Stormyrbakken

Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro Oscillerende

Blitt tipset om at dette kan være en grei maskin å starte med da jeg er en fersking innen faget.

Usikker på om jeg skal kjøpe maskin nå, eller spare litt til å gå rett på en flex 3401 senere.

Anbefalinger og synspunkter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynte med den og synes den er veldig bra. Men Flex DA er også en veldig bra maskin som korrigerer fortere enn Kestrel. Det som er litt dumt er pris forskjellen på disse to. Jeg kan trygt anbefale begge to :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gjøre det enda vanskeligere kan jeg anbefale begge to, men også Rupes LHR15ES. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. kommer an på lommeboka da egentelig bare..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer enn lommeboka.

Behov? Skal du korrigere mye og "sliten" lakk, vil en Kestrel kanskje komme til kort i forhold til tidsbruk.

FlexDA er en knallmaskin, men den er ikke like glad i all type lakk (typisk halvmyk Ford-Lakk).

Personlig (har alle/rebrand av Kestrel) så syntes jeg Rupes LHR15 er en knallfin allround-maskin.

Korrigerer godt, er "mild" når den må og "hard" hvis den får lov :)

Prisen er ankerpunktet.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En veit jo ikke helt hva behovet fremover blir. Tenker at det er greit å tenke litt fremover, slik at jeg ikke kjøper en rimlig maskin i dag og må ha en Flex eller Rupes i morgen.

Behovet er å kunne få bra resultater på VAG biler, da det er de som gjelder. Middels hard lakk eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig har VW hard lakk.

Da er kanskje en Rupes eller FlexDA tingen.

Selv brukte jeg en Rupes LHR15 på en liten VW Polo for en stund tilbake med godt resultat.

Denne "alt i ett pakken" er jo forsåvidt ganske billig akkurat nå :)

http://alienautospa.no/produkt/da-maskiner/rupes-bigfoot-lhr-15es-oscillerende-deluxe-kit

En FlexDA koster jo 4200,- +/- også trenger du pads og polish i tillegg.

Endret av erikstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bigfoot/Flex er de beste allroundmaskinene, og tar defekter/riper nesten som en roterende. Das6-pro er også en meget god maskin med sterk motor, mindre vibrasjoner enn meguiars sin maskin.

Bigfoot er en drøm å bruke, den har så å si null vibrasjoner og er meget god å bruke/holde.

Flex (etter min mening) må man venne seg litt mer til, ettersom den har tvungen rotasjon mot klokken. Dette gjør at den krever noe mer teknikk/kraft. Men også meget god i bruk..

Etter at jeg begynte å bruke Rupes, er det nesten blitt en vane å ta til bigfoot, om det ikke er en jobb som krever Makitaen. Men det er ikke ofte. Bruker også bigfoot 75 luft, til midre flater.

Når det er sagt, kan man få meget gode resultater med f.eks Das6-pro med meguiars microfibersytem. (polish/pads) Og skal du polere noen få biler i året, ville jeg absolutt sjekket ut den komboen.

Uansett hvilken maskin du velger, kan det være lurt å følge med litt på forumet etter gode tilbud fra forhandlere.

Lykke til med valget:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gjøre det enda vanskeligere kan jeg anbefale begge to, men også Rupes LHR15ES. :P

Eller 21ES med 15 bakplate:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt. ;) Lurer også på å handle DAS-6. Polerer kanskje 2-3 biler i året slik som det er nå. Bør vel være en god maskin da? Sikkert mye bedre enn min 300w Bosch eksentersliper. :P Grei pris og. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for Kestrell til å begynne med,kjøpte meg Krauss 500 selv som begynner maskin og bruker den fremdeles.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hele kommer ned til hvor mye du har tenkt å korrigere.

Har du kun tenkt å ta din egen bil et par ganger i året, vil jeg anbefale deg å kjøpe krauss 900w.

Denne korrigerer veldig bra, og vil etter min mening være alt du trenger til eget bruk.

Ja du må nok bruke litt mer tid pr gang kontra en rupes eller flex, men jeg mener at du kan oppnå samme resultat likeså, såframt du bruker nok tid.

Jeg brukte denne i et par år selv, både på egne biler og andres og var veldig fornøyd, eneste jeg har å utsette er at den vibrerer en god del kontra de dyrere maskinene.

jeg gikk selv til innkjøpes av en Rupes 15 nå, men dette er mest pga andres biler jeg polerer, hadde jeg bare tatt mine egne biler hadde krauss maskina holdt lenge

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive