hogstad

Reise til sommern - Noe spennende?

Hei!

Meg og en kamerat sitter å prater om å finne på noe tøft til sommern. Har lyst til noe litt annet enn å stikke til Ayia Napa og bli dritings. Snakker litt om roadtrip, men HVOR!?..

Vi hadde planer om Modball, men ble litt sånn i siste liten nå mtp påmelding og betaling osv, så da ser det ut som det utgår.

Vi har snakket om å innom Stelviopasset, eller å bare ta den helt ut og kjøre helt ned til Gibraltar og ta ferga over til Marokko, så vi kan si vi har kjørt bil til Afrika.

Tidsmessig så Juni/Juli-ish ..

Noen som har noen spennende forslag? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil helt klar anbefale å svinge innom Nürburgring på turen. Reiser selv ned i mai (blir 7. året på rad) å kombinerer det med en banedag på SPA. Har tenkt i flere år, å få tatt turen over stelvio, og så kjøre fra italia, vi monaco, og til rivieraen. Har tidligere vært i monaco og nice, men da fløy vi ned. Har forresten blitt anbefalt å ikke kjøre stelvio i helgene, pga det da blir for det meste køkjøring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nürburgring har jeg vært en ukes tid på før, og har ikke noe biler som er så veldig aktuelle og dra med utpå der nå desverre :( .. Men takk for forslag :) Bare ved å se på kartet så ser jeg jo at man er i nærheten av mye fint hvis man først SKAL innom Stelviopasset ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og fattern kjørte til Paris i sommer. Kjørte via Sverige og over brua, og tok ferge fra Danmark til Puttgarden i Tyskland og kjørte til Berlin. Deretter gikk turen til Stuggart og videre til Paris. Hjem fra Paris kjørte vi gjennom Nederland og Belgia. Innom Brussel og Amsterdam også. Endte opp med mange Hard Rock Cafe skjorter. En tur som anbefales :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvidet horisonten litt og fant ut at Miami også er et alternativ .. Ser man kommer seg på Miami Beach i 15 netter på et helt average hotell, for 10-12.000 pr pers inkl. fly .. Noen andre som har vært her da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvidet horisonten litt og fant ut at Miami også er et alternativ .. Ser man kommer seg på Miami Beach i 15 netter på et helt average hotell, for 10-12.000 pr pers inkl. fly .. Noen andre som har vært her da?

Var i Orlando forrige sommer, og det kan også anbefales. Sånn værmessig var det helt topp for min del, da jeg liker det varmt og fuktigt. Miami har jeg hørt masse bra om også.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og noen kamerater hadde alle planer klare til roadtrip i usas vestkyst. Highway 1 fra SF til los angeles, og videre til las vegas. Helikoptertur og bilkjøring på bane med superbiler for å nevne noe. Ble ikke noe av da vi begge kjøpte leiligheter, og ikke alt som rekker til som studenter desverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amsterdam og blåse bort alle pengene på magic brownies og Red Light er vel mer i din gate snuppa?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat som kjørte fra New York og ned til Miami. Kongetur sa han, været var som i syden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amsterdam og blåse bort alle pengene på magic brownies og Red Light er vel mer i din gate snuppa?

Det har allerede blitt foreslått når jeg spurte på Facebook :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nürburgring har jeg vært en ukes tid på før, og har ikke noe biler som er så veldig aktuelle og dra med utpå der nå desverre :( .. Men takk for forslag :) Bare ved å se på kartet så ser jeg jo at man er i nærheten av mye fint hvis man først SKAL innom Stelviopasset ..

Trenger ikke bil med stor motor på ringen, der ligger det mere på føreren. Jeg har kjørt både BMW 118d, 320i, og M3 på ringen, å alle var like morro. Skilte ikke mere en 1 min på runden på 320 og M3 (170 vs 321hk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en runde med Sabine Schmitz i en varebil :D (ref topgear). Om du ikke har sett det så gå umiddelbart inn på Youtube!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bil med stor motor på ringen, der ligger det mere på føreren. Jeg har kjørt både BMW 118d, 320i, og M3 på ringen, å alle var like morro. Skilte ikke mere en 1 min på runden på 320 og M3 (170 vs 321hk)

At man ikke trenger bil med stor motor på Nurburgring viser jo Sabine når hu kjører fra R-sykler og Porsche 911 GT3 i en Ford Transit i den ene Top Gear-episoden. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At man ikke trenger bil med stor motor på Nurburgring viser jo Sabine når hu kjører fra R-sykler og Porsche 911 GT3 i en Ford Transit i den ene Top Gear-episoden. :P

Stemmer det, du trenger en dyktig sjåfør, og ha respekt for banen. Akkurat det med MC, så kjører ikke disse fort på ringen, jeg vil tippe at maks 5% av syklene der nede tar ut hele potensialet. Jeg har mellom 80-100 runder på ringen til nå, men føler meg fremdeles ikke trygg på banen, trenger nok 100 runder til, og helst med mere kontinuerlig kjøring for å pushe enda mere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og noen kamerater hadde alle planer klare til roadtrip i usas vestkyst. Highway 1 fra SF til los angeles, og videre til las vegas. Helikoptertur og bilkjøring på bane med superbiler for å nevne noe. Ble ikke noe av da vi begge kjøpte leiligheter, og ikke alt som rekker til som studenter desverre.

Kjørte rundt her forrige sommer vi også. Las Vegas er virkelig noe å oppleve. LA også.. Route 66 hadde også stor sjarm. SF var ikke noe for oss.. Surt og blåsete. Bodde også midt i sentrum, som var overfyllt av uteliggere og narkomane..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte der så kjørte jeg E30'n til Yngvejos som var her inne før. E30 med 2.7 Hartge og med bedre understell og bremser.. Var helt rå opplevelse det :) Men nå har jeg en E39 530D med GM automatkasse, og kompisen min har en E61 525D som han ikke har alt for lyst til å dra med ut på bane, så det faller liksom litt ut.. Men ja, har fått litt ringfeber, og har VELDIG lyst å dra tilbake en dag :) Kanskje når E30'n min blir ferdig :)

Fant ut at en annen kamerat skal være en god stund i Fort Lauderdale rundt den tiden hvor vi kikker etter å dra.. Så ikke umulig det blir enten Miami eller Orlando :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kjøre til Toscana og bo på vingård og være med på bryllup. På vei hjem blir det overnatting i Modena og en tur til Maranello. Litt å se på for en bilinteressert i det område. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut reiseruten til Gamball 7000 da :) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er selv glad i Road trips og har hatt noen etterhvert. Har hatt direkte Norge til Barcelona, men da var det mest for å komme seg ned.

Har også kjørt kosestund ned til Paris for et par år siden, det kan anbefales, og da naturligvis en tur innom ringen, både opp og ned. ;)

Har hatt to turer rundtom i USA og. Første gangen på vestkysten, altså San F. rundtom Las Vegas og til L.A.

Forrige sommer kjørte jeg fra New York, innom Washington, ned til Orlando, via Miami og helt ned til Key West. Dette kan anbefales!

I fjor ble det en rundtur rundt om i Kenya faktisk. Noe andeledes, men absolutt til å anbefale!

I år igjen lurer vi på om dt skal bli enda en tur over til USA for å få kjørt litt mer bil. :)

Endret av Kenneth_GM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive