Gå til innhold
Meringdal

Tror dere dette er mulig å fikse?

Recommended Posts

Meringdal    2 080
Meringdal

Bildet er hentet fra en gruppe på facebook, hvor eier av bilen er veldig frustrert over en hendelse.

Jeg lurer derfor på om det er noen som tror at dette er mulig å fikse med eventuell våtslip og korrigering? Det er i overgangen mellom aluminiumspanser og plastfanger

1509848_10152199418360086_451658299_n.jp

Det ble kastet ett egg mot bilen i fart.

Tror dere det er mulig å få det bort med f.eks p2000 - p2500 og p3000, deretter korrigering? Eller er lakkering eneste mulighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 598
Audi S8

Var ikke så enkelt å se på bildet, men klart sikkert vert et forsøk, sikkert ikke den enkleste plassen om det er dype riper, men ser også ut som den trenger en runde med polering resten også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Uansett, så ville jeg gitt det ett forsøk med våtslip og polering. Det kan jo hende det går, og om det gjør det så er det bedre enn å lakkere. Jeg ville gjort det i den rekkefølgen hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Ja var det jeg også tenkte :-) i tilfelle.. Noen i trondheim som kunne tenkt seg å sett på dette? Det er en tesla (selvfølgelig) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Med lite forbehold om at bildet lyver:

Kan se ut som lakken er sprukket i sirkler rundt skadestedet, i så fall er det ikke alt for mye å hente med polering, for klarlakken er sprukket helt ned til fargen, kanskje helt gjennom all lakk.

Endret av Magne/Otta Detailing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mammut89    105
mammut89

det ser litt sånn ut for meg. ser ut som plast delen som er mykere har blitt trykt inn mer enn den andre delen. men det blir jo sikkert litt bedre uansett. men jeg har ikke trua på at den går helt vekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg synes det (som Magne nevner) ser ut som at lakken er sprukket, og setter mine penger på at dette blir max 10% bedre etter våtslip og polish, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Ser ikke helt lovende ut. Jeg kan godt ta en titt på det Meringdal. Evt så er jo wanvik/cotte78/lysholm/Gjevik1 også i trondheim. Kanskje greit for kunden om en av oss ser på det før bilen blir tatt til lakkering unødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Åja, hvis den er sprukket så kan det jo blitt litt vanskelig å fikse. Trodde kanskje det var egget som hadde stivnet og var vanskelig å få av jeg, siden det var det som hadde blitt kastet. Har jo hørt at egg kan være kinkig å få av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GENEXXA    27
GENEXXA

Har selv prøvd og polere krakkelert lakk. Og det ble igrunn null forskjell annet enn vaskemaskin ripene ble borte rundt området.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Gjorde ett egg den skaden der? Huffda, det var jo voldsomt. Ser ut som det er lakkering som er utveien her, sprukken lakk er ikke noe særlig å polere/våtslipe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Legge nedi basefarge med sprøyte hehe. Så klarlakk før våtsliping. Jeg kan ikke mye sånt, men siden den alikevel burde lakkes så er det lov å prøve og kanskje feile :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Eier antyder at lakken er sprukket ja. Jeg har ikke vært borti noe lignende før! Er det vits å la noen se på det eller er lakkboksen neste steg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Man kan alltids forsøke, men jeg har ikke store forhåpninger annet enn at det må lakkeres.. Dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Takk for alle svar, dersom du har tid, Vårhus, så er han interessert i at du kunne sett på det! Eller noen andre fra trdheimsområdet :-) kanskje får du deg en prøvetur også! :-)

Pm meg om noen er interessert så får du info :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lysholm    431
Lysholm

Dette ser ut som en jobb for en lakkerer. Støtter de som har kommet med innspill om at det ser ut som sprukket lakk. Var det første jeg tenkte da jeg så bilde.

Jeg kjenner ikke lakkdybden på Tesla, men er de som andre Amcars så har de vel ikke tatt i på lakkmengden. Skal være veldig forsiktig med å slipe så nærme/på kanten. En ting er våtslipingen, men det skal jo poleres opp igjen. Stor fare for å gå igjennom på dette caset. I tillegg er vel fangeren i plast..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 241
DavidRS

Dette ser ut som en jobb for en lakkerer. Støtter de som har kommet med innspill om at det ser ut som sprukket lakk. Var det første jeg tenkte da jeg så bilde.

Jeg kjenner ikke lakkdybden på Tesla, men er de som andre Amcars så har de vel ikke tatt i på lakkmengden. Skal være veldig forsiktig med å slipe så nærme/på kanten. En ting er våtslipingen, men det skal jo poleres opp igjen. Stor fare for å gå igjennom på dette caset. I tillegg er vel fangeren i plast..

Henger meg på den. Det er farlig nærme kanten, så er fort gjort at det går dårlig dette her. Jeg ville ikke tatt på meg et slikt oppdrag om kunden ikke var 100% inneforstått med at det kan gå dårlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Jeg ville prøvd ihvertfall, for det kunne jo vært interessant om noen fikk fikset det uten å lakkere! Siden dette uansett kanskje må lakkes om allikevel, så er det jo lite å tape på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Siden dette uansett kanskje må lakkes om allikevel, så er det jo lite å tape på det.

Så lenge den som evt. skal prøve å fikse det ikke tar betalt hvis det ikke blir bra, har eieren lite å tape på å prøve ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig