Mr.G

Detailing av Tesla Model S

Hjelp! Har lest en del om detailing av Tesla. Skal hoppe på bølgen og få meg maskin til egen bil. Hva anbefaler dere til Rupes Bigfoot? Hvilket merke og pads trenger jeg til en myk klarlakk med små bruksriper i?

Til topcoating tenker jeg Gtechniq C1.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå metallic

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du det du trenger i Bigfoot 15 kitet :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har som Bernhard sier det du trenger i kitet. Men kjøp deg noen skikkelig gode og myke kluter. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Hvor er den beste/billigste plassen å kjøpe Bigfoot 15?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er medlem i Tocn.no så har du jo 10% hos bilnerden, vist ikke er du velkommen til å bli VIP-medlem her så får du rabatter på alle sammarbeidspartnerne her inne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tips. Når det kommer til selve jobben kjenner jeg at det vrir seg litt i magen ved tanken på å bruke clay på denne lakken, er det virkelig nødvendig på en 5 uker gammel bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ofte litt i lakken, så greit å ta en runde,. Sitt inne i varm garasje og ha varmt vann i bøtte du knar clayen i. Merker får du nok litt av, men skal du over med maskin etterpå rydder du bra opp mht merkene.

Ta gjerne fingertest på ren bil, kjenner du nupper, så er det clay :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tips. Når det kommer til selve jobben kjenner jeg at det vrir seg litt i magen ved tanken på å bruke clay på denne lakken, er det virkelig nødvendig på en 5 uker gammel bil?

OM det er nødvendig vet man ikke før man har prøvd. En clay vil sannsynligvis fange opp en del møkk, som du helst ikke vil ha i poleringsputen når maskinen danser bortover lakken. Husk at bilen har reist langt. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klay er fantastisk og ofte nødvendig. Helt ufarlig, bare pass på at du har fukt på panelet før klay får være borti. ALLTID fukt når klay er i nærheten av lakk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive