Gå til innhold

Recommended Posts

jonespen90
Skrevet

Jobber som snekker så kan komme med litt råd og tips.

Det er ikke "låv" og sett plater bak Gips, det blir for store flater i bevegelse og sparkelkjøten sprekker. Man skal egentlig legge løse plater mellom stedere, dette er veldig tungvindt måte og er mye jobb. Det finnes egene beslag for dette fra norgips.

Det vi pleier og gjøre på jobben (vis kuden vill ha noe bak) er og legge inn spiker slag der det gjelder.

Men en annen ting som går er og skru 15x145 rupanel "på vranga" så du får den rue siden ut. Da vill den bue ut på midte, så setter du 1 stk 42mm Gips skure midt i borde, da blir det helt slett og det er bare og skru gips rett på. sa slipper du også og tenke på at du må treffe rett på stendere med 120cm osv. på plateskjøten og du vil få masse fint og skru fast ting i . Du kan jo også bare ta den eller de veggen du hvet du skal henge ting på.

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Skrevet

Okei takk for godt svar:) det jeg egentlig er usikker på et om jeg i det hele tatt skal ha noe på vegen. Har egne boder med hyller i. Å i garasjen det er snakk om har jeg egentlig bare tenkt og ha stålskapet med bilpleie i. Men til et senere tilfelle der jeg kanskje kommer til og henge opp no. Litt vanskelig og tenke framover:/

jonespen90
Skrevet

Tenk alltid at du skal henge noe der det har jeg lært. Mye letter og legge noe bak nå en etter plater er montert osv.

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Til det har man leca plugger!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Har det stått noe sted hvilket Heydi produkt dere mener, de har jo en hel mengde forskjellige saker og ting? :)

Som alle andre anbefaler jeg også at du ser litt i glasskula og legger inn spikerslag mellom stendere der du tror du kanskje vil henge opp noe. Tar så utrolig lite tid å gjøre, til og med selv om du henger opp en drøss, og kan spare deg mye stress senere.

Skrevet

Har det stått noe sted hvilket Heydi produkt dere mener, de har jo en hel mengde forskjellige saker og ting? :)

Som alle andre anbefaler jeg også at du ser litt i glasskula og legger inn spikerslag mellom stendere der du tror du kanskje vil henge opp noe. Tar så utrolig lite tid å gjøre, til og med selv om du henger opp en drøss, og kan spare deg mye stress senere.

Polishduden la hey'di i sin garasje. 6x12 garasjetråden. Det trakk visst ikke så galt gjennom etterpå. Du kan jo høre med han om han vil anbefale det.

Det skal visst være vanntett etter to strøk.

http://heydi.no/produkt.asp?vdaid=8

Her er linken til produktet polishduden brukte, med slemming som bruksmåte.

Klipp og lim fra nettsiden:

Bruksmåte - Slemming

Hey'di Hvit blandes med vann til velling - ca. 3 liter vann til 10 kilo. Hey'di Hvit påføres muren med gresskost i ett eller flere strøk. Neste strøk påføres når foregående er avbundet, neste dag eller senere. Blandingen skal være lett å stryke, men skal ikke renne. Unngå å stryke Hey'di Hvit på varm mur eller i sterkt solskinn. To strøk gir vanntett overflate.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår