MBarne

Polere uten maskin

38 innlegg i emnet

Hva bruker dere for å polere på plasser en ikke kommer til med maskin? For eksempel bak dørhåndtak der det ofte er en del som må ryddes opp i..

Og en annen ting, hvordan bør en vaske inne mellom dørene ved dør-hengslene. Føler det er fort gjort å søle til interiøret viss en spyler med slange..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare applicator og feks SRP.Når det gjelder vask mellom dører bare vasker eg med mitt og såpe eller ONR.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved dørhengsler osv bruker Surfex HD og en detailing brush for å løsne opp dritt, Skyller av og vasker med bilshampoo og en mitt.

Skyller av med en slik:

41ZvVJdJaML._SY300_.jpg

Null søl og er effektiv. Smører hengsler med lithiumfett etter korrigering og når bilen er tørr.

Endret av rogersolmyr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved dørhengsler osv bruker Surfex HD og en detailing brush for å løsne opp dritt, Skyller av og vasker med bilshampoo og en mitt.

Skyller av med en slik:

41ZvVJdJaML._SY300_.jpg

Null søl og er effektiv. Smører hengsler med lithiumfett etter korrigering og når bilen er tørr.

hvor har du kjøpt den ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klikk på bildet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare det groveste produktet med en appl.pad, f.eks grønn 3m eller scholl S03 (f.eks bak dørhåndtak).

Prøvde å bruke gamle forbrukerprodukter tidligere, men uten slipemidler blir det bare som å sminke et troll i et par dager.

Dørhengsler skylles med hageslange på lavt trykk, eller trykkanne med vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What the others said.

Angående vasking av dører blir det vanlig surfex-mix, og avspyling med HT avslått (pga mindre gris og søl, samt nøyaktighet), og etterpå vasking med såpevann og svamp/mitt etterfulgt av avspyling igjen, så tørk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bruke denne til dette: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_13&products_id=65

Angående vasking av dører blir det vanlig surfex-mix, og avspyling med HT avslått (pga mindre gris og søl, samt nøyaktighet), og etterpå vasking med såpevann og svamp/mitt etterfulgt av avspyling igjen, så tørk.

Avspyling me HT avslått var ingen dum ide. Det skal prøves :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang tid gnikker dere på hard tysker lakk bak dårhåndtak? Jeg ble lei etter 10-15min, og da var det ikke mange ripene som var borte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke Mothers Powerball være passelig til og ta bak dørhandtak?

Vet jeg har sett det på youtube, men om det var mothers sin, eller en som var dedikert til slik polering, er jeg usikker.

Skal se om jeg finner filmen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor lang tid gnikker dere på hard tysker lakk bak dårhåndtak? Jeg ble lei etter 10-15min, og da var det ikke mange ripene som var borte.
4-5 min med grovt middel ala S03 gidde bra resultat på de eg har tatt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette på min Audi, og det var en tung jobb, men blir så bra når det er gjort! Har keyless på Kia'n så slipper mange av de verste merkene. Har sett noen som er helt sykt ripete, hvordan er det mulig å få til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette på min Audi, og det var en tung jobb, men blir så bra når det er gjort! Har keyless på Kia'n så slipper mange av de verste merkene. Har sett noen som er helt sykt ripete, hvordan er det mulig å få til?

Damer med ringer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negler og ringer som er fienden som regel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negler og ringer som er fienden som regel.

Skulle tro noen prøvde å fingre rommet bak dørhåndtaket da... Ser det ikke bare på kvinnekjørte biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke Mothers Powerball være passelig til og ta bak dørhandtak?

Vet jeg har sett det på youtube, men om det var mothers sin, eller en som var dedikert til slik polering, er jeg usikker.

Skal se om jeg finner filmen.

Denne?: http://www.autogeekmobile.net/mothers-powerball-4paint.html
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må frisere ballen da. Den er stor

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må frisere ballen da. Den er stor

Der sa du noe ja. Får se om jeg finner noe som er mindre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo mothers powercone da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den brukes på lakk? Trodde det var mer til felgbruk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive