esselt

"Klargjøre" ny BMW i3 (Trondheim)

22 innlegg i emnet

Vi har bestilt en BMW i3 som skal leveres i februar/mars, alt etter når klargjøring er ferdig.

Slik jeg har forstått det er det ikke bestandig ønskelig å la de klargjøre bilen, men heller la noen som faktisk kan sakene sine ta denne jobben. Hvis dette faktisk stemmer må jeg få ut fingeren å si ifra til selger så snart som mulig. Da er jo en mulighet for at bilen kanskje blir levert tidligere. :D

Lurer derfor på om det er noen som har lyst å være tidlig ute med å få jobbet på en slik?

Litt vanskelig å legge inn bilder av en bil vi ikke har fått tak i, men fargen heter Solar Orange og skal se nogenlunde slik ut;

design.jpg

(Bilde stjålet rått og brutalt fra BMWs egne sider)

Siden jeg er ganske ny på feltet er jeg åpen for forslag til hva som burde gjøres under denne klargjøringen, og ønsker tips og råd for å holde bilen i stand framover. Det viktigste er at bilen skal være enkel å vedlikeholde da dette blir vår eneste bil som er i daglig bruk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Sender deg en PM.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysholm, du har med å lage show n shine på denne... :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysholm, du har med å lage show n shine på denne... :P

X2 på den! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Show og shine er obligatorisk. Jeg får maken i slutten av mars, og har fått notert med store bokstaver på kontrakten at jeg vil klargjøre bilen utvendig selv.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde lite kunnskap om denne bilen her, men no har eg lest litt rundt, å må si dere har noe å glede dere til ser eg :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis eier bestemmer seg for at vi skal ta bilen så tar jeg den sammen Christian. I såfall lover vi S&S

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler jeg må fortelle litt hva som har skjedd siden sist.

Jeg har fått et meget fristende tilbud fra Lysholm, som jeg desverre har takket nei til da Lysholm ikke driver med dette som en næringsvirksomhet. Dette har vel egentlig ikke så mye å si for det faktiske arbeidet, men har litt å si for meg som kunde i tilfelle noe skulle skje. Dette er noe jeg skulle presisert i min første post, og må beklage hvis det skaper eller har skapt unødvendige forventninger. Vil presisere at det jeg har sett fra Lysholm i aller høyeste grad er top notch, og det er ikke evnene det står på! :-)

Derfor står jeg fortsatt igjen med en bil jeg gjerne ønsker at skal få kjærlig og god behandling fra start. Så hvis noen fortsatt har lyst til å være noen av de første til å jobbe med denne bilen er det fortsatt en mulighet. ;-) Må også si jeg har lyst å se en S&S på denne, selv om jeg sikkert er vel partisk i denne sammenhengen...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg heller levert bilen til Lysholm enn å levere den til noen som driver med dette på samlebånd :-)

De eneste jeg kan komme på i området når deg som driver med dette på fulltid uten å kjøre samlebånd er Scandicshine i sprit og lottobygda Verdal :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg heller levert bilen til Lysholm enn å levere den til noen som driver med dette på samlebånd :-)

De eneste jeg kan komme på i området når deg som driver med dette på fulltid uten å kjøre samlebånd er Scandicshine i sprit og lottobygda Verdal :-)

x3

Endret av Johansen
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert greit å ikke starte en diskusjon på personlige preferanser hva gjelder bil Johansen.

Smaken er som baken..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sikker på at Lysholm ville ordne opp det som eventuelt også skulle skje, OM noe skulle skje. Det er for det meste veldig trygt å levere bil til folk her inne. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det.

Endret av Johansen
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er bra nøyaktig 10 mil fra Sulland i Tr.heim til Scandicshine. På en skikkelig vinterdag kan det være bra akkurat hva rekkevidden er på denne bilen.. :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg heller levert bilen til Lysholm enn å levere den til noen som driver med dette på samlebånd :-)

De eneste jeg kan komme på i området når deg som driver med dette på fulltid uten å kjøre samlebånd er Scandicshine i sprit og lottobygda Verdal :-)

Jeg og velger heller å levere bilen til Lysholm enn noen som driver med samlebånd. Er jo tross alt litt av grunnlaget for at jeg har kommet til akkurat dette forumet å sendt inn en forespørsel.

Takk for tips om ScandicShine, viste ikke at de holdt til i "nærheten". :-)

Jeg er sikker på at Lysholm ville ordne opp det som eventuelt også skulle skje, OM noe skulle skje. Det er for det meste veldig trygt å levere bil til folk her inne. :)

Dette har jeg egentlig ikke noen tvil på, de som er her på forumet virker meget ryddige og proffe. Når det er sagt er det første gang jeg bestiller helt ny bil, som jeg har ventet (venter) på rundt 1 år, samtidig som jeg ikke er alene om å kjøpe bil. Hvis det hadde vært min forrige bil hadde jeg ikke hatt noe problem med dette. :-)

Husk at det er bra nøyaktig 10 mil fra Sulland i Tr.heim til Scandicshine. På en skikkelig vinterdag kan det være bra akkurat hva rekkevidden er på denne bilen.. :P

Hadde jo vært en fin første test det. ;-) Jeg er likevell ikke heeeeelt sikker på om den klarer 10 mil på vinteren i flerfoldige minus. En smulie kjipt å stoppe midt mellom Levanger og Verdal, er jo ikke en dritt imellom der. :-P

Når det gjelder beskyttelse har jeg sett en del av Tesla-ene her inne har fått Gtechniq C1+EXO, er dette noe som anbefales på i3? Ønsker jo å ha en beskyttelse som varer og er enkel å vedlikeholde selv.

P.S. Er farlig å lese på dette forumet, bilnerden.no handlelista mi begynner å nærme seg 2,5k... <_<

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å la denne tråden dø ut, men siden "kunden" selv ønsker å holde liv i sin forespørsel, så føler jeg ansvar for å klargjøre et viktig moment som jeg tror vi også bør være tydeligere på alle sammen.

Som jeg har besvart kunden, blant en mengde andre spørsmål, så har vi full forståelse for at han ønsker trygghet, og at det selvfølgelig er helt greit at han ønsker å benytte et bilpleiefirma.

Det vi også har poengtert, uten at vi har prøvd å få kunden til å velge oss, er at forbrukertryggheten ved å velge privat detailing vs eksempelvis en detailer med enkelmannsforetak er så og si det samme. Forskjellen enk foretak vs privat er som regel at enk foretak er opprettet pga man overgår grensene for hva som kan regnes som hobby. Både privat og enk foretak er begge privatrettslig ansvarlig, men man kan selvfølgelig klage inn et enk foretak til forliksrådet. Dette gir ingen videre trygghet.

Et annet aspekt er at tilnærmet ingen, om noen, som driver bilpleie (også tradisjonelle bilpleiefirma) har profesjonsansvarsforsikringer som dekker skader på kundebiler. Som regel har de generell ansvarsforsikring som ikke dekker "tabber" på en bil. Summa summarium så ender man på redelighet og ordentlighet hos de som jobber hos eller driver selskapet. Det er i grunnen det samme som privat. Folk er folk.

Vi har selvfølgelig vært 100% tydelige på at vi ordner opp dersom vi skulle påføre en annen manns eiendom noe skade.

Med bakgrunn i ovennevnte så tror jeg at en forespørsel om klargjøring av bil for akkurat denne kunden er gjort på feil plass (DCN) og at han heller bør søke på Gulesider.no etter et firma som kan ta jobben. Jeg vil derfor heller anbefale at kunden ringer eksempelvis Renbil AS, Scandicshine eller søker på Gulesider.no for å finne en som kan klargjøre hans bil.

Endret av Lysholm
7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skrevet en side som kunder må signere hvis de ønsker at jeg skal ta motorvask. Dette så jeg ikke skal ha noe ansvar hvis det oppstår problemer i ettertid. Hadde Lysholm skrevet under på at han vil dekke skader han evt. skulle lage, så er det nesten like trygt som å levere bilen til 'Alibaba kebab og hjulskift" for å få polert den der. Alle vet jo hvor sære butikker og verksteder kan være "du kan ikke bevise at vi har laget denne skaden, den var der da vi fikk bilen/varen. Er man overnervøs for at man kan få skader, så hvorfor ikke bare legge en voks? På en annen side så skjønner jeg at trådstarter er redd for bilen sin generelt, det er jeg også ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å la denne tråden dø ut, men siden "kunden" selv ønsker å holde liv i sin forespørsel, så føler jeg ansvar for å klargjøre et viktig moment som jeg tror vi også bør være tydeligere på alle sammen.

Som jeg har besvart kunden, blant en mengde andre spørsmål, så har vi full forståelse for at han ønsker trygghet, og at det selvfølgelig er helt greit at han ønsker å benytte et bilpleiefirma.

Det vi også har poengtert, uten at vi har prøvd å få kunden til å velge oss, er at forbrukertryggheten ved å velge privat detailing vs eksempelvis en detailer med enkelmannsforetak er så og si det samme. Forskjellen enk foretak vs privat er som regel at enk foretak er opprettet pga man overgår grensene for hva som kan regnes som hobby. Både privat og enk foretak er begge privatrettslig ansvarlig, men man kan selvfølgelig klage inn et enk foretak til forliksrådet. Dette gir ingen videre trygghet.

Et annet aspekt er at tilnærmet ingen, om noen, som driver bilpleie (også tradisjonelle bilpleiefirma) har profesjonsansvarsforsikringer som dekker skader på kundebiler. Som regel har de generell ansvarsforsikring som ikke dekker "tabber" på en bil. Summa summarium så ender man på redelighet og ordentlighet hos de som jobber hos eller driver selskapet. Det er i grunnen det samme som privat. Folk er folk.

Vi har selvfølgelig vært 100% tydelige på at vi ordner opp dersom vi skulle påføre en annen manns eiendom noe skade.

Med bakgrunn i ovennevnte så tror jeg at en forespørsel om klargjøring av bil for akkurat denne kunden er gjort på feil plass (DCN) og at han heller bør søke på Gulesider.no etter et firma som kan ta jobben. Jeg vil derfor heller anbefale at kunden ringer eksempelvis Renbil AS, Scandicshine eller søker på Gulesider.no for å finne en som kan klargjøre hans bil.

Leverte inn en bil til bilpleie lokalt for noen år siden og der brente dei gjennom lakken på sideskjørtet.

Skulle levere bilen inn etter leasing så gjorde ingen sak pga fekk ingen anmerkning ved innlevering.

Den som jobbet på bilen MÅ oppdaget dette og veldig uprofft av man da ikkje er ærlig mot kunden sin..alle kan vere uheldig og rydder man opp er det ingen problem. Heller et pluss i boka enn et gedigent minus!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SS kan jo legge PolishAngel Cosmic på BMW'en. :)

Har selv stående en flaske derfra som jeg gleder meg til å bruke på egen bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes masse gode alternativer (inkl Gtechniq C1+EXO) til beskyttelse av en BMW. Anbefaler et søk på forumet eller at du lager en egen tråd med spørsmål. Svar vil du få i bøtter og spann.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive