har skummet i varierende grad. Surfex var desidert verstingen, det var skumparty deluxe da jeg holdt på, så om man går for det som rensemiddel er skumdemper et must. Mye skumdemper.

Sikkert et knall tips det :) 

anbefaler å prøve den cartec saken så slipper du nok det problemet. Den er veldig god og veldig drøy men en literflaske holder i evigheter.

Dro den med selv fra bilxtra her en gang for jeg trengte noe raskt over disk men kommer til å kjøpe mer når jeg går tom.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår