Bjarte92

Gips

32 innlegg i emnet

Hei å gokveld godtfolk. Driver og isolerer garasjen min på rundt 5x8m og lurer litt på hva jeg skal ha på vegger. Så ser litt på gips plater fra byggmax. Hva mener dere? Prøver å ikke bruke for mye penger på den. Da blir frua ugrei;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp isolert garasjen min. Brukte selv gips. Hadde sponplater først for å spikerslag.

Jeg valgte gips primært fordi garasjen står tett inntil huset. Av brannsikkerhetsmessige hensyn er det da påkrevd å ha gips.

Ble ganske fint, selv om det er jobb med sparkling og maling. Jeg måtte sparkle skjøter etc 3 omganger for å få det 100%.

Dersom du ikke MÅ ha gips hadde jeg vurdert panel i tre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ferdigmalte plater? Får dei for 99kr.. Gips koster vel 60-70kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Nei, må ikke ha gips men tenkte bare billig;) men går det greit å ha gips rett på stendere? Gjør ikke no om det er litt jobb med sparkling osv:) da kan jeg glede meg til det blir ferdig;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Nei, må ikke ha gips men tenkte bare billig;) men går det greit å ha gips rett på stendere? Gjør ikke no om det er litt jobb med sparkling osv:) da kan jeg glede meg til det blir ferdig;)

Ja vurderer det selv. Så lenge det er 60cm imellom så går det fint. Eller så kan du evnt sette opp en lekt imellom stenderne hvis du skal henge noe tungt på veggen for litt ekstra forsikring :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 60 imellom stendere. Så da er det å prøve å henge ting i stendere om det skal henges opp no;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det går fint å feste gips rett på stenderne. Bruk gipsskruer.

Jeg synes gips gir et meget rent og fint inntrykk når ferdig.

Endret av Stian911
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes gips ser fint ut jeg og. Om det er litt jobb gjør ingenting:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes gips ser fint ut jeg og. Om det er litt jobb gjør ingenting:)

Go for it!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste minuset med gips i garasje er når du skal henge opp redskaper, hyller osv. Er begrenset hva gipsplugger klarer holde over tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidligere så lønner det seg å legge en lekt mellom stenderne der man ser for seg at en hylle evnt skal festes i fremtiden så er det gjort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer:) ikke dumt :) skal se Ann litt i mårra Åssen jeg skal gjøre det videre:) hva burde jeg gjøre på en lecamur som trekker litt? Burde jeg fore ut og legga gips? Føler da att rommet blir bare mindre og mindre;/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer:) ikke dumt :) skal se Ann litt i mårra Åssen jeg skal gjøre det videre:) hva burde jeg gjøre på en lecamur som trekker litt? Burde jeg fore ut og legga gips? Føler da att rommet blir bare mindre og mindre;/

Flislegg den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Muligheter;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er tilsig av fuktighet på andre siden så vil vel det bli vanskelig å fliselegge? Sleng på litt sparkel, eller mal den med murmaling(husker ikke helt hva det heter. Polishduden her inne gjorde det på alle veggene i garasjen sin)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polishduden la hey'di i sin garasje. 6x12 garasjetråden. Det trakk visst ikke så galt gjennom etterpå. Du kan jo høre med han om han vil anbefale det.

Det skal visst være vanntett etter to strøk.

http://heydi.no/produkt.asp?vdaid=8

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trekker litt igjennom selve muren. Men om man pusset den å maler den med no murmaling som heydi, da blir vel trekken mindre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk på at gips ikke tåler særlig mye. Får lett store merker i veggen hvis du dunker borti. Er selv tømrer/snekker og kan ikke fordra gips. Eneste fordel er at den er brannsikker. Hvis det er noenlunde tørt u garasjen kan du bruke feks smartpanel. Ellers er jo vanlig panel et alternativ. Alle disse går rett på stenderne. Kan være lurt å legge inn spikerslag steder du vet du skal henge tunge ting. Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive